Djurplågeri

Flamma77 skrev:
<klippklipp>
Lata jävla klåpare. Det finns INGEN anledning i värden att inte döda djuret innan man drar skinnet.
<klippklipp>

Faktiskt så lossnar skinnet lättare från djuret när det är levande än om det är dött, så det finns faktiskt orsak att inte döda dem innan man flår dem.
Den exakta förklaringen bakom det kommer jag inte ihåg så istället för att säga fel så är jag tyst. Men jag tror det har nåt med muskelsammandragningarna i kroppen att göra..

Källa? En pälsfarmare jag jobbat hos. Dock har han själv inte gjort det eftersom det varit olagligt hela hans livstid.

zoddri skrev:
Faktiskt så lossnar skinnet lättare från djuret när det är levande än om det är dött, så det finns faktiskt orsak att inte döda dem innan man flår dem.
Den exakta förklaringen bakom det kommer jag inte ihåg så istället för att säga fel så är jag tyst. Men jag tror det har nåt med muskelsammandragningarna i kroppen att göra..

Källa? En pälsfarmare jag jobbat hos. Dock har han själv inte gjort det eftersom det varit olagligt hela hans livstid.

Jaha du... det tar några timmar innan djuret blir helt dödsstelt och dra skinn från ett sådant litet djur orkar tom jag lätt och snabbt... så vad kan det vara för problem för en vuxen karl. Vilket jävla skitsnack. Att sätta sin egen bekvämlighet före ett djurs minskade lidande. Nu mår jag illa igen.

Och dessutom är det borde det vara enklast om djuret håller sig still... snacka om muskelsammandragningar när man blir levande flådd... :3freak

*morrar*

Markus skrev:
Vad är det på filmen?
Var den bra?
Man ser levande djur i storlek av en bäver utan päls. Dom ser jävligt hemska ut och platsar i vilken skräckfilm som helst.

Bra? Ja, den är skitbra. Kommer säkert få en och annan Oscar för bästa manliga huvudroll.

Markus skrev:
Som lever alltså? Fryser de inte?
Kanske, fast det snöar inte.

Lite oväntat så låter inte djuren nånting överhuvudtaget så man vet inte om dom fryser.

Däremot så känner dom sig lite väl nakna för att vara med i en så omdiskuterad film med så många tittare.

jag såg bara den första delen av klippet sen klarade jag inte mer. fyfan alltså

Kryper i varje led i kroppen när man ser filmen... väldigt obehagligt.

Ravetrancer skrev:
åååh shit, vad i hela helvete var det där?
Helt allvarligt, hade jag vart där och sett detta på plats så hade jag fan klubbat ihjäl människorna som gjorde, dessutom hellt kallblodigt och utan ånger!!!

Död åt djurplågare!!

Känns väl ungefär som att du har en värre mentalitet än dessa djurplågare. Skillnaden är att du lever i Sverige med vår kultur... hade du varit uppvuxen där dessa djurplågare lever kan jag bara föreställa mig hur din döda-döda-ingen-ånger-mentalitet hade artat sig.

Nu tror jag ioft att det är mest snack från din sida för att verka häftig, men man vet ju aldrig... sker ju ca 150 fall av uppsåtligt dödande varje år (som upptäcks... säker många fler i verkligheten) så man borde kanske hålla koll på dig. ;) :tungan

Mr R skrev:
Du har inte alla hästar hemma, dvs är du korkad?

Jag har varken hästar eller bristande intelligens eller den dåliga smaken att jag öppnar sådana länkar som de flesta andra verkar ha gjort för att sedan sitta och förfasa mig över hur läbbigt det var.

Om ni vill göra en insats för djuren kan ni förresten lämna tillbaka era skinnställ, skär sönder dem först som en extra markering vetja. :tummenupp

Vill inte ens titta. Det räcker bra att läsa era kommentarer, heeeelt sjukt! :zpy :gråta :kulspruta :finger

Tänker inte ens kolla, har dessutom ett instinktivt nästan sjukligt hat till alla former av djurplågeri samt de männsikor som utför det. :mad: :mad:

Flamma77 skrev:
Jaha du... det tar några timmar innan djuret blir helt dödsstelt och dra skinn från ett sådant litet djur orkar tom jag lätt och snabbt... så vad kan det vara för problem för en vuxen karl. Vilket jävla skitsnack. Att sätta sin egen bekvämlighet före ett djurs minskade lidande. Nu mår jag illa igen.

Och dessutom är det borde det vara enklast om djuret håller sig still... snacka om muskelsammandragningar när man blir levande flådd... :3freak

*morrar*

Njah, man kan naturligtvis dra av ett skinn snabbt men i pälsindustrin (i alla fall den del av industrin som bryr sig om kvalitet) så är det ju viktigt att skinnet är helt oskadat, därför hjälper det på nåt sätt. Som sagt, jag minns tyvärr inte alla detaljer.
Djuret ska ju naturligvis vara rejält fastspänt så det inte kommer åt att sprattla eller liknande om man nu ska göra det seriöst.

Det som de pysslar med i filmen är regelrätt djurplågeri, inte nåt annat.

TinaTjejen skrev:
Jag mår så illa när man ser sådant här och jag pallade bara att se tills de började skära i det vita djuret och slå det med kniven.
Jag bär aldrig päls själv och förstår mig inte på folk som gör det heller.

Usch.. nu har jag en sån där hemsk känsla i magen...

Samma här, fick lov att stänga av när dom började flå. :(

HUR I FAN kan man göra så mot levande varelser. Dom kan inte se på dessa djur som nåt som är levande och känner smärta. Nää..fan.!! :mad:

Markus skrev:
Vilket det inte är om man spänner fast djuret eller? :confused:

Taskig formulering av mig. :huvet

Menade att om djuret är fastspänt så kommer det inte åt att sprattla och då minimerar man risken för skador på skinnet. Naturligtvis gör det lika ont för djuret (om inte mera) då.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back