Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Aha, du tänkte såå...

Får se om jag orkar masa mig upp till Lungre eller något imorgon och försöka få till några bilder jag också.

Edit: Eftersom jag inte kommer åt några EXIF-data för bilderna från Pixbox, vilket objektiv körde du med?
Jag hade mitt 28-75.
Det är en enorm skillnad mot mitt 70-300, (duuhhhh), med det gamla så var var 3:e bild skarp och resten skit. Men nu så var det bara mitt sikte sosm gjorde att fokus hamnade fel. Och det är skönt. :)

Jädrar vilka goa' endurobilder!

Jag satt nästan och fnulade på att åka upp i veckan, men mitt bättre jag segrade, så det blev lite skinnställ och skogsmoppe-service idag, med sikte på brottarenduro i'möra.

Jag fuskar lite med foto jag med, kör 40D med 50/1,8 just nu, sneglar lite på en sådan Tokina 12-24/4 jag hade till min gamla 200D...perfa enduro-glugg...

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_25/19090000-19099999/960x720/19098411.jpg ASHÅRD bild, lite oortodox, men ashård.

/J
Behöver jag säga att kameran blev skitig? :hihi

Last edited:
Nja, markant vet jag inte men bättre blir det. Kanske inte synbart för ögat trots allt. Oavsett så är RAW bättre än allt vad JPG heter.

/ JKay på Japps konto

Jo jag vet men man har inte alltid man orkat med RAW. Men nu känns det som man har ett ganska snabbt arbetsflöde med Bridge, CR & PS. Smack, smack, smack bara.

Är det nån som tycker att det finns nån fördel att jobba med Lightroom vs Bridge + Camera Raw?

Jo jag vet men man har inte alltid man orkat med RAW. Men nu känns det som man har ett ganska snabbt arbetsflöde med Bridge, CR & PS. Smack, smack, smack bara.

Är det nån som tycker att det finns nån fördel att jobba med Lightroom vs Bridge + Camera Raw?

Jag kan tycka att Lightroom har en större fördel då man kan importera bilder OCH kunna göra enklare redigeringar direkt istället för att hämta in med bridge, välja bild, öppna CR och sen i PS.

/ JKay på Japps konto

Jag har en Kanon!
Så passa dig! Den må va gammal, men skjuter skarpt gör den!;)

Kör du med 10,5 cm mynning du med? :hihi vad har du i dina projektiler? RAWkrut? :tungan

Last edited:
Jag kan tycka att Lightroom har en större fördel då man kan importera bilder OCH kunna göra enklare redigeringar direkt istället för att hämta in med bridge, välja bild, öppna CR och sen i PS.

/ JKay på Japps konto

True true.... men det e så få bilder jag fortsätter att redigera så jag kan lätt öppna dom i CR. Mitt Lightroom håller på och hänger sig oxå och jag orkar inte bråka med det.

Egentligen borde jag installera om hela OS'et. Inte gjort på 2,5 år typ.

True true.... men det e så få bilder jag fortsätter att redigera så jag kan lätt öppna dom i CR. Mitt Lightroom håller på och hänger sig oxå och jag orkar inte bråka med det.

Egentligen borde jag installera om hela OS'et. Inte gjort på 2,5 år typ.

Nä, Lightroom har ju bara en fördel om man har stora mängder RAWfiler att gå igenom. Jaja..även vid tillfällen då man inte har råd att köpa PS. 2200.- för LR är helt okej!

Nä, Lightroom har ju bara en fördel om man har stora mängder RAWfiler att gå igenom. Jaja..även vid tillfällen då man inte har råd att köpa PS. 2200.- för LR är helt okej!

Jo.... Efter en 350 bilders foto session är det 5-7 st som e värda att jobba vidare med för mig :|

Jag lekte lite. Den första blev "bra", skulle ha lagt lite mer tid på snön bara.

2.an vet jag inte exact vad jag tycker om...

Ricken: det ser ut som att du har överdrivet en del inställningar i PS. Ser för jävligt ut!

Börjar bli dags att lämna in kameran på sensorrengöring.
Känner någon till nåt ställe i Storkholm som gör det bra och alldeles för billigt?

Var & knäppte några bilder på Vikbanan känner mig något ringrostig *S*

Ja han har bytt tröjja på dom 2 undre bilderna...

DSC_2269.jpg

DSC_2333.jpg

DSC_2360.jpg

Nu är du otrevlig, har du druckit sprit? ;)

Nä...min hals håller på att korka igen. Men om du tittar i snön på bild 1 och 2 så ser du hur "atomvinter" dem ser ut. Om det nu är tänkt att vara naturligt så har du inte lyckats. Skulle det vara så? Då får du jobba mer....då är det inte tillräckligt "Nuclear"! :)

10 grader, sol, vindstilla och lite dimma!
Det låter perfekt för en runda på hojen, ner till en bana med kameran:banana

Ricken: det ser ut som att du har överdrivet en del inställningar i PS. Ser för jävligt ut!

Ja Ricken skärpning nu för i helvete! :mad: Va fan håller du på med? :dummer Hur fan lyckas man får det sådär jävla dåligt? :confused: Riktigt jävla sugiga bilder! :tummenner

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2