Diskutera Digital Fotografering här

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
SNYGGT!:tummenupp Verkar ju som AF hänger med bra oxå, för Tokina har väl ingen annonserad HSM/USM motor?


Tackar tackar Rookie & Esquire. Nä den har inte snabb motor, Sigma sägs vara snabbare men optiks är Tokina snäpet vassare. Satt väldig knöligt vid en flaggvakt + det var nästan lönlöst att försöka med långa tider för jag såg knappt när hojarna kom. MiKKe, är det nya med bildstab eller?

Här är en annan bild, vi kan kalla den Ser inget, hör inget :D

25ey58j.jpg
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Last edited:

MikkE

Guest
Men värst vad alla ska köpa grejer helt plötsligt. Själv så har jag ju inte köpt något på 1½ evighet nu. :brinnerup
Få väl ta mig i kragen och beställa en vidvinkel eller något. :tummenupp

Va fan. Jag har haft kit-gluggen i åratal nu och den är KASS! Ska nu bli så jävla skönt att ha någonting rejält och dessutom när jag ska fota ett bröllop, dop och fest i juni. Prag i helgen också :)
 

MikkE

Guest
Ooooh! Fick gluggen idag och har provat lite allt möjligt. SATAN så mycket skarpare det är! Nu vart det tre gånger så roligare att få juste bilder :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo, men Nikkepojkarnas är BRA, inte bara dyr :hihi
Skam vore det väl annars när den kommer så mycket senare... :tungan


Ooooh! Fick gluggen idag och har provat lite allt möjligt. SATAN så mycket skarpare det är! Nu vart det tre gånger så roligare att få juste bilder :)
Prova att ta några kort med kitgluggen då du har blivit varm i kläderna med den här. Sedan kommer du inte kunna förstå hur du har stått ut med kitgluggen så länge. :tummenupp
 

MikkE

Guest
Prova att ta några kort med kitgluggen då du har blivit varm i kläderna med den här. Sedan kommer du inte kunna förstå hur du har stått ut med kitgluggen så länge. :tummenupp
Så länge jag har vart trött på kitgluggen gör att jag ALDRIG kommer att sätta fast den på kameran igen. ALDRIG! :mad:
Skulle ju vara najs med en 7D också :näsblod
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nikon har släppt en ny dräpare, 24/1,4. Likaså prislappen på 2200 dolares, säkert uppåt 20k i svedala.
Roller köper säkert en snart till 700:an (FX)
http://kenrockwell.com/nikon/24mm-f14.htm

Hehe... jag såg faktiskt den när jag va inne på kameradoktorn. Jag har helt bytt strategi nu och jobbar efter devisen "less is more" Mitt senaste inköp är en beggad 28 mm f2,8. Inte ens D-versionen och prislappen va 800 pix. :)

Kanonfynd genom D70sverige.se
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hehe... jag såg faktiskt den när jag va inne på kameradoktorn. Jag har helt bytt strategi nu och jobbar efter devisen "less is more" Mitt senaste inköp är en beggad 28 mm f2,8. Inte ens D-versionen och prislappen va 800 pix. :)

Kanonfynd genom D70sverige.se

Va fan du kan ju inte byta ner dig så där, vi ser ju upp till dig. King of shopping!!! :D


Btw: Vem av oss dödliga kommer skaffa Guds glugg Canon 70-200 f/2,8L II
snart? Knappast jag vem roligt om någon här vågar satsa. :)
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Har köpt en beggad sigma 70-200/2:8 II till min 30D. Ville ha bättre ljusstyrka. Det innebär att jag har ett EF 70-200/4L till salu.
Väldigt fint skick men den lirar inte perfekt fokusmässigt med min nuvarande kamera (men gjorde det med min förra 20D).
Har man MA kan det säkerligen justeras bort.
Släpper den för 3000:- + frakt.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Btw: Vem av oss dödliga kommer skaffa Guds glugg Canon 70-200 f/2,8L II snart? Knappast jag vem roligt om någon här vågar satsa. :)
Inte jag. Klarar mig bra med min Canon EF 70-200/2,8 L IS USM så länge. Ser ingen större vits med att uppgradera mig. :tummenupp
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Med tid...fick duga på femte försöket ;)
Det är en Lumix kompakt, med 25mm wiiidevinkel.
Sålde av DSLR´en och köpte nått man kan ha med sig jämt istället.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Hehe... jag såg faktiskt den när jag va inne på kameradoktorn. Jag har helt bytt strategi nu och jobbar efter devisen "less is more" Mitt senaste inköp är en beggad 28 mm f2,8. Inte ens D-versionen och prislappen va 800 pix. :)

Kanonfynd genom D70sverige.se

Du har ju helt rätt också. Många av de bilder jag har vunnit fototävlingar med har varit tagna med ett ryskt objektiv - soligor.

Många skrattade åt objektivet men inte åt bilderna
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Med tid...fick duga på femte försöket ;)
Det är en Lumix kompakt, med 25mm wiiidevinkel.
Sålde av DSLR´en och köpte nått man kan ha med sig jämt istället.
Ah. Då kan du nog inte göra en inställning som jag hade tänkt föreslå annars. Att ändra så att blixten går på andra slutarridån.

Tog och tryckte på lite mera med kontrasterna för att se hur det blev. Mest bara för att jag inte hade något vettigare för mig. Se den bifogade bilden.

Jag har med mig min 7D med 70-200/2.8, 24-105/4 och blixt i stort sett jämt. :tummenupp


Angående diskussionen om Soligor: Verkar vara tyskt, med rötterna i USA.


Det var länge sedan jag la upp i någon bild i tråden nu tror jag. Därför kommer det en här. Jag var ute med några från fotoklubben häromdagen. Tyvärr så var det grått och tråkigt väder, det mesta verkade ganska dammigt, gräsmattorna var bruna och det var lite småkallt och jävligt. Så bilden fick bli svart/vit.
fool.jpg
 

Bifogat

  • rejsersdh.jpg
    rejsersdh.jpg
    124.9 KB · Visningar: 42
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top