Det här skaffade vi efter 125-tiden.

Få väll slänga upp min jävel också. KTM 640 LC4 00'a
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    68.2 KB · Visningar: 50
  • 2.JPG
    2.JPG
    76.5 KB · Visningar: 50
varför så stöddig?


jag kanske inte har kört tillräckligt långt för att skriva en resention i någon tidning men första intrycket jag har fått är att det är mkt bekvämare att köra sporthoj.

du sitter som en vante och fladdrar fram och tillbaka lika mkt efter hundra meter som efter 30 mil....

varför så stöddig? ja, jag brukar störa mig på din attityd. det är väl därför antar jag.

sen varierar de där me sporthoj motard rätt mkt. stadskörning o i låga farter kör jag alla gånger motard, då liggstilen är väldigt jobbig. men landsväg o 100+ då man lyfts lite är det gött som fan med sport
 
varför så stöddig? ja, jag brukar störa mig på din attityd. det är väl därför antar jag.

sen varierar de där me sporthoj motard rätt mkt. stadskörning o i låga farter kör jag alla gånger motard, då liggstilen är väldigt jobbig. men landsväg o 100+ då man lyfts lite är det gött som fan med sport


naaw lille plutten blev du så bitter?



men för att förändra på min attityd som jag kan erkänna kanske inte är den bästa i en del trådar i den här delen så får jag väl svara seriöst.
var det inte landsvägskörning vi pratade?

jag kommer aldrig i hela helvete köpa en sporthoj, anser att det är både billigare, roligare och säkrare att köra motard. och precis som du säger. stadskörning är öken med sporthoj, och landsväg är öken med motard. då jag bor i en storstad med många bekanta som åker motard så blir de motard för min del. jag har provat samma kattigorier på 125sidan, 300 mil på sporthoj och 600 mil på motard. fortfarande samma inställning.

frågan är bara hur du vill prioritera. som niklas sa. ibland kan det vara värt mkt att kuna åka lite längre med hojen både för dej själv och för hojen.



Klättrar jag uppåt på attitydskalan nu kiel?:)
 
Eller så bygger/köper man en streetfighter så får man det bästa från både SM och SH, upprätt körställning, brett styre, många hästar, lagom hög toppfart och acc (beror ju på drevning men jag skulle dreva ner en hoj som toppar 250 till kanske 200, inte särskilt kul o köra naket i över 200 kan jag tänka mig)


Fighter Ftw :yoparty :yoparty :yoparty
 
hmm skoj tråd :) har dock bara kvar min 125 men ska bli uppdatering nu under vintern folk kanske har förslag? :) har tittat på 03-08 cbr600rr eller en 07-08 er-6n (ny)

någon som har nå synpunkter? :P

CBR lätt, snyggare och honda har ju bäst kvalitet bland japsarna.

Har en liten fråga kanske ltie offtopic men kan man som 18åring med körkort för 25kw åka och testa nya hojar? Känns lite fel att köpa hoj innan man testat
 
Klättrar jag uppåt på attitydskalan nu kiel?:)

det får framtiden utvisa :pannkyss

Hur är den att köra, räcker det eller känns den slö eller nåt? fuinderar nämnligen på en sån till nästa vinter :)

När jag körde 640 så tyckte jag den var lite slö. Men bottendraget var ju sjukt gött. Sen finns det ju potential i hojen.
 
Last edited:
Eller så bygger/köper man en streetfighter så får man det bästa från både SM och SH, upprätt körställning, brett styre, många hästar, lagom hög toppfart och acc (beror ju på drevning men jag skulle dreva ner en hoj som toppar 250 till kanske 200, inte särskilt kul o köra naket i över 200 kan jag tänka mig)


Fighter Ftw :yoparty :yoparty :yoparty
om det kommer någon snygg/bra på blocket i vår så blir det en sån. :)
 
Eller så bygger/köper man en streetfighter så får man det bästa från både SM och SH, upprätt körställning, brett styre, många hästar, lagom hög toppfart och acc (beror ju på drevning men jag skulle dreva ner en hoj som toppar 250 till kanske 200, inte särskilt kul o köra naket i över 200 kan jag tänka mig)


Fighter Ftw :yoparty :yoparty :yoparty



fighter är jävligt skönt att köra... men fortfarande inte skönt att sitta så upprätt om man ska åka långt.


och ja kiel. jag har åkt fighter i 100 mil lr nåt....

det får framtiden utvisa :pannkyss



så jag är påväg uppåt?:D:banana

Jag tror det är det där han menar....



det tror jag oxå:rullandeu
 
Last edited:
Själv så bytte jag från det här-------------------------->Till det här :tungan
 

Bifogat

  • berl_cykel.jpg
    berl_cykel.jpg
    56.9 KB · Visningar: 43
  • garage929.jpg
    garage929.jpg
    53 KB · Visningar: 59
fighter är jävligt skönt att köra... men fortfarande inte skönt att sitta så upprätt om man ska åka långt.


och ja kiel. jag har åkt fighter i 100 mil lr nåt....





så jag är påväg uppåt?:D:banana





det tror jag oxå:rullandeu
Ska man åka bekvämt ska man ha touring.
 
CBR lätt, snyggare och honda har ju bäst kvalitet bland japsarna.

Har en liten fråga kanske ltie offtopic men kan man som 18åring med körkort för 25kw åka och testa nya hojar? Känns lite fel att köpa hoj innan man testat
jag hade nästan bestämt mig hundra att köpa er-6 o grejer men nu vill ja bara ner o hämta cbr som ja titta på :P är totalt stört jobbigt att bestämma sig men finns inga pengar i bilden är det klart för min sida men så funkar det ju inte riktigt :gnissla :huvet

Själv så bytte jag från det här-------------------------->Till det här :tungan
ååh nice, jag har 4-5 cyklar i det där skickat alltså skulle jag kunna göra ganska bra byten :hojbusa
var det byte rakt av eller var det en symbolisk summa inblandad också? :tungan
 
Hur är den att köra, räcker det eller känns den slö eller nåt? fuinderar nämnligen på en sån till nästa vinter :)

Om man jämför med 125 an så är den definitivt inte slö!!
Men om man jämför den med 660 lr liknande så kan jag tänka mej att den känns lite slö, fast jag har alldrig kört någon liknande hoj så jag har inget bra svar.

Köpte 640 för att den var billig och att denhar halva servicintervallerna jämfört med 660.
 
Om man jämför med 125 an så är den definitivt inte slö!!
Men om man jämför den med 660 lr liknande så kan jag tänka mej att den känns lite slö, fast jag har alldrig kört någon liknande hoj så jag har inget bra svar.

Köpte 640 för att den var billig och att denhar halva servicintervallerna jämfört med 660.


Precis så tänkte jag med. Min lär nog vara likvärdig med en original 625 pga trimmet. Men jag håller med, inte fan är den slö.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top