Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zoddri skrev:Njah, man kan naturligtvis dra av ett skinn snabbt men i pälsindustrin (i alla fall den del av industrin som bryr sig om kvalitet) så är det ju viktigt att skinnet är helt oskadat, därför hjälper det på nåt sätt. Som sagt, jag minns tyvärr inte alla detaljer.
Djuret ska ju naturligvis vara rejält fastspänt så det inte kommer åt att sprattla eller liknande om man nu ska göra det seriöst.
Det som de pysslar med i filmen är regelrätt djurplågeri, inte nåt annat.
Markus skrev:Jag har varken hästar eller bristande intelligens eller den dåliga smaken att jag öppnar sådana länkar som de flesta andra verkar ha gjort för att sedan sitta och förfasa mig över hur läbbigt det var.
Om ni vill göra en insats för djuren kan ni förresten lämna tillbaka era skinnställ, skär sönder dem först som en extra markering vetja.![]()
Flamma77 skrev:Äter man kor kan man ha skinnet med.
Det är inte bara slöseri och plågeri med kor, till skillnad från pälsdjur.
Markus skrev:Både du och jag vet att köttdjur inte blir skinnställ.
Flamma77 skrev:Menar du allvar med att det skulle vara mer seriöst att flå ett levande djur om det är ordentligt fastspänt?? Har jag missförstått dig eller försöker du göra mig förbannad på riktigt.
Hela pälsindustrin är regelrätt djurplågeri. Även om nu slakten inte är det värsta, så är livet djuren tvingas leva fram till sin död bland det ondskefullaste människosläktet någonsin har utfört mot andra varelser. Punkt.
Äter man kor kan man ha skinnet med.
Det är inte bara slöseri och plågeri med kor, till skillnad från pälsdjur.
Markus skrev:Både du och jag vet att köttdjur inte blir skinnställ.
Flamma77 skrev:Nä just ja. De blir ju bilklädsel.
zoddri skrev:M.a.o. om man försöker vara seriös i flåandet av levande djur.
zoddri skrev:Själv anser jag inte att pälsdjursindustrin är djurplågeri, vi föder upp många djur bara för att sen döda dem. Skillnaden är ju att med pälsdjur så är det enbart för vår fåfänga men..
Sålänge det finns efterfrågan så kommer nån att producera, jag föredrar att det görs i länder var det kan övervakas noggrant istället för i mindre nogräknade ländet. T.ex. landet filmen är filmad i.
Markus skrev:Inte alls, köttdjur blir kött och det är andra djur man gör kläder och möbler av. Och bilinredningar.

Flamma77 skrev:Haha. Du har fel och jag har rätt. Jag vet. För jag har jobbat på slakteri...![]()
Markus skrev:Vad är det på filmen?
Var den bra?
ah17 skrev:Den är typ 2 år gammal. Människor som tillhör en annan spännande kultur har lite annan syn på djur än vad vi har.
Tänk vad mkt spännande det finns här i världen.....
Flamma77 skrev:Päls går inte att föda upp så att djuren kan tillfredställa sina naturliga behov. (Mink är inget flockdjur utan lever ensamma på stora ytor, de är dessutom rovdjur. Detta innebär att de har rörelsebehov, jaktbehov och blir stressade av att ha artfränder inpå sig. Hur fan går det ihop med pälsindustrins djurhållning?)
Det går alldeles utmärkt att ha en djurhållning som tar hänsyn till djuren med både kor, gris och får. (Även om alla inte har det.)
Så länge någon producerar finns det efterfrågan. Om man dessutom jobbar bort statusen från viss sorts päls, så är hela problemet löst. Fårskinn är också varmt.![]()
Tillfredställd fåfånga är till skillnad från födobehov inte livsviktigt...
Markus skrev:Åh fan, jag har hört precis tvärtom - att man förstör skinnet vid slakt bl.a. Tycker det låter rimligt.
Flamma77 skrev:Du det finns rätt många i "vår" kultur som som inte har den minsta skymt moralisk och etiskt betende gentemot djur. Precis som att det finns djurrättsorganisationer i många andra kulturer än "vår". Så gå och dra något gammalt brunt över dig.
Mona skrev:Alltså allvarligt talat! Vadfan är det för fel på folk??? Hur kan man behandla djur på det här viset???
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med
Vet inte om den här tråden bryter mot ev regler här på forumet - länken är definitivt obehaglig om man är någorlunda normalt funtad.
zoddri skrev:Jag håller till viss del med dig, skulle inte störa mig nämnvärt om hela industrin gick under. Djurhållningen är inte idealisk men vettefan om de framavlade minkarna och rävarna har speciellt mycket av sina ursprungliga instinkter kvar med tanke hur de uppför sig när idiot-djurvännerna släpper ut dem...

Flamma77 skrev:Behoven finns kvar. (Jämför med våra tamhundar och katter. De har också kvar instinkter och vissa grundläggande behov trots domesticeringen.) Men eftersom djuren som släpps ut inte har lärt sig av sin mamma hur man lever i vilda värden så är det ju inte hand i hanske när de plötsligt är utanför sin bekanta värld. Kort sagt det är lika mycket djurplågeri att släppa ut pälsdjur som att ha dem i bur.
Djurrättsaktivister gör mig vansinnig ungefär lika många gånger som de faktiskt bidrar till något vettigt.![]()
honkiie skrev:Glöm inte att peta är störda terrorister som inte borde få vandra på gatorna. Skulle inte ta någon av deras propaganda på allvar.

Flamma77 skrev:Behoven finns kvar. (Jämför med våra tamhundar och katter. De har också kvar instinkter och vissa grundläggande behov trots domesticeringen.) Men eftersom djuren som släpps ut inte har lärt sig av sin mamma hur man lever i vilda värden så är det ju inte hand i hanske när de plötsligt är utanför sin bekanta värld. Kort sagt det är lika mycket djurplågeri att släppa ut pälsdjur som att ha dem i bur.
Djurrättsaktivister gör mig vansinnig ungefär lika många gånger som de faktiskt bidrar till något vettigt.![]()
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller