"Djurvårdare död i varghägn"

Last edited:
Jag är rätt säker på att Kolmården inte får det så kul när Arbetsmiljöverket ska utreda den här olyckan. Tvivlar starkt på att det är enligt deras regler att en ensam person går in till några vilda rovdjur utan skydd/vapen.
Trist att sånt här ska hända, men inte ett dugg förvånande.
Vargar har väldigt lite gemensamt med hundar i sitt uppförande.

Har sett vildhudar i Sydafrika operera på nära håll och skulle ha en oerhörd respekt för att gå in i en vargflock. Det verkar inte vara riktigt bra rutiner spontant sett om man låter en ensamen vårdare gå in bland djuren utan något som helst skydd. En kommunikationsradio är ju bara en falsk trygghet. Vad skulle kollegorna möjligen kunnat göra för att stoppa angreppet om hon hunnit ropa på hjälp innan det var för sent? Om sedan det är så att flocken uppfört sig annorlunda, då borde man ju ha skärpt till rutinerna kan man tycka.

Hon var ju faktiskt beväpnad med en...komradio.....:rodnar

Lika effektivt skydd som att simma med vithajar utrustad med en vattentät mobiltelefon.

"jag ringer om dom blir aggresiva"

Hon var ju faktiskt beväpnad med en...komradio.....:rodnar

Lika effektivt skydd som att simma med vithajar utrustad med en vattentät mobiltelefon.

"jag ringer om dom blir aggresiva"
Men det var billigaste sättet att lösa säkerheten på!:banana

Det är ju faktiskt, så här efteråt, helt sjukt hur en skötare kan få gå in ensam till massa vargar...tror dom hade gullat lite för mycket med dom.

Har de haft det på sistone? Guiden som jag hade inne i varghägnet sa något om att de flick sluta upp med det eftersom att de attackerade bilarna när de var uttråkade.

I övrigt verkar det ha varit en vådare som var ensam i hägnet med vargarna: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/djurskotare-ar-ett-farligt-yrke_7284513.svd

Jag var inne och åkte hos dem förra året om jag inte minns helt fel, kan ha varit året innan. var det tigrar förresten, kanske var lejon? Nåja, några lata kattjävlar låg i skuggan och sov och en vakt i bil blev arg när jag kom av mig själv och stannade bilen, något man ABSOOOOOOLUT inte fick göra :mattias

Enl vad jag läst så har vargarna på kolmården varit oroliga senaste dagarna.
Detta pga att det varit nån typ av maktpositionering innom vargflocken.
Stämmer det känns det mycket märkligt att skötaren gick in ensam (utan att ha nån i beredskap direkt utanför)
Ty tydligen var det inte alls inför publik, utan hon var ensam i hägnet och det ska ha tagit närmaste kollega några minuter att komma dit.
Som jag förstått det var det dessutom hon som hade mest "social" kontakt med vargarna som blev attackerad.
Ansåg dom henne som en del av flocken och det pågår en maktkamp ......

Oavsett mycket tragiskt.

Det är ju faktiskt, så här efteråt, helt sjukt hur en skötare kan få gå in ensam till massa vargar...tror dom hade gullat lite för mycket med dom.

Priset man får betala om man försöker övertyga världen om att vargar är snälla och ofarliga djur.

Jag var inne och åkte hos dem förra året om jag inte minns helt fel, kan ha varit året innan. var det tigrar förresten, kanske var lejon? Nåja, några lata kattjävlar låg i skuggan och sov och en vakt i bil blev arg när jag kom av mig själv och stannade bilen, något man ABSOOOOOOLUT inte fick göra :mattias

Barndomsminnet när kissekatterna tog en bit av det goda kofångargummit på vår orange Volvo 145 dl -73, nästan ny då. Det är kraft i det glupska gapet. :toy

Kleggade ner sidorutan också. Det vilda livet på savannen...i Kolmården.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT