Dieseltråden.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Högfrekvens är lätt att dämpa ut, det har lågt energiinnehåll och är därtill dåligt på att ta sig runt hörn. Dvs refraktionen är sämre än hos lågfrekvens. Det är bla därför en så enkel sak som den där insugsringen ni tidigare diskuterade, kan bryta ned kompressorvisslet såpass.

Och det är av samma anledning som man mest hör basgången när grannen kör igång förra århundradets senaste dunka-dunk. (Jag har tråkigt. Söker jobb och skriver examensarbete, står lite stilla just för tillfället)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag är inne på att kanske, kanske köpa mig en lite större bil och utöka till en diesel.

Jag har då kanske 25 blås att göra av med och har tänkt Audi A3, A4, Skoda Octavia, VWGolf eller Polo.

Hur bra är bilarna? Hur mycket går dom vanligtvis sönder? Jag åker ca 5000 mil till och från jobbet varje år..
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag är inne på att kanske, kanske köpa mig en lite större bil och utöka till en diesel.

Jag har då kanske 25 blås att göra av med och har tänkt Audi A3, A4, Skoda Octavia, VWGolf eller Polo.

Hur bra är bilarna? Hur mycket går dom vanligtvis sönder? Jag åker ca 5000 mil till och från jobbet varje år..
Hur tänkte du nu? Det är en TTS du ska ha.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur tänkte du nu? Det är en TTS du ska ha.

Ja, då spelar inte bensin eller diesel någon roll för då står den ändå hemma medans du väntar på tåg eller ersättningsbuss för att inte tågen går...

Dom skulle kunna lansera den som nollutsläppsbil :D
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bump.

Bra eller anus med eldningsolja?

Frågan är väl hur bra dom smörjer dina injektorer.
Vill minnas att den finska oljan får köras i lastbilar, traktorer eller nåt sånt i finland så det är möjligt att dom har andra tillsatser än sverige.

Vet att det norrut även disskuterats hur bra den finska är och att vissa inte vågar köra på den i sina bilar, samtidigt som andra lovordar den. Nu är den ju inte laglig i sverige längre om nu någon bryr sig.

Jag har kört på den finska nån enstaka gång men inte märkt någon skillnad. Den ska nog ha lite högre densitet och energiinnehållet hos peroleumbaserade bränslen korelerar till viss del med vikten. Bilen ryker även lite mer vilket kan hänga ihop med att mer kol pytsas in i motorn. Kol är ju tyngre än väte som är beståndsdel nr 2 i ett bränsle. Väte bildar dock vatten och ingen rök.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Faderkakan har noterat att hans bil drar cirka 1-2dl mindre per mil de gånger han tankat i polen.

Vad kan det bero på?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Finns det bara en riktig maskin i andra änden på tankslangen är allt grönt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top