Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

| Type: | Floorstanding Speaker |
| Model: | M-105 |
| Power Handling (RMS): | 210 W |
| Power handling (Max): | 300 W |
| Woofer: | 2 x 10 inch |
| Midrange: | 2 x 5,25 inch |
| Tweeter: | 1" Super Audio |
| Frequency Range: | 24 - 32.000 Hz |
| Sensitivity: | 94 dB |
| Crossover Frequencies: | 250 / 3000 Hz |
| Nominal Impedance: | 4-8 Ohms |
| Colour: | Black , Oak , White |
| Dimensions (WxHxD): | 290 x 1100 x 395 mm |
| Weight: | 32,9 kg st |

Nu har jag hunnit vara ute och köra. 350w räcker fint för att hålla 30 när det är plant och visst motlut. I den brantaste backen jag hittat här i närområdet gick den ner mot 16-18 något, men tog sig upp fint.Räcker 350W till? Tror det var på Clasan jag såg 600W men har dålig koll själv vad som smäller högt i ämnet.
Trevligt! Jag har Dynavoice DM6 här hemma, är väldigt nöjd med hur de låter i förhållande till pris och storlek.Dynavoice challenger M-105 EX V, 4
Halva priset på dessa o för dom pengarna låter dom väldigt bra
Räckvidden ger sparkcykeln en vikt på cirka 20kg, inga problem att bära upp den för trappor, men det är ett par kilo för mycket för att upplevas som smidigt. En trevlig sak är att laddning görs med en vanlig C5 apparatkabel, så ingen tung laddare att släpa runt på.
Så otroligt bekvämt. Tyvärr får vi inte ha kilt på jobbet längre det var någon kvinna på kontoret som blev kränkt av att män bär kilt?Skathacka heter det väl? Är det bra buisness att kränga däck nuförtiden, skapa arbete ni vet...
![]()
Shorts för trebenta:
![]()
Men om du identifierar dig som kvinna så är det ju en kjol, och det får väl kvinnor ha?Så otroligt bekvämt. Tyvärr får vi inte ha kilt på jobbet längre det var någon kvinna på kontoret som blev kränkt av att män bär kilt?
Var väl ett gäng busschaufförer som för ett tag sedan klädde sig i kjol då deras önskemål om att få bära shorts pga sommarvärmen nekades med motivationen att det inte var en del av företagets uniformsutbud. Kjol däremot var bevisligen en del av uniformsutbudet då kvinnliga förare fick bära detta:Men om du identifierar dig som kvinna så är det ju en kjol, och det får väl kvinnor ha?
Jag tror ärligt talat inte att det går att förbjuda män att ha kilt i dagens samhälle, med mindre än att det är uniformstvång på arbetsplaten
Var väl ett gäng busschaufförer som för ett tag sedan klädde sig i kjol då deras önskemål om att få bära shorts pga sommarvärmen nekades med motivationen att det inte var en del av företagets uniformsutbud. Kjol däremot var bevisligen en del av uniformsutbudet då kvinnliga förare fick bära detta:
![]()
Bussförare får inte bära shorts – tvingas jobba i kjol
En manlig busschaufför i Vaggeryd har till Justitieombudsmannen anmält att han tvingas bära kjol under sommaren om han vill ha en luftigare klädsel. Jönköpingswww.aftonbladet.se
![]()
Busschauffören Thomas jobbar i kjol – tillåts inte bära shorts: ”De skrattar åt mig”
Busschauffören Thomas jobbar numera i kjol. Detta då han inte tillåts arbeta i shorts under de varma sommarmånaderna. Nu har han gjort en anmälan till justitieombudsmannen. – Jag känner mig kränkt och diskriminerad över att det inte finns något annat alternativ till långbyxor, säger Thomas till...www.expressen.se
![]()
Busschauffören fick inte ha shorts – tog på sig kjol
Trots att det är varmt och att AC:n inte hjälper får inte manliga busschaufförer på Transdev ha kortbyxor på sig på jobbet.www.dn.se
Kilt för bövelen kilt. Tjejer har kjol män har kilt jä la skillnad. Kilt har massa fräna grejor till hammare pennor slags ören o mycket mera. En kjol har ej detta. ?Ja, och det var på arbetsplatser med uniformstvång.
På ett bygge har jag svårt att se att det är uniformskrav så länge man uppfyller skyddskraven där det finns sådana.
Det finns ju till och med godkända varselkjolar får dom som arbetar i trafiken.
Kilt för bövelen kilt. Tjejer har kjol män har kilt jä la skillnad. Kilt har massa fräna grejor till hammare pennor slags ören o mycket mera. En kjol har ej detta. ?
När jag jobba i Norge för några år sen hade firman både en skotte och irländare anställda. Irländaren tyckte att skottarna var fjollor och bögar eftersom dom bar kilt eller "klänning" som han sa irländaren?Kilt för bövelen kilt. Tjejer har kjol män har kilt jä la skillnad. Kilt har massa fräna grejor till hammare pennor slags ören o mycket mera. En kjol har ej detta. ?
När jag jobba i Norge för några år sen hade firman både en skotte och irländare anställda. Irländaren tyckte att skottarna var fjollor och bögar eftersom dom bar kilt eller "klänning" som han sa irländaren?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |