"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Dynavoice challenger M-105 EX V, 4

Halva priset på dessa o för dom pengarna låter dom väldigt bra

DYNAVOICE

Challenger M-105 Black​

The Dynavoice Challenger M-105 is with its dual 10 inch woofers the one to get if you want to play realy loud with a lot of control.Specifications

8990 kr
/pair
ADD TO CART
AVAILABLE COLORS
990M105EXBO_2.jpg

990M105EXNO_2.jpg

990M105EXWHO_2.jpg

Challenger M-105 in the group Floorstanding Speakers at Dynavoice (990M105EX)

DYNAVOICE CHALLENGER​

The Dynavoice Challenger M-105 is the one to get if you want to play loud with a lot of control. With two 10 inch woofers, two 5,25 inch midranges and a Super Audio tweeter The M-105 is the heaviest floorstanding speaker we have ever produced. The midranges and the tweeter sits in a D’Appolito-design and the four bass ports helps the woofers provide loads of low frequency tones.
The first speaker series Dynavoice ever produced was Challenger. Throughout the years Hifi magazines and customers alike have praised the Challenger series for the incredible price-performance ratio. Sturdy and well built cabinets, high performing components and a highly detailed, powerful and natural sound makes it unique in its segment.
The midranges and woofers is made out of pressed paper. This gives the speakers a rich and detailed fidelity and lets the woofers handle loads of power without loosing control. The Super Audio tweeter is designed to have a high power handling while still maintaining clarity.
On the gold plated Bi-wire terminal we have placed a bracket that lets you fine tune the midrange. You can choose between -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB and you will immediately notice a change in sound character.

ejmanual.png

Read more about Dynavoice​

Our core philosophy is to provide you with the best high quality hifi sound possible in every segment.
LEARN MORE
produktbild_oursecret.png

Behind the Magic​

After over 40 years of speaker development we are proud to show you what hides behind the detailed and rich sound.
LEARN MORE
produktbild_hifi.png

Reviews in hifi magazines​

Since the first test of the Challenger M-65 our speakers have impressed
reviewers in every test!
LEARN MORE
Specifications
Type:Floorstanding Speaker
Model:M-105
Power Handling (RMS):210 W
Power handling (Max):300 W
Woofer:2 x 10 inch
Midrange:2 x 5,25 inch
Tweeter:1" Super Audio
Frequency Range:24 - 32.000 Hz
Sensitivity:94 dB
Crossover Frequencies:250 / 3000 Hz
Nominal Impedance:4-8 Ohms
Colour:Black , Oak , White
Dimensions (WxHxD):290 x 1100 x 395 mm
Weight:32,9 kg st

Fick något provrör någon gång men var lite av ett projekt att hitta en flaska med denna godis, utöver vanlig handel har även taxfree i 3 länder kontrollerats men icke. Blev till att klicka tjöp och som tur var kom rätt droppar hem :nicka

20220711-183020.jpg

Spraymunstycke och magnetisk kork var en snajjsig detalj.

20220711-183419.jpg

Räcker 350W till? Tror det var på Clasan jag såg 600W men har dålig koll själv vad som smäller högt i ämnet.
Nu har jag hunnit vara ute och köra. 350w räcker fint för att hålla 30 när det är plant och visst motlut. I den brantaste backen jag hittat här i närområdet gick den ner mot 16-18 något, men tog sig upp fint.

Försökte också att köra den ganska branta promenadstigen upp för brudaremossebacken, men då räckte inte motorn till och den stannade. Någon mountainbike är det inte. Med det sagt är den lätt att leda framför sig med en hand.

Räckvidden på 65km är givetvis optimistisk, men jag upplever det som att man tröttnar på att köra sparkcykel långt innan batteriet tar slut. Räckvidden ger sparkcykeln en vikt på cirka 20kg, inga problem att bära upp den för trappor, men det är ett par kilo för mycket för att upplevas som smidigt. En trevlig sak är att laddning görs med en vanlig C5 apparatkabel, så ingen tung laddare att släpa runt på.

Det ska gå att hacka den vilket ska ge en högre toppfart, ~36km/h på plan mark, men också kunna ge mer ström i lägre hastigheter så den orkar brantare backar. Jag har inte kommit så långt än. Mer tryck i lägre farter är så klart bra, men frågan är hur snällt det är mot batterier, motor och strömregulatorer. Mer toppfart borde jag inte låsa upp, känns som man bör ha en rejälare konstruktion för det.

Dynavoice challenger M-105 EX V, 4

Halva priset på dessa o för dom pengarna låter dom väldigt bra
Trevligt! Jag har Dynavoice DM6 här hemma, är väldigt nöjd med hur de låter i förhållande till pris och storlek.

