Disskusionsforum?

Status
Ej öppen för fler svar.
McB skrev:
Nu blir det hårklyverier här... Diskussionen om vem som ska få posta vad är för min del avslutad, och jag går därifrån utan att hysa agg mot någon.

Något vill jag dock ha sagt först, och det är följande: ingen kan tycka att en diskussion innehållande pajkastning, personangrepp och ett "dra åt helvete" i varannat inlägg är givande eller trevlig. Alltså bör vi undvika dem, eller hur?
På sätt o vis har du rätt, men det kan ju vara kul o ventilera lite ibland:)

Silwer skrev:
Det vi "andra" inte kan förstå är nog helt enkelt hur ni kunde bli så djupt sårade av en persons åsikt?
Ni är många som håller ihop i er klubb, varför blev ni så sårade av det han skrev?
Det är ingen som blivit sårad, hela saken att dra upp det på ett allmänt forum istället för att ta det med oss personligen.....vi gjorde samma sak idag för att visa mest hur det ser ut när man gör såna saker istället för att ta det med personen ifråg, precis som han gjorde, förstår du?

gladh skrev:
Då är det du som läser in något annat i hans inlägg. Han har väl inte "brutit" mot något han har sagt. Han tyckte bara att det kanske inte var så lämpligt med att wheela om man var 40. Och det ur en reklamaspekt. Han sa inget om wheelande på egen hand utan för corteger.

gladh

För mig är det så gott som samma sak. Det är som att jag skulle säga att jag hatar alla snutar bara för att dom är snutar förutom min kompis som oxå råkar vara snut.

Ravetrancer skrev:
På sätt o vis har du rätt, men det kan ju vara kul o ventilera lite ibland:)

Visst är det roligt att ventilera sina åsikter, om man kan förvänta sig att diskussionen hålls på en sansad nivå, vilket den nu är. Det är först då som man kan komma överens om något, eller komma överens om att man tycker olika, utan att båda parter behöver gå därifrån och vara rädd för en kula i nacken. :)

Edit: det var en metafor, ta det inte bokstavligt. ;)

Goodstuff skrev:
Om man citerar ett inlägg och skriver kommentarer om det brukar det handla om det den personen skrivit eller den personen.
Jag misstolkade tydligen ditt inlägg. :rolleyes:
sorry, måste missuppfattat citeringsgrejen då

Ravetrancer skrev:
Det är ingen som blivit sårad, hela saken att dra upp det på ett allmänt forum istället för att ta det med oss personligen.....vi gjorde samma sak idag för att visa mest hur det ser ut när man gör såna saker istället för att ta det med personen ifråg, precis som han gjorde, förstår du?

Det fanns en gradskillnad.
Han började tråden med "kanske man skulle tänka på dethär......"
Mr. Cap startade tråden med "se hä rpå moralkärringen hur han......."
(draget till sin spets)
Det är skillnad på intention i de bägge trådarna.

gladh

Ravetrancer skrev:

jo, men det var väl drastiskt, ni är ändå många och han helt ensam.
Han kan knappast hota er medans han säkert kände sig påhoppad skulle jag tro.

Lika för lika mao.

Hårda bud där i GBG

gladh skrev:
Det fanns en gradskillnad.
Han började tråden med "kanske man skulle tänka på dethär......"
Mr. Cap startade tråden med "se hä rpå moralkärringen hur han......."
(draget till sin spets)
Det är skillnad på intention i de bägge trådarna.

gladh
HUr man använder sina ord Gladh är olika, man kan vara en duktig ordbollare.....du vet vad jag menar, iaf gör jag det:)

Mr. Cap skrev:
För mig är det så gott som samma sak. Det är som att jag skulle säga att jag hatar alla snutar bara för att dom är snutar förutom min kompis som oxå råkar vara snut.

Nej , där håller jag inte med dig. Det han säger är inte att det är fel att wheela, det han säger är aat det är dålig PR att wheela om man är i grupp om 40st. Viss skillnad.

gladh

Ravetrancer skrev:
HUr man använder sina ord Gladh är olika, man kan vara en duktig ordbollare.....du vet vad jag menar, iaf gör jag det:)

Visst kan man vara olika duktig på att "bolla ord", men intentionerna var inte de samma. Meningen med att posta skillde sig. Det ena som en trevande öppning till konstruktiv debatt, den andra som ett uthängande av någon man inte gillar.

gladh

UD: Det jag tror att inte särskilt många gillar är att se när folk står och burnar på kullersten eller asfalt på offentliga platser, jag tyckte själv att det inte kändes helt rätt när någon gjorde det nu i lördags.

Om han tycker att burna känns fel, så borde även wheela i bostadsområden kännas fel tycker jag, vad anser ni?

UD: Det såg vi exempel på i lördags, polisen var inte alls särskilt vänliga när de kom fram till den olycka som tyvärr skedde längs avenyn. Det berodde till stor del på att de hade fått in rapporter om idiotkörningar i centrum.

Hur har det vart idiotkörningar när vi körde lugnt o sansat ner till Avenyn?????
Det kan ju inte vart vi då som kört som idioter?

