Dafe
Gudomlig sporthojare
Tycker man att det är roligast att ta bilderna men att efterarbetet suger: Välj Lightroom.
Tycker man att det är roligare att sitta och pillra i flera timmar med samma bild: Välj Photoshop. Också.
Tack för tipset ska kolla in lightroom. Det jag gillade med capture nx var just att det var så smidigt att redigera. elements tycker jag är mycket jobbigare och tar mer tid per bild. Det jag är ute efter är framförallt att kunna ändra ljusförhållanden på olika sätt i samma bild. Dvs att jag kan göra en del mörkare samt en annan ljusare.










