Disskusionsforum?

Status
Ej öppen för fler svar.
Mr. Cap skrev:
Antingen skämtar du här eller så är du årets looser! WCX har inget med det här att göra.

Inget jag ville bevisa med den förra tråden annat än att jag hatar moralkärringar. Och det jag hatar mer än moralkärringar är moralkärringar som själva inte tror på det som säger men säger det ändå gömda bakom en dataskärm. Varför dom först kör med sitt moralsnack på ett forum och sedan går och gör just det som skrivit att dom är emot fattar jag inte. Kanske är det för att dom har en liten snopp eller nåt, vad vet jag.
:hihi :hihi :hihi

Mr. Cap skrev:
Antingen skämtar du här eller så är du årets looser! WCX har inget med det här att göra.

Inget jag ville bevisa med den förra tråden annat än att jag hatar moralkärringar. Och det jag hatar mer än moralkärringar är moralkärringar som själva inte tror på det som säger men säger det ändå gömda bakom en dataskärm. Varför dom först kör med sitt moralsnack på ett forum och sedan går och gör just det som skrivit att dom är emot fattar jag inte. Kanske är det för att dom har en liten snopp eller nåt, vad vet jag.

Mr. Cap, vad är problemet? Någon sa att det kanske inte var så bra reklam för MC-kollektivet om man wheelade när det var 40 i klunga. han sa inte att det var dumt att wheela. Varför får du tuppjuck över en sån postning?

gladh

Ravetrancer skrev:
Funderat på att alla människor kanske inte kan förklara saker på ett sakligt sätt, skall dom då inte få vara med på forumet då eller??? Alla kanske inte har talets gåva som du?

Visst, men frågan är då varför dessa ska ge sig in i diskussioner, om de ändå inte kan framföra sina argument på ett förståeligt sätt. Uppenbarligen mynnar det bara ut i pajkastning förr eller senare.

Visst måste vi diskutera saker och ting, det är därför forumet finns. Men att när argumenten tar slut börja kasta skit och ta upp triviala saker, eller ännu värre gå till personangrepp och börja skicka hotelser via PM, då har något blivit fel på vägen. En diskussion behöver inte sluta i att folk blir ovänner, om den kan hållas på en sansad nivå.

McB skrev:
Alltid trevligt att diskutera med folk som kan framföra bra argument om sin åsikt på ett sakligt sätt. Mycket vanligt på detta forum, har jag märkt, vilket är tur eftersom det är representativt för motorcyklister i allmänhet.
om du nu ska diskutera så gör det på ett vettigt sätt o ge faaan i o klanka ner på andra jämt o ständigt om rättstavning o skit
def FINNS folk som har svårt för o stava o det visar bara vilken idiot du framstår som (i mina ögon iaf) :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

McB skrev:
Visst, men frågan är då varför dessa ska ge sig in i diskussioner, om de ändå inte kan framföra sina argument på ett förståeligt sätt. Uppenbarligen mynnar det bara ut i pajkastning förr eller senare.

Visst måste vi diskutera saker och ting, det är därför forumet finns. Men att när argumenten tar slut börja kasta skit och ta upp triviala saker, eller ännu värre gå till personangrepp och börja skicka hotelser via PM, då har något blivit fel på vägen. En diskussion behöver inte sluta i att folk blir ovänner, om den kan hållas på en sansad nivå.
nu vet jag inte vad som hänt jag var med på första sidan....
Samtidigt så finns det folk som unte har talets gåva, på dig låter det som om dom då inte är välkomna eftersom dom inte håller akdemisk klass typ.

Skorpan skrev:
om du nu ska diskutera så gör det på ett vettigt sätt o ge faaan i o klanka ner på andra jämt o ständigt om rättstavning o skit
def FINNS folk som har svårt för o stava o det visar bara vilken idiot du framstår som (i mina ögon iaf) :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Skorpan, snälla. Jag klankar väldigt sällan ner på stavfel och grammatiska felaktigheter, och om jag gör det är det alltid med glimten i ögat. Det jag däremot vänder mig mot är diskussioner på ankdammsnivå. Det har inget med stavning att göra.