UD:Jag har aldrig blivit stoppad av en otrevlig polis, faktiskt aldrig pratat med en otrevlig polis, så jag antar att man blir behandlad som man förtjänar, men det är tråkigt om vissa skall förstöra för andra, om ni är med på vad jag menar.

Nä det kanske du inte har, men vad tro du han hade sagt om han sett dig wheelandes i ett bostadsområde? Hoppas du blir behandlad som du förtjänar då också?

Vi kan väl sammanfatta som vi brukar då:

Om ni i WCX vill burna, wheela och busa på era tillställningar, så gör det. Var beredda på att andra kan komma att kommentera detta, och eventuellt påpeka det olämpliga/farliga i detta förfarande.

valmers skrev:

Om ni i WCX vill burna, wheela och busa på era tillställningar, så gör det. Var beredda på att andra kan komma att kommentera detta, och eventuellt påpeka det olämpliga/farliga i detta förfarande.
Helt ok , men klanka fan inte på det om ni sen går o gör samma sak när ingen ser på.....

Och du V: när får jag köra 8:or runt dig på bana, jag e revanshsugen nu efter att jag hållt laglig fart på bana du vet:)

valmers skrev:

...och acceptera dessa meningsskiljaktigheter.

Ravetrancer skrev:
UD: Det jag tror att inte särskilt många gillar är att se när folk står och burnar på kullersten eller asfalt på offentliga platser, jag tyckte själv att det inte kändes helt rätt när någon gjorde det nu i lördags.

Om han tycker att burna känns fel, så borde även wheela i bostadsområden kännas fel tycker jag, vad anser ni?

Så kan man tolka det, men man kanockså tolka det som om att han menar att han inte gillar att folk stirrar ut honom. Det finns ännu fler tolkningsmöjligheter som inte gör honom till moralkärring (TM)

UD: Det såg vi exempel på i lördags, polisen var inte alls särskilt vänliga när de kom fram till den olycka som tyvärr skedde längs avenyn. Det berodde till stor del på att de hade fått in rapporter om idiotkörningar i centrum.

Hur har det vart idiotkörningar när vi körde lugnt o sansat ner till Avenyn?????
Det kan ju inte vart vi då som kört som idioter?

Det kan ha varit löst relaterade hojar som idiotkörde och att polisen passade på att skälla lite eftersom ni wheelat (en person vad vi vet) och burnat.

UD:Jag har aldrig blivit stoppad av en otrevlig polis, faktiskt aldrig pratat med en otrevlig polis, så jag antar att man blir behandlad som man förtjänar, men det är tråkigt om vissa skall förstöra för andra, om ni är med på vad jag menar.

Nä det kanske du inte har, men vad tro du han hade sagt om han sett dig wheelandes i ett bostadsområde? Hoppas du blir behandlad som du förtjänar då också?

Spekulation, men om jag vore polis och nöp honom wheelandes i ett bostadsområde hade jag förmodligen varit förbannad och själt ut honnom. Men uppenbarlkigen har inte detta skett.

gladh

Klart det inte är roligt att bli uthängd på ett forum. Som Rejvis säger så gjorde jag det för att han hängde ut WCX tidigare. Dessvärre missa jag oxå resten av min tråd och har inte hört något om några hot eller "dra åt helvete" inlägg och kan därför inte uttala mig om det men jag antar att folk skriver mycket i stundens hetta. Jag skrev för att jag tyckte det va kul att ge igen lite men sen blir det som det alltid blir med sådana här trådar.

Alla har sina egna åsikter och det har jag inget emot. Man är inte en moralkärring för att man har en åsikt men däremot är man det om man inte kan leva upp till sitt eget moralsnack.

WCX söker inte någon acceptering av varken mc-folket eller allmänheten. Vill ni gilla oss så gött mos, vill ni hata oss så är det ok oxå.

Tycker bara att ni ska fortsätta med era meningslösa pollar såsom "Vilken färg har du på din brödrost hemma?" istället för att snacka om WCX eller har åsikter om WCX. Ta det privat isf.

Han hängde väl aldrig ut wcx(syftar på den en månad gamla tråden).

gladh skrev:
Så kan man tolka det, men man kanockså tolka det som om att han menar att han inte gillar att folk stirrar ut honom. Det finns ännu fler tolkningsmöjligheter som inte gör honom till moralkärring (TM)

Det kan ha varit löst relaterade hojar som idiotkörde och att polisen passade på att skälla lite eftersom ni wheelat (en person vad vi vet) och burnat.

Spekulation, men om jag vore polis och nöp honom wheelandes i ett bostadsområde hade jag förmodligen varit förbannad och själt ut honnom. Men uppenbarlkigen har inte detta skett.

gladh
Det kan var apå många olika sätt, det beror på vem som tolkar....eller hur. Detta är min tolkning iaf. som jag har beskrivit. Hur du tolkar den vet jag inte, men du skriver att man kan ju OCKSÅ tolka den på annat sätt, dock vet jag inte hur ditt sätt att tolka det han skrivit är.

Och som lite ironi i allting det stavas Skällt bara så du vet :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien