"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Måste sluta köpa verktyg...... det här kom idag. Kedjenitverktyg, nivå gaffelolja o gaffeltätningsverktyg. Kommer max använda grejerna en eller två gånger innan jag lägger av med hoj. Hål i huvet.....
1746729692253.png

Måste sluta köpa verktyg...... det här kom idag. Kedjenitverktyg, nivå gaffelolja o gaffeltätningsverktyg. Kommer max använda grejerna en eller två gånger innan jag lägger av med hoj. Hål i huvet.....
View attachment 514655
fLEsT grejor när han dör vinner!!
Sen, när man väl kilst vidare så kan man trösta sej med att de efterlevande svär både högt och mycket över "all jävla skit gubbjäveln samlat på sej"
👍

Idag blev det en stadig jävla kompressor för nästan inga pengar alls! :bananaStor fördel med gamla kvalitetesmaskiner, det är inte överdrivet många som vill ha dem då de är stora, tunga och otympliga men har man bara plats att förvara dem så är det svårslaget mycket maskin för pengarna :tummenupp

20250510_222828.jpg20250510_222837.jpg20250510_222844.jpg
Atlas Copco LE 7 UV, 2cyl, maxtryck 10bar och ett herrejösses minutliterantal. Ska ha använts av en målarfirma till att bland annat bila loss fasad, enligt uppgift ska den kunna leverera tryckluft löpande under gång utan att dippa under åtta bar så min förhoppning är att den ska lämpa sig ypperligt till att blästra och lacka med så att jag slipper pausa med jämna mellanrum och vänta på att kompressorn ska bygga tryck :tummenupp Dessutom är det en av de mest tystgående kompressorer jag har upplevt, man kan utan problem stå och föra ett samtal i normalt tonläge precis bredvid den medan den går.

Last edited:
Kan man få en recension nu när säsongen är igång?
Jag tycker att det funkar bra, men jag hade gärna haft skärmen på andra ledden för navigering. Det har kopplat ihop med telefonen utan problem varje gång. Telefonen drar mycket ström när den går med wifi till skärmen.

Efter 2 år med cellon så har den börjat låta så pass bra att den inte stör så mycket längre. Men det var ju lätt fixat med en ny pipleksak 😁

Precis som med cellon har jag tänkt lära mig helt själv med bara youtube som hjälp. Stråkinstrument och pianon är ju logiska på så vis att frekvensen ökar åt ena hållet i jämna steg så det är enkelt att bara känna sig fram så att säga. Men här var det knappar ta mig fan överallt och lite till och verkar inte hända någonting när man trycker på några av dom, kommer nog ta 2 år innan jag vet om det är fel på den eller inte 🤣

I värsta fall så har jag köpt en 3D-tavla för 5000kr 😜

af424e8c-abcb-4eaf-8303-42da23e60cfe.jpg892f3257-8242-4b89-9502-9fbe92d65867.jpg

Efter 2 år med cellon så har den börjat låta så pass bra att den inte stör så mycket längre. Men det var ju lätt fixat med en ny pipleksak 😁

Precis som med cellon har jag tänkt lära mig helt själv med bara youtube som hjälp. Stråkinstrument och pianon är ju logiska på så vis att frekvensen ökar åt ena hållet i jämna steg så det är enkelt att bara känna sig fram så att säga. Men här var det knappar ta mig fan överallt och lite till och verkar inte hända någonting när man trycker på några av dom, kommer nog ta 2 år innan jag vet om det är fel på den eller inte 🤣

View attachment 515156View attachment 515157
Gött. Dags för säckpipa om något år kanske😬😬😃😃

Annars kan du ge bort den till dina vänners/ovänners barn... :lol

Hur ser man om det är en alt eller tenorsax??

Jag hade den här
som mental förebild när jag köpte min saxofon och jag har lyckats få fram några få toner.
Det har mest varit oljud när jag provat.

Annars kan du ge bort den till dina vänners/ovänners barn... :lol

Hur ser man om det är en alt eller tenorsax??

Tenorsaxen är större och har en svängd överdel. Altsaxen följaktligen rak överdel och lite mindre. Sopransaxen ser nästan ut som ett n*gerben (klarinett) och barytonsaxen är större än tenorsaxen och har en extra kringla efter munstycket.

Det finns också en bassaxofon och en liten sopranino som ingen nånsin spelar på.

fa5409fa4e90d49430a90d97aa150e17.jpg

Skall man börja lira rekommenderar jag sopran- eller altsax då de är hyfsat lättspelade.

Med vänlig hälsning,

Tenorsaxen är större och har en svängd överdel. Altsaxen följaktligen rak överdel och lite mindre. Sopransaxen ser nästan ut som ett n*gerben (klarinett) och barytonsaxen är större än tenorsaxen och har en extra kringla efter munstycket.

Det finns också en bassaxofon och en liten sopranino som ingen nånsin spelar på.

fa5409fa4e90d49430a90d97aa150e17.jpg

Skall man börja lira rekommenderar jag sopran- eller altsax då de är hyfsat lättspelade.

Med vänlig hälsning,
Återigen har man lärt sig något nytt - tackar

Jag hade den här
som mental förebild när jag köpte min saxofon och jag har lyckats få fram några få toner.
Det har mest varit oljud när jag provat.
Eddie har jag lyssnat på sedan jag var 4 år typ, farsan hade alla hans LP skivor som jag spelade som barn. Och Saxofonen är en gammal favorit.

Och precis som med cello har jag varit sugen på sax länge men nu kände jag att det var dags att skaffa en också. Har kollat en hel del på Leo P och 2saxy och det var efter den här videon som jag gjorde slag i saken och beställde den.

Hade varit kul om man kunde dra igång ett metalband med sax och piano. Svenska Helltrain har ett par låtar med rock n roll piano och dödsmetal.

Och Volbeat har den här med både sax och piano som är riktigt bra. Men det finns alldeles för lite!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!