"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Efter 2 år med cellon så har den börjat låta så pass bra att den inte stör så mycket längre. Men det var ju lätt fixat med en ny pipleksak 😁

Precis som med cellon har jag tänkt lära mig helt själv med bara youtube som hjälp. Stråkinstrument och pianon är ju logiska på så vis att frekvensen ökar åt ena hållet i jämna steg så det är enkelt att bara känna sig fram så att säga. Men här var det knappar ta mig fan överallt och lite till och verkar inte hända någonting när man trycker på några av dom, kommer nog ta 2 år innan jag vet om det är fel på den eller inte 🤣

I värsta fall så har jag köpt en 3D-tavla för 5000kr 😜

View attachment 515156View attachment 515157
Du MÅSTE åka till USA och spela saxsolot från "Baker Street" med Golden Gate-bron i bakgrunden. Gärna i solnedgången.

Det är en av dom saker som ligger i min hinklista sedan tonåren och som jag inser att jag dessvärre aldrig kommer kunna göra.

Den här blev det idag:

Skärmbild 2025-05-17 223025.png
Skärmbild 2025-05-17 223029.pngSkärmbild 2025-05-17 223033.png

International Harvester Loadstar 1600, före detta brandbil som av föregående ägare förlängts och försetts med ett skjut-/tippbart flak, ramper och vinsch. 304 kubiktums V8, 4-växlad manuell låda med hög-/lågväxel samt i- och urkopplingsbar drivning på framaxeln.Och nej, detta är faktiskt inget projekt så ni som just nu garvar er harmynta över idioten som inte skulle ha fler projekt kan ta och knipa tyst! :fatta! Den är reggad och besiktigad med alla ändringar (samt befriad från att behöva genomgå dylika inspektioner framöver), den är påställd, den startar, går och stannar utan bekymmer, den tar sig fram på i stort sett alla tänkbara underlag och lastar en bra bit över tre ton lagligt. Med andra ord, den perfekta hjälpredan när man ska släpa hem nya projekt och/eller delar, tillbehör och material till olika projekt!... :banana :yoparty Ok, lite garv kanske är befogat trots allt... :gnissla :hihi

Du MÅSTE åka till USA och spela saxsolot från "Baker Street" med Golden Gate-bron i bakgrunden. Gärna i solnedgången.

Det är en av dom saker som ligger i min hinklista sedan tonåren och som jag inser att jag dessvärre aldrig kommer kunna göra.
Jag är lite anti till såna där populära mainstream låtar så det tar emot att försöka lära mig den liksom dom andra, med undantag för rosa pantern. Likaså på cellon undviker jag dom där populära mainstream styckena som alla andra spelar.

Den första låt jag kommer lära mig att spela helt på saxen tror jag blir Gabriel's Oboe, har redan kommit en bit på den och spelar den också på cello.

Den här blev det idag:

View attachment 515276
View attachment 515277View attachment 515278

International Harvester Loadstar 1600, före detta brandbil som av föregående ägare förlängts och försetts med ett skjut-/tippbart flak, ramper och vinsch. 304 kubiktums V8, 4-växlad manuell låda med hög-/lågväxel samt i- och urkopplingsbar drivning på framaxeln.Och nej, detta är faktiskt inget projekt så ni som just nu garvar er harmynta över idioten som inte skulle ha fler projekt kan ta och knipa tyst! :fatta! Den är reggad och besiktigad med alla ändringar (samt befriad från att behöva genomgå dylika inspektioner framöver), den är påställd, den startar, går och stannar utan bekymmer, den tar sig fram på i stort sett alla tänkbara underlag och lastar en bra bit över tre ton lagligt. Med andra ord, den perfekta hjälpredan när man ska släpa hem nya projekt och/eller delar, tillbehör och material till olika projekt!... :banana :yoparty Ok, lite garv kanske är befogat trots allt... :gnissla :hihi
Jag tänker semester med vildmarkstema.

Bygg en inredd container ni kan bo i. Den står på gården och lastas på flaket vid behov. Ni kanske får plats med hojar också på flaket?

Sen far ni iväg och jagar, eldar lägereld och lever ett liv den här radhusfarsan avundas nå grönjävligt.

Den här blev det idag:

...
så ni som just nu garvar er harmynta över idioten som inte skulle ha fler projekt kan ta och knipa tyst! :fatta! Den är reggad och besiktigad med alla ändringar (samt befriad från att behöva genomgå dylika inspektioner framöver), den är påställd, den startar, går och stannar utan bekymmer, den tar sig fram på i stort sett alla tänkbara underlag och lastar en bra bit över tre ton lagligt. Med andra ord, den perfekta.....

Visst har du C-körkort? Eller är det "Lätt lastbil"? :va

Ballt åk!
:yoparty:tummenupp

Jag är lite anti till såna där populära mainstream låtar så det tar emot att försöka lära mig den liksom dom andra, med undantag för rosa pantern. Likaså på cellon undviker jag dom där populära mainstream styckena som alla andra spelar.

Den första låt jag kommer lära mig att spela helt på saxen tror jag blir Gabriel's Oboe, har redan kommit en bit på den och spelar den också på cello.
Nähä...
Denna då?

Jag tänker semester med vildmarkstema.

Bygg en inredd container ni kan bo i. Den står på gården och lastas på flaket vid behov. Ni kanske får plats med hojar också på flaket?

Sen far ni iväg och jagar, eldar lägereld och lever ett liv den här radhusfarsan avundas nå grönjävligt.
Mycket möjligt att det blir så, har redan tänkt tanken att bygga en av- och pålyftbar bodel till den :tummenupp Men jag skulle ju inte ha fler projekt... :gnissla :hihi

Sen är den tyvärr inte jättesmidig i terrängen, även om den tar sig fram bra med sina jättehjul och drivning på samtliga så har den vändradie som en finlandsfärja (inte ens ett skämt, den har verkligen den absolut sämsta svängradien av alla fordon jag någonsin kört inklusive betydligt större lastbilar och dessutom saknar den styrservo) så det gäller att det är jävligt öppen vildmark man campar i...

Visst har du C-körkort? Eller är det "Lätt lastbil"? :va

Ballt åk!
:yoparty:tummenupp
Ajjemen, och jo den är tungreggad :tummenupp Tror egenvikten är en bra bit över 3.5 ton så personbil/lätt lastbil kan den aldrig reggas som.

Tack! :tummenupp

Last edited:
Den här blev det idag:

View attachment 515276
View attachment 515277View attachment 515278

Jäklar va häftig! Rätt säker på att den modellen finns med i Snowrunner.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!