"Det här köpte jag idag!"-tråden

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Firman startades 1923 och det inköptes nog på 50-talet. Du lär inte hitta det i en affär, möjligen auktionsfirma eller pantbank. Som du ser har den två styrpinnar i mätänden plus motsatt ände så det blir enklare att landa i mitten än med två-pinnars.
Varför citerar du en fråga du inte svarar på och skriver något helt annat? hade jag inte använt en hålindikator tidigare och inte visste funktionen hade jag nog frågat det. nackdelen med den där är man måste ha inställningsringar och dom är allt annat än gratis.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick krypa till korset och handla mig läsglasögon.

Känner kroppen vittra sönder mer för var dag. Ett, tu, tre så har man väl både frikort, är mors och tjena med personalen på vårdcentralen och en dosett på köksbordet.

Old guys rule! The older I get, the faster I have been.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fick krypa till korset och handla mig läsglasögon.

Känner kroppen vittra sönder mer för var dag. Ett, tu, tre så har man väl både frikort, är mors och tjena med personalen på vårdcentralen och en dosett på köksbordet.

Old guys rule! The older I get, the faster I have been.
Så länge som du har fler ickevuxengrejer än vuxengrejer är det OK.

Exempelvis uppväger två urtvättade hårdrockst-shirtar ett par läsglasögon...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så länge som du har fler ickevuxengrejer än vuxengrejer är det OK.

Exempelvis uppväger två urtvättade hårdrockst-shirtar ett par läsglasögon...
Sweet. ?

Jag kan alltså kompensera, ungefär som att köpa utsläppsrätter, typ?

Känner en medelålderskris komma smygande och jag omfamnar den varmt. Kan nån här lära mig slanga tro? Knäskrapsdagis (knix) har jag gått på redan.

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka. Så heter det ju och jösses vad många leksaker jag samlat på mig under åren. ?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Sweet.

Jag kan alltså kompensera, ungefär som att köpa utsläppsrätter, typ?

Känner en medelålderskris komma smygande och jag omfamnar den varmt. Kan nån här lära mig slanga tro? Knäskrapsdagis (knix) har jag gått på redan.

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka. Så heter det ju och jösses vad många leksaker jag samlat på mig under åren.
Precis så är det. Kompensera är det som gäller.
Jag har exempelvis hämtat barnen på skolan både på inlines och på motorcykel. Det uppvägde min dosett.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
nog odlades det lite penicillin där i så det ska saneras på något sätt + rengöra och smörja efter reparation. Typ så.

Nog bäst svar om man citerar sig själv eller ja.. :va

Sy va det, kevlartråd eller aramid då kunde jag inte hitta på hyllan hux flux och bästa träffen var någon bindtråd till flugfiske men som var slut mest överallt. Väl i butik hitta jag bara neontråd som var tvinnat fabrikat/ej plast tror jag och inte kosta 900 spänn för en rulle när jag behövde 1-2 meter typ kanske. Blev någon tafs eller vad det nu är i ämnet som förvisso säkert smälter men god för 10.9kg, tänker att nötningstålighet inte är superprio ovanpå väskan utan den ska hålla bra kort o gott och så blev det.

Första försöket var den inbundna fiskelinan som spreta ut från denna gröna tråd eller hölje om man så vill och vill vill man ju. I.a.f. det resultera i att det gröna korva sig, peTing 1 & 2 gick bra men sen börja det bli stökigt och jag fick tänka om. Den enkla handsylektionen med speed stitcher eller vad dom kalla den kunde jag inte heller uppnå för att den gröna var för fet för att passera samma hål twice. Med godkänt betyg i sylära för sådär 25-30 år sen som enda grund hitta jag på en egen variant, "finns" säkert redan men nytt för mig. Började med den minsta torxmejseln jag kunde frambringa på jobbet (lika bra att göra det på betald tid..) som jag smärlja ner från vassa kanter. Fungera svindåligt. Någon nål med XL huvud hade jag inte så det var bara att bita ihop efter att ha misslyckats att expandera skallen på en normalnål.

20210421-125510.jpg


Lillspiken fungera bra och efter att ha stuckit mig på den femtioelva ggr var jag nöjd med att ha varit utan nål.

20210422-115712.jpg


Börjar likna eh.. något.

20210423-134259.jpg


20210423-134321.jpg


Linan (2.4m) kom med en ögla som jag inte kunde tråda genom lädret men jag trassla in den i efterhand så att det finns en ögla i mitten under handtaget så att säga för att hänga något viktigt.

20210423-134407.jpg


Efter att ha använt lädertvål och ganska arg borste såg det fortfarande rätt misserabelt ut inuti. Detta var nog innan men såg lika ut fast mörkare, då sen.

20210423-140650.jpg


20210423-140734.jpg


20210424-080047.jpg


Researcha mögel hos lokala hästhandlarna och fann något skumt medel på pumpspray, fungera hur bra som helst. Insidan fick fortfarande smaka borsten medan utsidan sågs över med samma medel men torkades av med en handduk/hade inget vettigare i renoveringen där jag stod. Jo väskan får följa med och jag anfaller den när jag får tid över, det ni ser är väl ihopklippt över 3-4 kommuner och en natt eller så.

Max 20 bilder..



20210424-182618.jpg


20210425-084223.jpg


Bra avsnuskat.

20210425-084250.jpg


20210425-084303.jpg


Dragkedjan hade präntat in två gröna ränder på insidan som lädertvålen bara hoppade över men det magiska skummet anföll och förintade det bra med hjälp av superborsten.

20210424-183535.jpg


Aaaaahhh! Bring fakking everyone!!1

20210425-173420.jpg


20210425-175029.jpg


När jag ansåg mig nöjd lös solen ute och det fläkta lite vid staketet som låg i skydd av skuggan så jag plantera väskan där på tork. Något badrumsbesök senare för att få av mig allt vider hörde jag hur det smattrade utanför altandörren..

-Men kula!

Älga ut i ett regnhagel och dirigera om väskan till skyddad miljö efter att ha torkar bort den ofrivilliga avsköljningen.

20210424-191013.jpg


Därefter packa jag den med lite verktyg och annat med inte mer eftertanke än att den skulle skolas in för sitt framtida yrke, trevlig att bära med last och sen har den fått stå så fylld över natten i hopp om att den formar sig lite ämnesspecifikt.. då.

6.7kg hade jag stoppat den till, väger ca 1.7kg tom.

20210425-083201.jpg


20210425-083505.jpg


20210425-084104.jpg


Under bärhandtaget där jag trådat tänkte jag limma en bit läder som man gör, har Casco S9 super = the good stuff alltså dom som inte varit så nogräknade med sina hjärnceller vet. Ja så råka jag väl lura dit helgsällskapet som vi kollat gård med, alltså till antikhälaren och kom på läderbiten jag behövde efter förra helgens rån.

Patronbälte 150 pengar, kändes fiffigt då det blir någon mening med den typ för batterier. Särskilt antikt kändes bältet inte utan snarare nytt och oanvänt, säkert kinacrap.

20210425-134916.jpg


Återigen hemmavid ser jag Kanada som ursprungsnöt på bältet, jaha och googlar lite.. 1000 spänn!? Kosta den på datorn, nu tog det emot lite att sätta yxan i den.. fan. Inte för att jag någonsin kommer behöva patronbälte men.. har en bekant som är skjutglad, ska kolla om det finns någon vinst med denna så får jag se om jag lyckas hitta någon billigare batterihållare.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kylskåpsinsmyckning till visning, får ju inte se fattigt ut eller ja.. f-n :va Undrar hur länge Stefan har bestämt att öppet köp gäller såhär på en torsdag.

Påsen höll ut till bilen iallaalf, får se i trappen med mamma på speed dial.

20210506-083755.jpg


20210506-084526.jpg

 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
198747-1-big.jpg
Ett bättre begagnat originalsystem till S1000RR. Upptäckte att föregående ägare hade sågat av balansrör och spjäll från grenröret. :gnissla
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top