Djurplågeri

Ge mig lite vapen o visa vart dom där killarna finns så ska jag göra samma sak med dom. :mad:
Jag kommer inte ångra en sekund av det.

Jag gick o spydde på toan efter ha sett 10 sek av det där.

Cyberdog skrev:
Ge mig lite vapen o visa vart dom där killarna finns så ska jag göra samma sak med dom. :mad:
Jag kommer inte ångra en sekund av det.

Jag gick o spydde på toan efter ha sett 10 sek av det där.
Jag kan ge dig namn på folk som gjort liknande och värre saker som du faktiskt kan åka hem till, men kan du lova att hålla mig utanför? Jag vill inte inblandad när du ska fLå De jEvLa SvIneNn.

Markus skrev:
Jag vet faktikst inte, oavsett vilket så är även skinnställ och skinnkläder förknippat med obehag för djuren. Och skinnklädslar. Och falukorv.

man kan välja ifall man vill köra med skinnställ eller textilställ osv. :tummenupp

Flamma77 skrev:
.......Jag tycker att beteentet som uppvisas (som jag ser, inte tror) i filmen är oupplyst, eftersom det går att göra lika bra på ett icke plågsamt sätt för djuret..

Hur menar du nu?
Är anledningen till att de (på filmen) använder den teknik de gör att
de inte förstår eller vet att djuret lider? Är dettta något de bara inte är upplysta om?

Jag tror mer att det handlar om männískor som inte bryr sig ett skit om att det är en levande varelse de "jobbar" med, de kunde lika gärna snittat blommor eller skottat snö.

supernaut skrev:
Hur menar du nu?
Är anledningen till att de (på filmen) använder den teknik de gör att
de inte förstår eller vet att djuret lider? Är dettta något de bara inte är upplysta om?

Jag tror mer att det handlar om männískor som inte bryr sig ett skit om att det är en levande varelse de "jobbar" med, de kunde lika gärna snittat blommor eller skottat snö.

Jag menar fördom kontra upplevt i det stycke du citerar...

Det är ju rätt uppenbart på filmen att de inte bryr sig. Men varför?
Bryr dom sig inte, för att de inte vet att de är en varelse med samma förmågat till smärtsensibilitet och stressupplevelser som det själva. Eller är de bara onda av födsel, kultur eller tradition och går inte att ändra på?

Medan du funderar på det så kan jag ju ge dig en ledtråd till varför jag tror som jag gör. Det är inte väldigt många decenier sedan som det även i detta land ansågs att både djur och barn inte hade samma förmåga att känna smärta som en vuxen människa, för att nervsystemet "inte skulle vara tillräckligt utvecklat" hos dessa.
Men, men...med lite forskning inom detta område har man vetenskapligt kunnat konstatera att förmågan att känna smärta och den stress det medför i kroppen både medvetet (upplevt) och omedvetet(autonoma nervsystemet) är grundläggande för att överhuvudtaget överleva och således finns hos alla djur oavsett var på "utvecklingsstegen" de befinner sig.

Sandstrom skrev:
Kryper i varje led i kroppen när man ser filmen... väldigt obehagligt.

Känns väl ungefär som att du har en värre mentalitet än dessa djurplågare. Skillnaden är att du lever i Sverige med vår kultur... hade du varit uppvuxen där dessa djurplågare lever kan jag bara föreställa mig hur din döda-döda-ingen-ånger-mentalitet hade artat sig.

Nu tror jag ioft att det är mest snack från din sida för att verka häftig, men man vet ju aldrig... sker ju ca 150 fall av uppsåtligt dödande varje år (som upptäcks... säker många fler i verkligheten) så man borde kanske hålla koll på dig. ;) :tungan
verka häftig?
Ja du , jag behöver inte verka häftig på detta forum, dom flesta vet att jag säger som jag tycker här, inte för att verka häftig.

Ang mentalitet, så kan vi ju hålla oss borta från spekulationer......det blir bara veligt då. Nu är det som det är och inte som det kanske kunde vart om si o så fanns.

Varför kännaer jag då som jag gör när jag ser denna film, jo, jag relaterar det samma försvarslösa som finns hos barn.
Och hade jag sett nån ge sig på ett barn med så kraftigt våld eller eller sexuellt så hade jag lätt klubbat ihjäl den personen, sanna mina ord.

Hur andra hade gjort vet inte jag, men så hade jag gjort. Rätt eller fel i dina ögon är för mig oväsentligt.

Kanske låter det hemskt men men, jag tror på människans primitiva instinkter ibland, dom bör ej förträngas helt som det verkara vara många som försöker i dagens samhälle.

Ravetrancer skrev:
...
Kanske låter det hemskt men men, jag tror på människans primitiva instinkter ibland, dom bör ej förträngas helt som det verkara vara många som försöker i dagens samhälle.

Nä de ska man inte göra, man måste veta när man ska lägga band på dom bara.

När jag ser sadistiska-övergrepp på försvarslösa individer får jag också känslan av att jag vill slå ihjäl den som utför de. Det har inte hänt dock och jag hoppas på att de inte händer.

HanneZ skrev:
Nä de ska man inte göra, man måste veta när man ska lägga band på dom bara.

När jag ser sadistiska-övergrepp på försvarslösa individer får jag också känslan av att jag vill slå ihjäl den som utför de. Det har inte hänt dock och jag hoppas på att de inte händer.
Hoppas att jag slipper det med, men skulle en sådan situation uppstå där nåt barn blir utsatt....så skulle jag inte tveka, men som sagt, hoppas att jag slipper det.

Fy faan! Hur är vissa människor funtade????
Såg en minut sedan orkade jag inte titta mer. Tårarna bara rinner...

Flamma77 skrev:
Jag menar fördom kontra upplevt i det stycke du citerar...

Det är ju rätt uppenbart på filmen att de inte bryr sig. Men varför?
Bryr dom sig inte, för att de inte vet att de är en varelse med samma förmågat till smärtsensibilitet och stressupplevelser som det själva. Eller är de bara onda av födsel, kultur eller tradition och går inte att ändra på?
QUOTE]

Jag tror varken eller.
Skulle någon fråga dem om de tror att djuren märker obehag av att bli av med skinnet och pälsen, skulle de nog tro det. Och onda från födseln tror jag inte på, De har sett till att bli tillräckligt avtrubbade för att kunna hålla på som de gör. Och varför de gör på just detta vis är nog för att det är på detta vis man slaktar hundar enligt deras metod. Och att det handlar om att vara oupplyst, det köper jag. Tyckte bara inte att du var solklar i förra inlägget.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back