"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Blev ju en migatronik 161 häromdan oso varvällnågon kampanj så med alusvets tillbehör hamnade den med ny gasregulator precis under 10K.

Köpte mest migatronik en pga att denna är godkänd att drivas med elverk, elektroniken klarar flukterande ström som kan bli ur elverk.MIG79337030.jpg

En ny lite mindre hästskoväska från brorsorna i Polen. 20 liter tot. Och funkar att kombinera med alla mina fyrkantiga väskor. Perfekt komplement/alternativ till min 40-liters hästsko.

IMG_20220504_185419.jpg

Var lite sugen på en såndär "smart" klocka, men insåg snabbt att de måste laddas varje dag och i princip bygger på att de skall kopplas till mobilen. Jag vill ju koppla FRÅN mobilen när jag är ute....

Köpte istället en förvånansvärt billig och robust Casio PRO-TREK med bla solceller, kompass och barometer. Det man faktiskt behöver, utan att någonsin behöva vara batteriberoende.

"Buy japanese, don't cry at all"
- Laddas varje dag? Nä men någongång i veckan ungefär.

Beror på hur smart klockan är. Hade en Samsung som bland annat skulle kunna övervaka min sömn, men eftersom den behövde laddas varje natt pga fancy display så var den rätt dålig på just det.
Min Garmin som bara är lite smart men mest en löparklocka behöver laddas var tredje dag om jag tränar som jag borde, en gång i veckan om jag latar mig.

8faf9cec05499b8edc4241372b6aaa06.jpg

Laddas aldrig. Känns bättre, särskilt när man är ute i busken…

Blev ju en migatronik 161 häromdan oso varvällnågon kampanj så med alusvets tillbehör hamnade den med ny gasregulator precis under 10K.

Köpte mest migatronik en pga att denna är godkänd att drivas med elverk, elektroniken klarar flukterande ström som kan bli ur elverk.View attachment 471416
Köpte en likadan idag på Blocket, knappt använd men utan extra tillbehör, så nu ska jag försöka hitta en TIG-tillsats för ett anständigt pris.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT