Det här med att hälsa på mc-åkare...

Jag bor i Spanien, här vinkar man inte till varandra. Här tutar man...
Ganska bra, för de tutar som f-n när det finns poliser i krokarna.
Dock ej HD och liknande båtar. Vad är deras problem? (ny tråd??)

Jag bor i Spanien, här vinkar man inte till varandra. Här tutar man...
Ganska bra, för de tutar som f-n när det finns poliser i krokarna.
Dock ej HD och liknande båtar. Vad är deras problem? (ny tråd??)

Hd-motorcyklisterna kan inte släppa styret då deras motorcyklar skakar alldeles för mycket. Det ser ibland ut som om dem inte har någon gyroeffekt på sina hojar.

:D

Förövrigt anser jag att man bör hälsa på nästan alla motorcyklister, inkl. trafikpoliser.

Tycker nog det är lite trevligt att hälsa, jag blir glad iaf.
Jag jobbar med Harleys (skäms) och jag har lärt mig att tycka lite synd om dem.
Det är som om jag skulle bli irriterad på små barn för att de inte kan simma.

Hd-motorcyklisterna kan inte släppa styret då deras motorcyklar skakar alldeles för mycket. Det ser ibland ut som om dem inte har någon gyroeffekt på sina hojar.

Hur många harleys har du sett med styrdämpare på sistone?
Jag kan lova att det är fler 6dl kwackaskaki som har det eftermonterat.

haha det beror på att dom har problem med att styra sin jäkla bäddsoffa på 400 kilo :D

Dom brukar tuffa på jäkligt stabilt efter vägen, dom är inte så kul att svänga med, men stabilt går dom i alla fall...

Last edited:
Jag tycker alla glidare hälsar på mig. Det är däremot sämre med sporthojarna. Kanske är för att man ser ut som en mopedist. :va

Jo visst ska det hälsas! Men jag har verkligen funderat på det där med att man inte får svar från en viss kategori åkare. Som någon nämnde tidigare: Farbröder på kromsläde.

I min statistik ligger dom på absoluta botten med hälsningar. Vetefan, det kanske finns en skriven/oskriven lag:

4.3 § Farbröder på kromsläde skall enbart, om inget annat är föreskrivet, hälsa på förekommande modeller: kromsläde. Hälsningen ska utföras på ett sådant sätt att anstöt ej kan väckas. Sedlighet skall i alla hänseenden beaktas vid framförandet av kromsläde. Olovliga hälsningar kan vid uppsåt eller upprepade förseelser leda till åtal. Straffet är stadgat till böter och fängelse samt villkorlig dom, skyddstillsyn och överlämnande till särskild vård. Om brottet ses som ringa kan i förekommande fall personen dömas till ett livslångt tvång att bära fransiga skinnbyxor.

:rofl

Varför kan man inte vara lite trevlig och hälsa på folk för?
Jag hälsar på i stort sett alla. Om dom hälsar tillbaka skiter jag i fullständigt...
De flesta hälsar, men dom som är sämst är kromslädarna...och med tanke på hur dålig kontroll många av dom har så förstår jag att de inte vågar släppa styret.

/Anders

Jag tycker alla glidare hälsar på mig. Det är däremot sämre med sporthojarna. Kanske är för att man ser ut som en mopedist. :va

Skulle vilja påstå att näastan alla både sporthojar, motarder o glidare hälsar UTOM HD-förare..dom verkar tro att dom e bättre än alla andra ....(men de kanske bara är en fördom från min sida)..

Skulle vilja påstå att näastan alla både sporthojar, motarder o glidare hälsar UTOM HD-förare..dom verkar tro att dom e bättre än alla andra ....(men de kanske bara är en fördom från min sida)..

Jag ser inte skillnad på HD och andra glidare så för mig är de alla glidare och jag har inte hittat nåt system som skiljer dem som hälsar från de andra. ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti