Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltså en grej på 50w som värmer upp en tråd är så simpelt så det är nog svårt att ens få dålig kvalitet.Vad får man ge för en sån pryl? Är den du köpte av biltemakvalitet eller något bättre?
Fick för mig att det var en annan pryl, vilket videon bekräftade;Alltså en grej på 50w som värmer upp en tråd är så simpelt så det är nog svårt att ens få dålig kvalitet.

Nä precis. Svets ligger rätt långt ner på listan av tänkbara benämningar på den.Fick för mig att det var en annan pryl, vilket videon bekräftade;
"I wouldn't call it a plastic welder, I would call it a hot melt stapler".
Grejen med det är att det fungerar alldeles ypperligt. Tillsats kan användas vad som helst av samma plasttyp ur återvinningshögen som bryts i hanterbara bitar.Ni fick mig att söka på plastic welding på youtube, och jag har inte ens nåt direkt behov av att svetsa plast just nu. Finns i alla fall lite att titta på, rent av värt en egen tråd kanske.
Påminner mig om att jag svetsat plast med lödkolven i mina yngre dar då världen var lite mindre slit och släng än idag.
Grejen med det är att det fungerar alldeles ypperligt. Tillsats kan användas vad som helst av samma plasttyp ur återvinningshögen som bryts i hanterbara bitar.
Jag har 2 av 2 hojar i min ägo med kåpor svetsade med lödkolv och typ gammal snöskrapa.
Tenere'n har jag inte ens bemödat mig måla efteråt.
Ser schysst ut.
Ja, det fungerar och jag hittade nya smarta metoder med tex armering på Youtube.
Men jag ser inte behovet lika ofta längre då plastdetaljer dels blivit bättre och går inte sönder lika lätt och dels har det blivit billigare att köpa nytt inte minst via Ebay.

Det såg ut som om dom använde (billigare?) vit plast när dom tillverkade kinakopian på samma fabrik.View attachment 474999Jag beställde en passagerarsadel från Kina, skulle återkomma med resultat när jag fått hem den. Nu är den här.
View attachment 474999
View attachment 474999
View attachment 474998
Vit plast är originalsadel. Kinakopian är svart.Det såg ut som om dom använde (billigare?) vit plast när dom tillverkade kinakopian på samma fabrik.
Det stämmer. Min originalsadel har ett jack i bakre kant sen en tjuv försökte bända upp den med skruvmejsel. Tänkte att jag kunde testa på kul, i värsta fall fick jag gafflarna, packbanden och en stomme precis som du säger. Det kan man alltid göra något bra av.Visst var det orginalet som hade ett litet hål eller något som gjorde att du ville ha en ny?
Då har du ju en utmärkt botten att använda till att göra om till singelcuts eller pakethållare för långresor nu
Priset på plasten för formsprutning är försvinnande liten i jämförelse med verktygskostnad med mera. Plasten är nog det billigaste. De gångerna jag kollat på formsprutningsmaterial har det inte varit någon skillnad i pris mellan färgerna.Det såg ut som om dom använde (billigare?) vit plast när dom tillverkade kinakopian på samma fabrik.
Priset på plasten för formsprutning är försvinnande liten i jämförelse med verktygskostnad med mera. Plasten är nog det billigaste. De gångerna jag kollat på formsprutningsmaterial har det inte varit någon skillnad i pris mellan färgerna.
Däremot kan det ju vara en billigare plastsort i kinakopian men sannolikt är det liknande.
Gör man så fortfarande? Jag har bara sett färdigfärgat granulat.Ja, det brukar ju inte vara många färgpellets i säckarna med färgad plast, jag förundras ibland över att dom får så jämn färg i injektorn ändå.
Man tycker att det någon gång skulle komma bara ofärgade pellets och någon gång en hel drös med färgade, men det jämnar ut sig när man sätter sig tydligen...
Gör man så fortfarande? Jag har bara sett färdigfärgat granulat.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |