Det här med att hälsa på mc-åkare...

Äsch. Jag är ju nästan lika rädd när jag kör i 50 km/h. Ska jag vara helt ärlig, så är jag faktiskt rädd 99% av tiden på hojen.

Nä, jag är inte direkt ny på det här med tvåhjulingar. Har kört cross i tämligen många år. Men där hälsade man inte på varann.

Ja. Jag vill dö.

:rofl :rofl

Snart kommer en tid då du vågar vinka, jag lovar... :hihi

Hälsar alltid på mc. dock inte glidare. känns som det skulle kunna hjälpa om man tex får stopp på hojen och behöver lite assistans är chansen större att folk stannar om dom inte känner igen en som en sur jä*el som aldrig hälsar. My two cents

Jag hälsar på allt och alla... å som nån sa: 95% av glidarna hälsar tebax...

Sen om dom hälsar tebax eller inte spelar ju ingen större roll..... han/hon hade säkert sin anledning...

Varför inte heja på glidare, ni som inte gör det?

Äsch. Jag är ju nästan lika rädd när jag kör i 50 km/h. Ska jag vara helt ärlig, så är jag faktiskt rädd 99% av tiden på hojen.

Nä, jag är inte direkt ny på det här med tvåhjulingar. Har kört cross i tämligen många år. Men där hälsade man inte på varann.

Ja. Jag vill dö.

Du låter lite osäker men det kan du råda bot på,,,,, nästa sommar tar du och bokar några bandagar och så börjar du i lugnt tempo och försöker hitta en lugn fin rytm och håller ett tempo där du har koll på hojen, sen ökar du tempot allt efter som du känner dej säker,,,,,, och du, ge fan i att jaga de du inte hinner med.
Jag snurrade i 6 timmar på Mantorp förra året och det gör nytta och så är det förbannat kul också. En tusing för en bandag är värt varända krona:tummenupp

Och du, man kan släppa styret i 130 var så säker,,, bara ut och träna.

Last edited:
Varför inte heja på glidare, ni som inte gör det?

Totalt har 2 glidare hälsat tillbaka, känner mig dissad och på dåligt humör när man hälsar och inte får svar. :mad:

Men klart man hälsar om dom gör det först..

Hälsar på alla två hjulingar (inte moppar då). Hälsar de tillbaka så fine, men inget jag begär att de ska göra.

Till och med farbror blå på mc hejar tillbaka.

Att hälsa betyder enligt mig bara "Hej", inget som att farbrorn inte synts till eller så. Att inte hälsa betyder inget alls, han/hon hade inte tid eller lust just då.

Varnar man för en poliskontroll så är det helljus-blink eller "sänk farten" rörelse med vänster hand som gäller.

Du låter lite osäker men det kan du råda bot på,,,,, nästa sommar tar du och bokar några bandagar och så börjar du i lugnt tempo och försöker hitta en lugn fin rytm och håller ett tempo där du har koll på hojen, sen ökar du tempot allt efter som du känner dej säker,,,,,, och du, ge fan i att jaga de du inte hinner med.
Så han ska åka några bandagar för att lära sig att släppa styret och vinka ordentligt?
-Jag kan vinka,jag är inte rädd:D

Glidare hälsar dock aldrig, och inte jag på dem heller.

Om du provar att ta initiativet så kan jag nästan garantera att de kommer att hälsa tillbaka. Förmodligen sitter de på hojen och tänker precis som du, "varför ska jag hälsa, sporthojarna hälsa ju ändå inte tillbaka"

Jag hälsar på allt med två hjul :) och överlag känns det som att det är sporthojsåkare som hälsa minst... det kan ju bero på att det går så jävla snabbt att man inte hinner uppfatta varandra förrän i mötesögonblicket och då e det ju för sent :tungan

Att hälsa betyder enligt mig bara "Hej".

Nej nej, att hälsa betyder:
"Hej, fyfan vad härligt det är att glida fram med 100+ hästar vrålandes under pungen, och ja, jag har fortfarande lite småstånd i stället sen förra kurvan!"

:)

Så han ska åka några bandagar för att lära sig att släppa styret och vinka ordentligt?
-Jag kan vinka,jag är inte rädd:D

Nu är ju inte alla lika modiga som du och jag :hihi :hihi ,,,,,,,, jag tänkte nog mer på att den rädde mannen skulle bli lite vän med hojen så han kan vinka,, så han inte skämmer ut oss sporthojare:arsele

Nej nu :confused: :confused: :va :va när jag ser på motorcross så flyger ni ju hur långt som helst och dessutom vinkar i luften :D

Last edited:
En sån där svart. Tyskt svart.

Inte österrikiskt svart då?
När började man tillverka katooms i Tyskland?

Jag hälsar när jag kan dvs för det mesta. Ibland är man lite sen att upptäcka en mötande MC-ist, speciellt på motorväg. Man känner sig lite halvtaskig när man blir hälsad på men inte hinner hälsa tillbaka.

Normalt hälsar jag inte på motorväg, men om någon hälsar på mig så hälsar jag tillbaka........

Last edited:
Om du möter någon på en raksträcka där föraren har goda möjligheter att se dig i tid och hälsa med ena handen utan risk, men sen ändå avstår från att göra det... då brukar jag bara rent spontant forma om hälsningshanden till ett lite elakare tecken (Fuck OFF)...:mad: dock så ser man ju inte när vissa hälsar för dom lyfter bara att finger från styret.

Inte lätt att se jämnt... :va

ge fan i att jaga de du inte hinner med.

Hmm... Känner vi varann?
Banåkning verkar skitkul! Men jag lär vänta på min körkort först. Sedan blir det åka av.

Nu är ju inte alla lika modiga som du och jag :hihi :hihi ,,,,,,,, jag tänkte nog mer på att den rädde mannen skulle bli lite vän med hojen så han kan vinka,, så han inte skämmer ut oss sporthojare:arsele

Nej nu :confused: :confused: :va :va när jag ser på motorcross så flyger ni ju hur långt som helst och dessutom vinkar i luften :D

Det är en sak att vinka när man är i luften. Det är en annan sak att vinka när man kör i 130.

"Rädde mannen"...? Wtf?

Inte österrikiskt svart då?
När började man tillverka katooms i Tyskland?

Jag hälsar när jag kan dvs för det mesta. Ibland är man lite sen att upptäcka en mötande MC-ist, speciellt på motorväg. Man känner sig lite halvtaskig när man blir hälsad på men inte hinner hälsa tillbaka.

Normalt hälsar jag inte på motorväg, men om någon hälsar på mig så hälsar jag tillbaka........

Jag är mycket väl medveten om att KTM tillverkas i Österrike. Men färgen är tysk. Punkt.

QUOTE]

Ehurmmm..... *host*

Kära Mr Falubo27!

En KTM är aldrig någonsin snyggt tyskt svart, den är bedårande Österrikiskt svart!

"Hoj: KTM 950 Supermoto -07 Så där snyggt tyskt svart"

Men det var då fan... :va Min motorcykel är TYSKT svart även om allt annat är tillverkat i Österrike.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...