Det här med att hälsa på mc-åkare...

Här uppe är glidarna jävligt duktiga på att hälsa! Däremot sporthojjare....
hälsar aldrig?.... hehe vad vet man?

Kör alltid 250+ så.... hinner inte se

OM ni inte förstår så menar jag:rolleyes:

Ja visst är det konstigt med glidare eller blyslädar som jag kallar de, ju mer standard de åker ju mindre hälsar de, jag hälsar nästan alltid.

man kan ju hälsa med foten också:)

Ha ingen som kallar glidarhojarna för haschtraktor???

Som sagts tidigare, glidarna har en högre frekvens att hälsa om man jämför med sporthojsåkarna. Men det kan ju bero på av naturliga skäl att sporthojsåkarna är mer upptagna med sin körning och inte har möjlighet att hälsa.

I 130 på Bulten i vänstersväng hälsar iofs inte jag heller, men jag tror inte att nån blir arg på mig, och min Österrikiskt titanfärgade hoj.. heller inte förr när jag hade en österrikiskt svart klubba!

Jag fick lära mig i en annan tråd här på forumet att hälsningen har sitt ursprung i att "Jag har inte passerat någon polis på sistone. Vägen är fri för dig" och det försöker jag följa när det gäller hälsningen.

jag har alltid tycket att hälsningsgesten var väldigt speciell. men nu förstår jag. Det är ju "vägen är fri för dig" gesten och hälsningen.

Brukar hällsa så gott det går.
Sen att blinka med helljus/ polistecknet för sakta ner vid eventuell kontroll...

Utav någon anledning så hälsar jag också men tycker egentligen att det är rätt töntigt....artigt men töntigt ....hmmmmm :va

En sak till...............
det där med att glidare inte hälsar tillbaka beror inte på att de är dryga, de som kör dem är ju nästan förhistoriska och när man är det så är ju reaktionsförmågan inte på topp varför ni missar att de faktiskt hälsat tillbaka.

..........fortfarande artigt men töntigt!

Last edited:
Jag hälsar så ofta som möjligt. Och blir hälsad på lika ofta ungefär.

Men tänker inte nåt särskilt om jag inte blir hälsad på tillbaka... fanken, det finns väl 1000 "giltiga" skäl att inte hälsa... man kan vara mitt i en växling, mitt i en inbromsning med intryckt koppling, man kanske knäskrapar i en kurva, men kanske inte ser... att personen är associal är faktiskt den sista tanken på listan.

Jag hälsar bara på snygga hojar (skojar!)

Jo visst ska det hälsas! Men jag har verkligen funderat på det där med att man inte får svar från en viss kategori åkare. Som någon nämnde tidigare: Farbröder på kromsläde.

I min statistik ligger dom på absoluta botten med hälsningar. Vetefan, det kanske finns en skriven/oskriven lag:

4.3 § Farbröder på kromsläde skall enbart, om inget annat är föreskrivet, hälsa på förekommande modeller: kromsläde. Hälsningen ska utföras på ett sådant sätt att anstöt ej kan väckas. Sedlighet skall i alla hänseenden beaktas vid framförandet av kromsläde. Olovliga hälsningar kan vid uppsåt eller upprepade förseelser leda till åtal. Straffet är stadgat till böter och fängelse samt villkorlig dom, skyddstillsyn och överlämnande till särskild vård. Om brottet ses som ringa kan i förekommande fall personen dömas till ett livslångt tvång att bära fransiga skinnbyxor.

4.3 § Farbröder på kromsläde skall enbart, om inget annat är föreskrivet, hälsa på förekommande modeller: kromsläde. Hälsningen ska utföras på ett sådant sätt att anstöt ej kan väckas. Sedlighet skall i alla hänseenden beaktas vid framförandet av kromsläde. Olovliga hälsningar kan vid uppsåt eller upprepade förseelser leda till åtal. Straffet är stadgat till böter och fängelse samt villkorlig dom, skyddstillsyn och överlämnande till särskild vård. Om brottet ses som ringa kan i förekommande fall personen dömas till ett livslångt tvång att bära fransiga skinnbyxor.

:D hahahahahaaaaa! :skrattaåt :rofl

Själv hälsar jag BARA på MC-poliser :glömdet

jag brukar visa mitt fingret o jucka lite med armen från armbågen lite upp o ner...speciellt på bulten

brukar få stopp på det här löjliga hälsandet hela tiden...fan ska jag hälsa på muppar för ?????

kul en två ggr men sen e det stopp...

Alltså- ser ni en svart k7a på bulten som ger fingret i 180 , då vet ni vart det ska skickas hat pm:=

Det här var en perfekt tråd för alla som ville tala om att de kan släppa styret i hiskeliga hastigheter :D

jag brukar visa mitt fingret o jucka lite med armen från armbågen lite upp o ner...speciellt på bulten

brukar få stopp på det här löjliga hälsandet hela tiden...fan ska jag hälsa på muppar för ?????

kul en två ggr men sen e det stopp...

Alltså- ser ni en svart k7a på bulten som ger fingret i 180 , då vet ni vart det ska skickas hat pm:=

Håller med, det är ett djälva massa hälsande, slutade under mitten av sesongen, har tröttnat, oavsett vad för hoj jag möter tittar jag åt ett annat håll och visslar lite ovetandne i hjälmen bara :confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti