Diskutera Digital Fotografering här

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Ah. Då kan du nog inte göra en inställning som jag hade tänkt föreslå annars. Att ändra så att blixten går på andra slutarridån.

Tog och tryckte på lite mera med kontrasterna för att se hur det blev. Mest bara för att jag inte hade något vettigare för mig. Se den bifogade bilden.

Jag har med mig min 7D med 70-200/2.8, 24-105/4 och blixt i stort sett jämt. :tummenupp

Nope dåligt med blixtinställningar.
Ja lugnt, blev ju helt ok.

Hade inte vart så kul att få hela kameran för 20k täckt av jord som det blev för mig vid att av försöken till bilden.
Sen har vi nog andra fritidsintressen du och jag :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hade inte vart så kul att få hela kameran för 20k täckt av jord som det blev för mig vid att av försöken till bilden.
Sen har vi nog andra fritidsintressen du och jag :)
Det är det man har plastpåsar till. :yoparty
Eller en bra allriskförsäkring.

Tja, jag lägger hellre tjugo lakan på en kamera än en trampcykel. :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Saaaatan vilka störda timpriser! :död
Tja, tänk på att det går bort en hel del i skatt och sociala avgifter och grejer innan du har pengarna i fickan. Plus att man kanske inte jobbar 40tim/vecka med kameran i handen så blir det inte så himla flotta middagar man har råd med ändå.

Plus att SFF väl själva skriver att priserna gäller mestadels i Stockholm och att det normalt sett ligger lägre på andra håll i landet? Har inte läst den här broschyren, men har för mig att de haft det så förut.
 

MikkE

Guest
Saaaatan vilka störda timpriser! :död

Mjo. Dock är detta nog räknat på en högre nivå. Men visst kan man ta betalt för bilder, det är trots allt en hel del tid som ligger bakom dem.

Sedan så undrar jag om det är någon vad teckensnittet de använder i .PDF-filen heter? Så jeffla snyggt!
 

MikkE

Guest
De använder följande typsnitt:
CaslonBuchBQ
CaslonBuchExpertBQ
Futura

Man tackar. På min Mac heter den Big Calson. Är det ett teckensnitt som de flesta har på datorn? Tänkte nog använda på sidan och vill inte att det ska se mongo ut för andra.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
På min Mac heter den Big Calson. Är det ett teckensnitt som de flesta har på datorn? Tänkte nog använda på sidan och vill inte att det ska se mongo ut för andra.
Tror inte det. Jag ser inte ut att ha det iaf. Ingen form av Calson. Vilket inte säger så mycket iofs med tanke på att den här datorn har hängt med ett tag vid det här laget.

Du ska inte göra ett klassiskt mac-misstag och använda Helvetica då?
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Senaste projektet klart. Mer info om uppsättningen så klicka på länken nedan. Klicka på bilden för att se den i större format.
http://www.flickr.com/photos/karlber/4585003490/

4585003490_72d92a99f5_b.jpg
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

MikkE

Guest
Några bilder. Andra bilden är endast konverterad till .JPEG, mindre storlek och tagen på fri hand.

4592903426_428c6899ab_o.jpg


4592902318_eda7e78766_o.jpg
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag slog till på en 50 1.8 II i helgen, Kungsholmsfoto hade ju riktigt bra pris på dom! :tummenupp Jag måste säga att jag är impad av skärpan, grymt mycket pang för pengarna :tummenupp Jag och kusinen tog en fotorunda, och här är ett av resultaten:

IMG_0433_sh.jpg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag slog till på en 50 1.8 II i helgen, Kungsholmsfoto hade ju riktigt bra pris på dom! :tummenupp Jag måste säga att jag är impad av skärpan, grymt mycket pang för pengarna :tummenupp Jag och kusinen tog en fotorunda, och här är ett av resultaten:

Har du provat filma med ditt 50mm 1,8?

Btw: Är lite kluven vilken butik man ska handla i, var hos fotokungen för ca 4mån & inhandlade en pryl. Var förbi dem bara för att cykelcity ligger i närheten av dem. Fick ett svalt intresse när jag var där inne, kände inte riktigt det där kulattduärhärvadvilldutittapå känslan. Kanske skulle låta Kungsholmfoto få en chans också? Ev kommer det inhandlas ett st dyrare sak snart.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Har du provat filma med ditt 50mm 1,8?

Btw: Är lite kluven vilken butik man ska handla i, var hos fotokungen för ca 4mån & inhandlade en pryl. Var förbi dem bara för att cykelcity ligger i närheten av dem. Fick ett svalt intresse när jag var där inne, kände inte riktigt det där kulattduärhärvadvilldutittapå känslan. Kanske skulle låta Kungsholmfoto få en chans också? Ev kommer det inhandlas ett st dyrare sak snart.
Nix, dels inte riktigt vare sig hunnit eller hittat nå kul att filma, och dels föredrar jag nog att fota med kameran :) Men självklart kommer jag nog leka lite :)

Jag fick bra support på Fotokungen när jag köpte en 430EX, hade den en månad och sen ville byta mot en 580EX II, det var inga som helst problem. Nån väska har jag köpt där också, och då va de helt ok att prova runt med kameran. Men visst, lite löpande band-princip med kunderna är det. Japan Photo har jag inte varit in till på söder faktiskt, trots att jag bor närmare dom än Fotokungen. Kungsholmsfoto va väl helt ok också, förutom att han rekommenderade uv-filter och motljusskydd till just min glugg, som att det var väldigt speciellt att man hade de till 50 1.8 och att alla andra hade det också. Jojo, säljare! :rolleyes:
Hittills har Rajala varit trevligast, enda smolket i bägaren var väl att dom schablade lite med betalningen när jag köpte min 7D där, men i övrigt är dom både trevliga och duktiga :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top