"Djurvårdare död i varghägn"

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=6979944

"En anställd på Kolmårdens djurpark förolyckades i varghägnet i förmiddags, uppger parken för TT.

Räddningstjänst finns på plats och anhöriga har underrättats.

En krisgrupp har tillsatts för Kolmårdens medarbetare.\~

De närmare omständigheterna kring dödsfallet är inte kända.
Av TT "

Hm, nu får dom rappa på att komma ut med omständigheterna.
Och vad skall facket säga... :mad:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-person-angreps-av-varg-i-kolmarden

Det skedde inför publik, och många är nog chockade.

Det är nog bara nån månad sen de hade ett tillbud där alfahonan (?) bet en person. Jag har själv tänkt åka dit och gå in i hägnet. När förra olyckan skedde så tänkte jag att det måste vara sista gången de låter en person gå in där. I min värld så har den vargen passerat en gräns hon kommer passera igen.
Blev chockad att Kolmården resonerat annorlunda.

Det skedde inför publik, och många är nog chockade.

Aha, missade den delen.

Syrran var in och kelade med vargarna för nåt år sedan och hon sa att det var ganska läskigt då de morrade som galningar när de satt bredvid henne då det tydligen var lite gruff mellan två honor eller nåt sånt.
Leker man med vilda djur så får man ju räkna med sånt här även om det är tråkigt när det inträffar.

Då kanske de slutar med bilfärderna inne hos tigrarna också om det vill sig illa...

Nja, Kolmården har sålt det som ett event i många år. Vargarna beter sig tydligen som en kärvänlig hundflock. Eller betedde sig.

Ja, så kan man ju också se på saken :gnissla Det är vilda djur, punkt. Sen att de är snälla merparten av tiden är ju en annan femma. Jag har fått frågan om att gå in till både vargar och snöleoparder men jag håller mig gärna på rätt sida stängslet. Har däremot "kelat" med en tigerunge då vi bodde granne med chefen för parken zoo men den var ju å andra sidan ingen mördarmaskin än på något år.

Jo, jag vet, mitt ex gjorde det med jobbet, det var SÅÅ häftigt & dom var sååå gulliga!
220v är också jättebra, tills man stoppar fingrarna på fel ställe...

Nja, Kolmården har sålt det som ett event i många år. Vargarna beter sig tydligen som en kärvänlig hundflock. Eller betedde sig.

Vargar har väl av erfarenhet lärt sig under en längre tid att
det är rätt smart att hålla sig till en annan diet än människor.
De kanske behöver bli påminda ibland.

Vargar har väl av erfarenhet lärt sig under en längre tid att
det är rätt smart att hålla sig till en annan diet än människor.
De kanske behöver bli påminda ibland.

Nu är jag uppriktigt sagt förvånad, tror bestämt jag behöver revidera min uppfattning om dig.

Vilket är positivt bör jag tillägga.

Vargar är jävligt stora, speciellt hannarna. Trots att de är födda i fångenskap har de mycket vilt i sig och är väldigt respektingivande. Besök i hägnet föregås av massa förmaningar och info kring hur vargars flockbeteende fungerar. Alfahannar, undergivenhet osv.

Emellanåt utmanar vargarna sin skötare (som är flockens ledare). Är han/hon inte med på noterna då och läser av signalerna så kan det gå illa, vilket det uppenbarligen gjort här. Nu är det nog slutklappat på Kolmården.

Här är jag med nämnda vargflock.

VARG_01.jpg

Jo, jag vet, mitt ex gjorde det med jobbet, det var SÅÅ häftigt & dom var sååå gulliga!
220v är också jättebra, tills man stoppar fingrarna på fel ställe...
Hahaha!!!
Fick världens bild framför mig att vargen blir skitförbannad för att nån går och petar in ett finger i röven på den!
:rofl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...