Skorpan skrev:

McB skrev:
Bättre att säga något bra på ett dåligt sätt, än att säga något dåligt på ett bra sätt. Det sämsta är dock dåliga argument framförda på ett dåligt sätt, vilket kvällens diskussioner visar är ett vanligt fel i dagens samhälle.

:rolleyes:

gladh

McB skrev:
Skorpan, snälla. Jag klankar väldigt sällan ner på stavfel och grammatiska felaktigheter, och om jag gör det är det alltid med glimten i ögat. Det jag däremot vänder mig mot är diskussioner på ankdammsnivå. Det har inget med stavning att göra.
vad har diskuterats med ankdamsnivå? Vad har sagts, nåt måste ni ju komma ihåg. Vem har hotat vem på pm???

gladh skrev:
Gubbs, ni e trevliga det vet jag , men ibland så blir det bara för mycket......även Gladh tro det eller ej tycker jag är trevlig men ibland känns ni som ena jävla översittare och det irriterar mig som fan.

Ravetrancer skrev:
nu vet jag inte vad som hänt jag var med på första sidan....
Samtidigt så finns det folk som unte har talets gåva, på dig låter det som om dom då inte är välkomna eftersom dom inte håller akdemisk klass typ.

Alla får väl vara med och leka i vår ankdamm om de vill. Jag har inget att säga till om där, och vill heller inte ha det. Dock tror jag att det vore bra för allmäntrivseln om diskussioner kunde hållas någon annanstans än i sandlådan, och om det innebär att folk som saknar "talets gåva" känner sig utstötta, then so be it. Dock vill jag inte kasta ut dem, då de säkert kan tillföra saker på många andra sätt.

Anneli skrev:
Genom sig själv känner man andra?..

:1pajas
nja, nu tog du nog i Anneli, varför uttrycker du dig så när du knappt känner Skorpan?
Dessutom kan jag bevisa motsatsen.

Ravetrancer skrev:
vad har diskuterats med ankdamsnivå? Vad har sagts, nåt måste ni ju komma ihåg. Vem har hotat vem på pm???

Nu kommer du ju upp med info iaf jag inte känner till.
Vad jag förstår var väl den borttagna tråden riktad mot underdog, det var väl det som var själva påhoppet i den tråden?

McB skrev:
Alla får väl vara med och leka i vår ankdamm om de vill. Jag har inget att säga till om där, och vill heller inte ha det. Dock tror jag att det vore bra för allmäntrivseln om diskussioner kunde hållas någon annanstans än i sandlådan, och om det innebär att folk som saknar "talets gåva" känner sig utstötta, then so be it. Dock vill jag inte kasta ut dem, då de säkert kan tillföra saker på många andra sätt.
återigen dela in folk i olika fack.....inte snyggt

Silwer skrev:
Nu kommer du ju upp med info iaf jag inte känner till.
Vad jag förstår var väl den borttagna tråden riktad mot underdog, det var väl det som var själva påhoppet i den tråden?
Ja och hans tråd var riktad mot?

Ravetrancer skrev:
nja, nu tog du nog i Anneli, varför uttrycker du dig så när du knappt känner Skorpan?
Dessutom kan jag bevisa motsatsen.
ehh,låt dom uttala sej bäst fan dom vill om mej
jag ger fan i o posta här nu
tack o hej för mej :hej

Ravetrancer skrev:

Med "ankdammsnivå" så åsyftar jag de flesta diskussioner rörande detta ämne. Sakliga argument saknas ofta, och de gånger de framförs blir de bemötta med ett "dra åt helvete" eller liknande.

Och vem som har hotat vem ska vi inte gå in på, det är glömt och förgånget. Tomma tunnor skramlar mest, uppenbarligen.

Nu skakar vi tass och glömmer alltihop. Vi har olika åsikter helt enkelt, och hur mycket vi ältar dem fram och tillbaks så kan vi inte komma överrens. Bättre att lämna det därhän och återgå till Status Quo innan något tråkigt händer.

Anneli skrev:
Genom sig själv känner man andra?..

:1pajas
Dessutom så är Skorpan en kille med lojalitet vilket jag inte kan säga om många av dom "fina" killarna här. Vän ena stunden , sen vänder man ryggen till och dom hugger en.....fy fan säger jag bara

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien