Det här skaffade vi efter 125-tiden.

Precis så tänkte jag med. Min lär nog vara likvärdig med en original 625 pga trimmet. Men jag håller med, inte fan är den slö.

Jag har bara kört en ktm 640 -05 elr -06 med rensade ljuddämpare o borttaget lock osv..

i jämnförelse med min wr450 som var helt orginal så hade 640in brutalt bottendrag, men ingen toppeffekt... slänger man på en flatside fugge så går ju 640in som 625 iprincip.

annars var 640in skön, gillade inte vibrationerna bara, mina käraste ägodelar mådde inte så bra efteråt ;) :gnissla

om det kommer någon snygg/bra på blocket i vår så blir det en sån. :)

blitt tokig :gnissla :huvet inte skall du köpa sporthoj?

min wr var det väl ? :tuttar :D

edit: själv funderar jag på att ha kvar hojen, o köpa typ en 250 2t oxå. eller sälja hojen o köpa husqvarna 510/ktm 525 eller kanske ktm 690smc om dom är något o hänga i granen

Last edited:
Jag har bara kört en ktm 640 -05 elr -06 med rensade ljuddämpare o borttaget lock osv..

i jämnförelse med min wr450 som var helt orginal så hade 640in brutalt bottendrag, men ingen toppeffekt... slänger man på en flatside fugge så går ju 640in som 625 iprincip.

annars var 640in skön, gillade inte vibrationerna bara, mina käraste ägodelar mådde inte så bra efteråt ;) :gnissla

Okej, jo jag har märkt av det där bottendraget, riktigt skönt är det :tungan
Men jag håller med, på toppen har den inte så jävla mycket.

hehe, kanske därför det sitter en annan sadel på min, synd bara att den är så jävla tjock, bara därför så måste den bytas ut :rolleyes:

blitt tokig :gnissla :huvet inte skall du köpa sporthoj?

min wr var det väl ? :tuttar :D

edit: själv funderar jag på att ha kvar hojen, o köpa typ en 250 2t oxå. eller sälja hojen o köpa husqvarna 510/ktm 525 eller kanske ktm 690smc om dom är något o hänga i granen
jag sporthoj?

nja skulle inte tro de

Okej, jo jag har märkt av det där bottendraget, riktigt skönt är det :tungan
Men jag håller med, på toppen har den inte så jävla mycket.

hehe, kanske därför det sitter en annan sadel på min, synd bara att den är så jävla tjock, bara därför så måste den bytas ut :rolleyes:

haha ja, men nu när du skaffat motard så vill ja se wheeliebilder :yoparty

jag har faktiskt lagt några 640 wheelies också ;) :yoparty

jag sporthoj?

nja skulle inte tro de

fighter mena jag.. :gnissla

Last edited:
haha ja, men nu när du skaffat motard så vill ja se wheeliebilder :yoparty

jag har faktiskt lagt några 640 wheelies också ;) :yoparty

Jag har tyvärr inga såna bilder, jag hann bara köra ca 5mil innan jag plockade ner den, jag bor ganska centralt och har inte kk för den än.
Men i sommar kan jag lova att det kommer ett par :tummenupp

Precis så tänkte jag med. Min lär nog vara likvärdig med en original 625 pga trimmet. Men jag håller med, inte fan är den slö.

Bah, min har samma service intervaller som ni (500 mil?) och en 660 årsmod <-04 får man ändo inte köra på mellankortet...
Föressten! min är inte heller slö:D

Om man jämför med 125 an så är den definitivt inte slö!!
Men om man jämför den med 660 lr liknande så kan jag tänka mej att den känns lite slö, fast jag har alldrig kört någon liknande hoj så jag har inget bra svar.

Köpte 640 för att den var billig och att denhar halva servicintervallerna jämfört med 660.
halva service intervallerna, det vill man väl inte ha?:rolleyes:

jag fatta:)

hur många timmar blir det enligt ktm?

vad skall göras vid 500 mil? ventiler och den shiten? när skall lagrena bytas?

2000mil håller en lc4 minst om den sköts rätt. ventiler och oljebyte vid 500 om jag inte minns fel. det är väl runt 75h eller ngt sånt

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul