Dieseltråden.

Högfrekvens är lätt att dämpa ut, det har lågt energiinnehåll och är därtill dåligt på att ta sig runt hörn. Dvs refraktionen är sämre än hos lågfrekvens. Det är bla därför en så enkel sak som den där insugsringen ni tidigare diskuterade, kan bryta ned kompressorvisslet såpass.

Och det är av samma anledning som man mest hör basgången när grannen kör igång förra århundradets senaste dunka-dunk. (Jag har tråkigt. Söker jobb och skriver examensarbete, står lite stilla just för tillfället)
 
Jag är inne på att kanske, kanske köpa mig en lite större bil och utöka till en diesel.

Jag har då kanske 25 blås att göra av med och har tänkt Audi A3, A4, Skoda Octavia, VWGolf eller Polo.

Hur bra är bilarna? Hur mycket går dom vanligtvis sönder? Jag åker ca 5000 mil till och från jobbet varje år..
 
Jag är inne på att kanske, kanske köpa mig en lite större bil och utöka till en diesel.

Jag har då kanske 25 blås att göra av med och har tänkt Audi A3, A4, Skoda Octavia, VWGolf eller Polo.

Hur bra är bilarna? Hur mycket går dom vanligtvis sönder? Jag åker ca 5000 mil till och från jobbet varje år..
Hur tänkte du nu? Det är en TTS du ska ha.
 
Hur tänkte du nu? Det är en TTS du ska ha.

Ja, då spelar inte bensin eller diesel någon roll för då står den ändå hemma medans du väntar på tåg eller ersättningsbuss för att inte tågen går...

Dom skulle kunna lansera den som nollutsläppsbil :D
 
Last edited:
Bump.

Bra eller anus med eldningsolja?

Frågan är väl hur bra dom smörjer dina injektorer.
Vill minnas att den finska oljan får köras i lastbilar, traktorer eller nåt sånt i finland så det är möjligt att dom har andra tillsatser än sverige.

Vet att det norrut även disskuterats hur bra den finska är och att vissa inte vågar köra på den i sina bilar, samtidigt som andra lovordar den. Nu är den ju inte laglig i sverige längre om nu någon bryr sig.

Jag har kört på den finska nån enstaka gång men inte märkt någon skillnad. Den ska nog ha lite högre densitet och energiinnehållet hos peroleumbaserade bränslen korelerar till viss del med vikten. Bilen ryker även lite mer vilket kan hänga ihop med att mer kol pytsas in i motorn. Kol är ju tyngre än väte som är beståndsdel nr 2 i ett bränsle. Väte bildar dock vatten och ingen rök.
 
Faderkakan har noterat att hans bil drar cirka 1-2dl mindre per mil de gånger han tankat i polen.

Vad kan det bero på?
 
Finns det bara en riktig maskin i andra änden på tankslangen är allt grönt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top