"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Glöm inte plocka bort strypningen bara :hihi

- Ja jäklar anåda..
Får fila på ekrarna som kompensation.
Det här verkar också viktigt: "ps. glöm inte fylla på blinkersvätska då och då"

Last edited:
collect.asp
collect.asp

cb125-f-2021-2024-exhaust-system-230mm-black-oval-stainless-steel-silencer-(5)-48196-p.jpg

Nytt avgassystem beställt. Original låter ju hårfön. Det här är populärt på Honda 125. Fanns dyrare snyggare men det här duger

Last edited:
"Köpte och köpte". Men jag skrev iaf på ett privatleasingavtal på min första rena elbil. Det blev en Skoda Enyaq 85X Sportline. Gamla karossen pga "bra" pris och jag slipper ju ändå bry mig om andrahandsvärdet. Nu väntar ca en månad innan den kommer och räckviddsångesten infinner sig.

Last edited:
Sena Bikom 20 - två styck, för att hålla låda med hustrun under cykelturen (har redan Sena mc-intercom)
Funkar utmärkt men laggar några tiondels sekunder vilket är lite störande om vi cyklar bredvid varandra - har troligen med brusreduceringen att göra.
1746093414476.png

Träningsskor till gymmet och ett bakdäck till min terräng/stadscykel.......samt nytt körkort igår eftersom jag inte vill förnya min CE behörighet.

Måste sluta köpa verktyg...... det här kom idag. Kedjenitverktyg, nivå gaffelolja o gaffeltätningsverktyg. Kommer max använda grejerna en eller två gånger innan jag lägger av med hoj. Hål i huvet.....
View attachment 514655
fLEsT grejor när han dör vinner!!
Sen, när man väl kilst vidare så kan man trösta sej med att de efterlevande svär både högt och mycket över "all jävla skit gubbjäveln samlat på sej"
👍

Idag blev det en stadig jävla kompressor för nästan inga pengar alls! :bananaStor fördel med gamla kvalitetesmaskiner, det är inte överdrivet många som vill ha dem då de är stora, tunga och otympliga men har man bara plats att förvara dem så är det svårslaget mycket maskin för pengarna :tummenupp

20250510_222828.jpg20250510_222837.jpg20250510_222844.jpg
Atlas Copco LE 7 UV, 2cyl, maxtryck 10bar och ett herrejösses minutliterantal. Ska ha använts av en målarfirma till att bland annat bila loss fasad, enligt uppgift ska den kunna leverera tryckluft löpande under gång utan att dippa under åtta bar så min förhoppning är att den ska lämpa sig ypperligt till att blästra och lacka med så att jag slipper pausa med jämna mellanrum och vänta på att kompressorn ska bygga tryck :tummenupp Dessutom är det en av de mest tystgående kompressorer jag har upplevt, man kan utan problem stå och föra ett samtal i normalt tonläge precis bredvid den medan den går.

Last edited:
Kan man få en recension nu när säsongen är igång?
Jag tycker att det funkar bra, men jag hade gärna haft skärmen på andra ledden för navigering. Det har kopplat ihop med telefonen utan problem varje gång. Telefonen drar mycket ström när den går med wifi till skärmen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back