Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jävlar så dyrt extuderad aluminium har blivitView attachment 471942
Festools universal fräscharblon så jävla smart sak endast 4k+ men nu kan jag ju göra så jätte runda hål så änglar gråter?
Ja satte det står ju festool.. Det betyder kvallittääät vet du la ?Jävlar så dyrt extuderad aluminium har blivit
Nej, det gör det då verkligen inte.Ja satte det står ju festool.. Det betyder kvallittääät vet du la ?
Nu är du negativ mina äldsta festool verktyg är ca 20 år o är felfria ännu. Tillomed skruvdragare men 18 volt nickelmerallhybrid batterier funkar utmärkt.Nej, det gör det då verkligen inte.
Ergonomi, innovativa lösningar, absolut, men kvalitet, njaaa.
Jag har en sticksåg från Bosch's gröna serie. Den är tillverkad 1996, och fungerar fortfarande.Nu är du negativ mina äldsta festool verktyg är ca 20 år o är felfria ännu. Tillomed skruvdragare men 18 volt nickelmerallhybrid batterier funkar utmärkt.
Jag har en sticksåg från Bosch's gröna serie. Den är tillverkad 1996, och fungerar fortfarande.
Det betyder inte att det är bra kvalitet över lag på dem.
Som någon som har jobbat med att ta emot reklamationer på festool - det är absolut bra grejer - men ren driftsäkerhet är inte det som är deras forté.
Egentligen så beror de flesta reklamationer i branschen på rent handhavande-fel, så kallat skit bakom spakarna, men vissa produkter tål misshandel bättre än andra. Festool - not so much.
Vilka tål misshandel bäst?Jag har en sticksåg från Bosch's gröna serie. Den är tillverkad 1996, och fungerar fortfarande.
Som någon som har jobbat med att ta emot reklamationer på festool - det är absolut bra grejer - men ren driftsäkerhet är inte det som är deras forté.
Egentligen så beror de flesta reklamationer i branschen på rent handhavande-fel, så kallat skit bakom spakarna, men vissa produkter tål misshandel bättre än andra. Festool - not so much.
På Peab där jag jobbar håller iallafall festool bäst utan tvekan sedan kommer makita tätt följt av hilti.. Dewallt, s ny batteri maskin serie är jävligt prisvärt o dewallt batterier anser jag iallafall är bland dom bästa på marknaden.Vilka tål misshandel bäst?
Ja mina festool har gått åtskilliga 100 kanske 1000 timmar dock inomhus. O vad du än Säger så kommer jag inte köpa något annat. Slitosläng är dewallt batteri maskiner och dom är bra utan tvekan för priset.Jag har en sticksåg från Bosch's gröna serie. Den är tillverkad 1996, och fungerar fortfarande.
Absolut, men ofta är det just hemmapularen som får ett haveri i förtid.Sen måste man jämföra hur på hur mycket drifttid en yrkesmaskin och en hobby maskin får innan går sönder. Hemma pularen ligger inte utomhus i snöslask och jobbar och använder maskiner 40 timmar i veckan på vintern.
Gör gärna det du, det är som sagt jävligt bra grejer för den som har råd.Ja mina festool har gått åtskilliga 100 kanske 1000 timmar dock inomhus. O vad du än Säger så kommer jag inte köpa något annat. Slitosläng är dewallt batteri maskiner och dom är bra utan tvekan för priset.
Ja det är en bra fråga, jag har endast professionell erfarenhet av Festool (protool), Makita, Bosch, FXA, och lite Ryobi / Einhall / Scheppach / Skil. Så jag ska nog inte uttala mig om övriga. Även om jag har polare som jag spenderat mycket garagetid med som kör Milwaukee.Vilka tål misshandel bäst?
Kvalitet o precision samt ett fantastiskt tillbehörsystem som går att använda korsvis mellan maskintyper. Att sedan överhandsfräsar slippapper o allt annat förbrukningsmaterial är av mycket hög klass gör ju valet enklare. Även om man som jag hobby bygger möbler så är festool lättare att kunna såga rakto dessutom enkelt på mindre än mm 1/10 går också bra att justera in o bearbeta bort..Makita gör bra skruvdragare men pissiga sågar, de brukar hålla men precisionen är patetisk, iaf jämfört med Festool.
GulligEn Roger & Spenser 44a årsmodell 1860
Kostade ungefär som en iPhone 13 och kommer att funka 150 år till.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |