Tackar för inputen!Tyvärr, har ingen blixt till övers.
Vad är det du ruttnat på med Sigman då?
Och kanske snabbare slutartid och längre brännvidd.
När jag har provat någon gång så tror jag att jag fick köra på kring 1/200s för att månen skulle börja bli hyfsat skarp. Den är snabb den lille rackaren. Men du var iaf ute och försökte, själv så satt jag bara inne och pillade med några bilder.
Fotografen Göran Strand var och föreläste på vår fotoklubb för ett par månader sedan. Det var jäkligt intressant. Men det verkar vara lite av en materialsport det där med att fotografera rymden.
När jag hade snabbare slutartid så blev det bara mörkt och man såg inget. Skulle man smackat på typ 800 i iso då istället, även fast det blir lite grynigare?