kjellper
pousseur
Ta in Tingvall i SMC. Tack vare den klubben för intern beundran ligger vi sämre till än Polen vad gäller vägstandard för mc idag.
Har du varit i Polen? Folk som klagar på svenska vägar kan inte varit utanför gränserna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ta in Tingvall i SMC. Tack vare den klubben för intern beundran ligger vi sämre till än Polen vad gäller vägstandard för mc idag.
Kära gamle grävling, nu fick Du väl på Dig foliehatten eller natt- i stället för vintermössan?Jag kan läsa på Trafikverkets och SMCs hemsida vad som skrivs men vad som sägs på Trafikverket eller SMC det har jag ingen insyn i men där har vi roffe som tur är!
Spekulationer? Konspiratoriskt?
Att Dingvall vill sänka hastigheterna ännu mer?
Att SMC inte säger NEJ högt och kraftfullt till att det anses extremt att köra 100 på en väg som det är lagligt att färdas på en likvärdig väg i Tyskland?
Nollvisionen SKA ifrågasättas eftersom den är passiv, inte aktiv! Vi som är oskyddade behöver aktiv säkerhet.
...Sedan är det mycket möjligt att jag missförstått Galne Dansken, jag välkomnar inte totalövervakning varken "frvillig" eller ej.
Nu höjer vi nivån rejält!Trafiksäkerhet är intressant...
![]()
Har du varit i Polen? Folk som klagar på svenska vägar kan inte varit utanför gränserna...
Man kunde ju önska att herr Dingvall kunde ta till sig detta
http://www.expressen.se/motor/det-finns-inga-motiv-for-lagre-hastigheter/
Den här texten blev väldigt lång...
Sant, men det var det ju inte en reporter på sagda tidning som skrivit detta utan Lars-Otto Frick, en Trafikplaneringsingenjör i Stockholm.Sedan när är Expressen något slags sanningsorakel? Den ligger ju på samma pinsamma nivå som Aftonbladet.
Ha de ......Per![]()
Det får mig att tänka på ett Simpsons-citat:Bra skrivet.
Tyvärr tänker inte trafikverket/de styrande på det viset utan man gör som alltid, sätter reglerna efter de som klarar lägsta nivå. Likadant i skolan.
Det är väl jante som styr helt enkelt, ingen skall komma och tro att de är bättre eller snabbare än någon annan.![]()
Bart Simpson skrev:Let me get this straight: we're behind the rest of our class and we're going to catch up to them by going slower than they are?
Trafikverket föreslog i somras ytterligare hastighetssänkningar till Näringsdepartementet, SMC framförde att det inte är en bra idé. I regeringens åtgärdsprogram för 2014-2025 säger man tydligt att det INTE är aktuellt med några nya hastighetsreformer. Så, oavsett vad Trafikverket vill, blir det ingen ny jättereform.
http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Motorcyklister-prioriterade-av-regeringen/
...Ni andra förstår ju att "viktigt att systematiskt fortsätta anpassa", det betyder att 70 kommer att bli 80, inte 60. Och att vi får 80 på våra smala, krokiga favoritvägar det är heller ingen "ytterligare långtgående reform av hastighetssystemet"!
kommer det inte att bli några ytterligare sänkta hastighetsgränser!...
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |