zoddri skrev:Djurvänligt?
Jag gissar att syftet är att förstöra för industrin lika mycket om det är att hjälpa djuren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zoddri skrev:Djurvänligt?
ah17 skrev:Ja du kan ju påstå att folk obekymrat hade gått förbi på sergels torg om dessa "som inte har den minsta skymt moralisk och etiskt betende gentemot djur." som finns i "vår kultur" stod och flådde björnhundar (eller vad det nu va) levande.
Ingen tar dig på allvar....som det brukar heta.
... Jag tror att det finns mer än en person på detta forum som inte gillar att du lägger en åsikt i deras mun. 
Markus skrev:Jag gissar att syftet är ...
pogo skrev:Lås tråden! Jag önskar att jag aldrig tittat på skiten!
zoddri skrev:Intressant i dessa fall är ju att de flesta djuren stannat kvar under sina burar efter de blivit utsläppta, först när hungern tar över springer de från farmen.
Mona skrev:Hur ser det ut inne i huvudet på sånt folk??

Flamma77 skrev:Snarare så påstår jag att människor som har djurvänlig livsåskådning oavsett kultur skulle reagera mycket starkt om något sådant dyligt som du beskriver skulle ske på Sergels torg, eller varsomhelst faktiskt.
Dessutom så ser jag med egna ögon i den verkliga värden (utanför ditt huvud), människor från "vår kultur" som brister i sin etik och moral gentemot djur.
Ska detta göras till en kultur fråga så är det nog mer en fråga om subkulturen "djurvänlig livsåskådning" utbredning över värden. Dessutom tror jag nog att det finns en hel drös med naturfolk som "slår vår" kultur med råge på denna punkt.
Ingen tar mig på allvar...... Jag tror att det finns mer än en person på detta forum som inte gillar att du lägger en åsikt i deras mun.
Nåja... jag talar bara för mig skälv... Jag tar inte dig på allvar. Du är så dum att jag inte tror att du är på riktigt. Faktiskt.![]()
ah17 skrev:Du tycks inte förstå.
I Sverige kan du inte stå och flå levande djurpå torget, någon skulle iaf ingripa. Alltså krävs det att både slaktaren och människorna på torget är begåvade med en spännande kultur.
Så långt har det inte gått i Sverige ännu, har du förstått!!!!

Du tycks inte förstå.ah17 skrev:Du tycks inte förstå.
I Sverige kan du inte stå och flå levande djurpå torget, någon skulle iaf ingripa. Alltså krävs det att både slaktaren och människorna på torget är begåvade med en spännande kultur.
Så långt har det inte gått i Sverige ännu, har du förstått!!!!
Sparka på människor ostört går dock bra. Så långt har du rätt i att Sverige har halkat ner i moralisk hållning.
korvgubbe skrev:Jag gissar att syftet är att få publicitet så folk i allmänhet uppmärksammar hur djurhållningen bedrivs på dessa pälsfarmar.
Mark skrev:Det måste ju finnas en förklaring till varför dom väljer att flå djuren levandes?
Blir skinnet bättre, lossar det lättare?
Sen att det såklart inte är acceptabelt är en helt annan femma. Hade inte haft nåt emot att flå nån av deras armar så dom får känna på sin egen medicin.
Jag har dock i bakhuvet att dom förmodligen är uppväxta med att man gör på detat viset. Då blir det ju inte alls nån grej för dom utan det är ju helt acceptabelt. Sen kan man ju hoppas på att djuren tappar all känsel när han slår dom i backen. Men att det skulle vara så bra har jag svårt att tro.
Usch, filmen var hemsk, men den kan nog vara nyttig att se för folk som tror att hela världen är full av små rosa moln och gula blommor.
ah17 skrev:Du tycks inte förstå.

Chris Ash skrev:Javisst, även detta förklaras självfallet med exakt samma variabel som alla andra problem i världen.
Din tragiske stackare....![]()
![]()
![]()
Marieholm är en förstad till Eslöv. I byn finns en byidiot. Vad väntar du dig?Flamma77 skrev:Jag tar inte dig på allvar. Du är så dum att jag inte tror att du är på riktigt. Faktiskt.![]()
Flamma77 skrev:Du Jag tycker att den är oupplyst, dvs inget som är statiskt, utan går att förändra med lite berikning.
ah17 skrev:Fördomsfullt och rasistiskt var det här ja.
Förstöra skinnet? Var har du fått det ifrån?Markus skrev:Åh fan, jag har hört precis tvärtom - att man förstör skinnet vid slakt bl.a. Tycker det låter rimligt.
TinaTjejen skrev:Förstöra skinnet? Var har du fått det ifrån?
Det är inte sant i vilket fall.
Flamma77 skrev:Fördomar är något man tror. (Alltså man dömer i förväg... FÖRDOM) Jag tycker att beteentet som uppvisas (som jag ser, inte tror) i filmen är oupplyst, eftersom det går att göra lika bra på ett icke plågsamt sätt för djuret.
Rasistiskt är det definitivt inte,eftersom etniciteten på människorna i filmen överhuvudtaget inte har intresserat mig. Folks ras intresserar mig överhudtaget inte. Jag ser människor. Faktum är att det var du som ansåg det nödvändigt att blanda in kultur i diskussionen.
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller