Dieseltråden.

Två skorstenar och ett dussin ballongknutar som öser på. Folk kommer tro att det är ett väderfenomen eller självaste ragnarök.



Du är något på spåren. Inte nog med att de inte känner till dubbelt halvslag, de kan fanimej inte manövrera heller. Ser ut som radiobilarna på grönan när ett par ribbar gör entre i gästhamnen.

Tändkulor är hippt. Lassade av gästerna på Mälarpaviljongen för Jonas Anderssons Regnbågsrummet revival. Hela bögeri-communityt boppade till Sefflens 120 BPM. Ballongknutsafton:Thats disco! :D
 
Last edited:
Jag är iaf tillbaka i stordieselträsket igen. :) 0-100 på 5,8 och 2,3 ton. Dyr... men det ska vara typ sista bilen jag köper. Ever.. . typ.
 
Vad är det för fabrikat på dom där dieslarna? MTU? Låter förjävla fint iaf :D
 
Dags för en Pielstick igen, trots att de är det värsta jag har skruvat på är jag svag för ljudet, de har en väldigt speciell melodi på tomgång.

[YOUTUBE-ID]KrbJgQd_vb0[/YOUTUBE-ID]
 
:banana

[YOUTUBE-ID]bbNA602ZNts[/YOUTUBE-ID]

Sjukt maffigt ljud i T56 kan jag intyga. Även om jag gillar originalbensinarna bäst. CRM W18 dieslarna är en modern reinkarnering av W18 Isotta Fraschini bensinmotorerna. Delar i princip bottendelen.
Här syns hela veteranflottiljen på Gålö i sakta fart, T26 och T46 har kvar sina originalbensinare. (W18 57 liter , twins spark, 4 -valve och vevaxeldriven turbokompressor, 3 stycken i T46, två i stegbåten T26)

[YOUTUBE-ID]ZSDg_hFUUVs[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Tändkulor är hippt. Lassade av gästerna på Mälarpaviljongen för Jonas Anderssons Regnbågsrummet revival. Hela bögeri-communityt boppade till Sefflens 120 BPM. Ballongknutsafton:Thats disco! :D

Haha skicka inbjudan till random sporthojare när nästa ballongknutsafton går av stapeln och se hur många som dyker upp :D
 
Sjukt maffigt ljud i T56 kan jag intyga. Även om jag gillar originalbensinarna bäst. CRM W18 dieslarna är en modern reinkarnering av W18 Isotta Fraschini bensinmotorerna. Delar i princip bottendelen.
Här syns hela veteranflottiljen på Gålö i sakta fart, T26 och T46 har kvar sina originalbensinare. (W18 57 liter , twins spark, 4 -valve och vevaxeldriven turbokompressor, 3 stycken i T46, två i stegbåten T26)

[YOUTUBE-ID]ZSDg_hFUUVs[/YOUTUBE-ID]

Haha grymt köttiga motorer :)

Fiffan va stort bensinkontot måste vara på t46 och t26 :gnissla
 
Man kanske skulle skaffa sig en Ford, verkar ju funka fint i terränglådan!

[YOUTUBE-ID]ZgJcdi_acb8[/YOUTUBE-ID]

Dieseln låter fint också!
 
Last edited:
Sjukt maffigt ljud i T56 kan jag intyga. Även om jag gillar originalbensinarna bäst. CRM W18 dieslarna är en modern reinkarnering av W18 Isotta Fraschini bensinmotorerna. Delar i princip bottendelen.
Här syns hela veteranflottiljen på Gålö i sakta fart, T26 och T46 har kvar sina originalbensinare. (W18 57 liter , twins spark, 4 -valve och vevaxeldriven turbokompressor, 3 stycken i T46, två i stegbåten T26]
Flottan bjöd ca 1970 på provtur i T-båt med två Isotta Fraschini. Magnifika motorer, vi besökare hängde länge i maskinrummet fast det bara var tänkt att visa uppstarten!

Enligt flottisterna var skrovet så vekt att man riskerade skador om motorernas varvtal skiljde mer än 50 rpm. Höjdaren som skulle stila och köra kunde heller aldrig ta sig in till kaj efter turen. Han småduttade fram och back på båda motorerna i 10 minuter men det blåste tvärs så han kom aldrig närmare än 8-10 m.
En kastlina fick till sist lösa problemet - tror skepparen skämdes rätt ordentligt.

De sa också att när de körde fort i grov sjö funkade torpedtuberna som en tratt - kubikmetervis av sjövatten vräkte kontinuerligt in på den öppna bryggan så det var helt normalt att stå till midjan i vatten och köra.

Man kanske skulle skaffa sig en Ford, verkar ju funka fint i terränglådan! Dieseln låter fint också!
Låter som ett växellok, hur stor snurra kan det vara i den?
 
Last edited:
Hädelse att lägga upp bensinare i dieseltråden:7peta
Förlåt mig. Jag läste snett. :(

Bara därför ska jag sticka ut en vända med Golfen nu och förbruka diesel så att jag lär mig av mitt misstag.
 
Förlåt mig. Jag läste snett. :(

Bara därför ska jag sticka ut en vända med Golfen nu och förbruka diesel så att jag lär mig av mitt misstag.

Du får förlåtelse om du verkligen ångrar dig, i spridarens, glödstiftets och det heliga högkompets namn. Lågvarv:pannkyss
 
Vad är det för effekt på en sån? Vridet är säkert helt tillräckligt för alla tänkbara behov.

Om jag inte minns helt fel så är det ca 180-200 hästar i dem, och ca 1000 Nm...

Teo hjälpe mig att dra upp en stor jävla stubbe stubbe ur marken med sin en gång:)

Vi band rep runt stubben och fäste dem i bilen varpå Teo hoppade in, la i driven, släppte bromsen och rullade framåt på tomgång. Plopp for stubben upp ur marken som en kork ur en champagneflaska:D

Så ja, helt tillräckligt skulle jag vilja säga:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top