Det här skaffade vi efter 125-tiden.

Finns väldigt många fina motarder för 30 papp eller mindre kolla bara blocket, Självklart ska jag köpa motard när man närmar sig 18 års ålder:fakta

Enda fördelen jag ser med en bling bling sh är väll att locka till sig honorna(bättre än med en motard iaf):tummenupp

Ok, ska kolla lite då :tummenupp

Du kan köra bra mycket fortare med en sh med, och bekvämare på lite längre rundor, enda fördelen jag ser med en motard är väl att man kan ha kul som fan i körkortsvänlig hastighet, och det kan vara en väldigt bra sak (Försäkringen också). Men det är ändå lite "moppe" över det hela tycker jag. Eller egentligen är det väl mopparna som liknar motarderna men man har ju oftast moppe först :tummenupp

Last edited:
Ok, ska kolla lite då :tummenupp

Du kan köra bra mycket fortare med en sh med, och bekvämare på lite längre rundor, enda fördelen jag ser med en motard är väl att man kan ha kul som fan i körkortsvänlig hastighet, och det kan vara en väldigt bra sak (Försäkringen också). Men det är ändå lite "moppe" över det hela tycker jag. Eller egentligen är det väl mopparna som liknar motarderna men man har ju oftast moppe först :tummenupp
Men på alla roliga vägar går det att köra minst lika fort med en motard. Bara att skippa motorvägsracen ;)

Men det är ändå lite "moppe" över det hela tycker jag.

Nä, nu låter du som alla tjejer,
"Men det ser ju ut som en moppe!" :hihi

Men på alla roliga vägar går det att köra minst lika fort med en motard. Bara att skippa motorvägsracen ;)

Precis, och är det riktigt kurvigt så går det snabbare med motard. :tummenupp

men om man kör motard känns det ju som om man har blivigt rövknullad när man har gått av hojen :arsele

Gå och köp en touring hoj då :arsele

Ja?

Jag hade inte skämts för att köra en sm-kittad Xr 600. Bra maskiner som går bra, håller bra och ser bra ut.

Men ska man ragga fjortisar vid lokala mellanstadie-discot så kanske den har för lite bling. Men det är ju ditt problem.

Kanske det kanske, men just den där sog väl lite, öh, "soptipp" ut. :hihi

Men jag gillar fjortisar! :tungan

Varför är det sådant bråk mellan motardåkare och sporthojsåkare?
Jag kör sporthoj och trivs med det, men jag hade gärna haft en motard. Problemet då blir ju hur jag ska ta mig till borlänge, borås, gbg, sthlm och gud vet vart med min hoj.
Jag valde nytta+nöje istället för ett grymt överflöd av nöje :)
För mig blev det då sporthoj 2p, motard 1,9p.

Men hade jag bott i en stor stad så hade jag förmodligen haft alla vänner närmare och då hade det blitt en motard tveklöst.

Jag kör sporthoj och trivs med det, men jag hade gärna haft en motard. Problemet då blir ju hur jag ska ta mig till borlänge, borås, gbg, sthlm och gud vet vart med min hoj.

Men hade jag bott i en stor stad så hade jag förmodligen haft alla vänner närmare och då hade det blitt en motard tveklöst.
Bråk å bråk :hihi

Men ska man som du ta sig till ställe som ligger långt bort så är det ju värdelöst med motard. Ska man bara leka på vägarna hemmavid så har man nog roligare på en motard.

Man får helt enkelt se vad man ska ha cykeln till.

Håller med dig till 100 % :tummenupp
Jag är en långåkare, men ingen tourer för det :yoparty

Så det är mitt fel menar du :mad:

Jak ska ha motard som mellanhoj!:yoparty

Last edited:
Hade inte tackat nej till en R6:a. :drool

Gillar att köra lite längre, men har man inte råd att försäkra en sportis så har man ju inget val. :hihi

Jag tror jag kör längre turer än dig på xren loy länka, iof på vägar du inte kommer fram på med en sporthoj men ändå.

Hej och välkomna till ego tripp 2007.;)
Vad menar du? :confused:

:rofl Detaljer :tungan

Lösningen är för övrigt att ha båda! :hihi

Eller fattigmans varianten, motard + bil
Fattigmansvariant vettefan om det är..

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...