Last edited:
Räckvidden ger sparkcykeln en vikt på cirka 20kg, inga problem att bära upp den för trappor, men det är ett par kilo för mycket för att upplevas som smidigt. En trevlig sak är att laddning görs med en vanlig C5 apparatkabel, så ingen tung laddare att släpa runt på.

I dom 20 kilona ingår alltså den tunga laddaren som du inte vill släpa på, men inte C5 kabeln som du kan lämna/glömma hemma...

Ja jag provkörde dom som bäst häromdagen när jag klippte i stallet, dit tar vi ingen fin maskin för det är väl typ 5kvm gräs och sen några km igenvuxet jävla jävlar.. du förstår =) Tungt är det, varmt var det men sablarns luftigt o bra med kilten, rekommenderas.

Så otroligt bekvämt. Tyvärr får vi inte ha kilt på jobbet längre det var någon kvinna på kontoret som blev kränkt av att män bär kilt?
Men om du identifierar dig som kvinna så är det ju en kjol, och det får väl kvinnor ha?

Jag tror ärligt talat inte att det går att förbjuda män att ha kilt i dagens samhälle, med mindre än att det är uniformstvång på arbetsplaten

Men om du identifierar dig som kvinna så är det ju en kjol, och det får väl kvinnor ha?

Jag tror ärligt talat inte att det går att förbjuda män att ha kilt i dagens samhälle, med mindre än att det är uniformstvång på arbetsplaten
Var väl ett gäng busschaufförer som för ett tag sedan klädde sig i kjol då deras önskemål om att få bära shorts pga sommarvärmen nekades med motivationen att det inte var en del av företagets uniformsutbud. Kjol däremot var bevisligen en del av uniformsutbudet då kvinnliga förare fick bära detta:

Var väl ett gäng busschaufförer som för ett tag sedan klädde sig i kjol då deras önskemål om att få bära shorts pga sommarvärmen nekades med motivationen att det inte var en del av företagets uniformsutbud. Kjol däremot var bevisligen en del av uniformsutbudet då kvinnliga förare fick bära detta:

Ja, och det var på arbetsplatser med uniformstvång.

På ett bygge har jag svårt att se att det är uniformskrav så länge man uppfyller skyddskraven där det finns sådana.
Det finns ju till och med godkända varselkjolar får dom som arbetar i trafiken.

Ja, och det var på arbetsplatser med uniformstvång.

På ett bygge har jag svårt att se att det är uniformskrav så länge man uppfyller skyddskraven där det finns sådana.
Det finns ju till och med godkända varselkjolar får dom som arbetar i trafiken.
Kilt för bövelen kilt. Tjejer har kjol män har kilt jä la skillnad. Kilt har massa fräna grejor till hammare pennor slags ören o mycket mera. En kjol har ej detta. ?

Kilt för bövelen kilt. Tjejer har kjol män har kilt jä la skillnad. Kilt har massa fräna grejor till hammare pennor slags ören o mycket mera. En kjol har ej detta. ?

En kilt har ingenting. Man brukar utrusta den med en skinbörs på snörningen fram.
En kilt är också oftast rutig i klanmönstret.

Det som säljs som arbetskläder har ingenting med en kilt att göra, det är en arbetkjol.

"En kilt är ett plagg, sytt i ylle, som ser ut som en kjol, som bärs av män i Skottland. Även kvinnor kan bära kilt, men den ser då mer ut som en kiltliknande kjol. I säckpipeband används kilt både av män och kvinnor. De olika skotska klanerna hade sitt eget mönster. Även andra keltiska folk har blivit förknippade med kilt. Den detalj som i första hand skiljer en kilt från en kjol är att den inte har någon lodrät söm, utan hålls ihop av ett spänne. Eftersom inte kilten har några fickor så bärs en liten väska (sporran) frampå magen. Det går åt cirka 7 meter tyg för att göra en kilt."

När jag jobba i Norge för några år sen hade firman både en skotte och irländare anställda. Irländaren tyckte att skottarna var fjollor och bögar eftersom dom bar kilt eller "klänning" som han sa irländaren?

När jag jobba i Norge för några år sen hade firman både en skotte och irländare anställda. Irländaren tyckte att skottarna var fjollor och bögar eftersom dom bar kilt eller "klänning" som han sa irländaren?

Den enda skotten jag har träffat och umgåts med hade ingen kilt, men han hade sin uppfattning klar: If your'e not Scottish and wears one, it's no longer a kilt, it's a skirt, and you are a faggot"

Han hade något ålderdomliga tankar om "faggots" också, jag tror Skottland ligger lite efter med HBTQ certifieringen...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back