Ezzo:
Sen är din budget på 6000:- lite mager.
Du kanske blir tvungen att titta på ett bra hus såsom Canon 50D , Nikon D90 med en standard glugg, för att sedan när du har blivit varm köpa
ett bättre objektiv.
Typ Canons 70-200/ f4 aller Sigma 70-200/ f2,8
Hmm medveten om det.
Kännner inte att jag vill lägga mer pengar nu på kamera. Och hittade på blocket några stycken som jag skulle kunna köpa idag (utan att behöva dra åt svängrämmen den närmaste månaden) och komma igång med fotandet. tex pentax k10d var "årets kamera" 2007. Vilken man kan hitta beggad för ca 4000 med några gluggar till.
Är den så kass i dagens mått så att det inte är värt det?
Snart rullar säsongen igång igen och då kommer då jag prioritera däck och bromsklossar istället för en kamera... Och då blir det ingen kamera i år.

