Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha, det ska bli kul att höra reaktionerna om/när SMC arrangerar en sällsynt körning för motorcyklar; "för dyrt", "varför får man inte uuiiila på rakan" etc.
Haha, det ska bli kul att höra reaktionerna om/när SMC arrangerar en sällsynt körning för motorcyklar; "för dyrt", "varför får man inte uuiiila på rakan" etc.
Finns nog många som skyller allt sitt busande på att det inte finns någon bana. Sen när det väl finns en bana så är det fel på den, dålig tillgänglighet osv.
De personerna skulle förmodligen "busa" lika mkt även om de hade en MotoGP-bana i sin trädgård.
De vill inte ha en bana, utan bara något att skylla på.
Vakna upp o se verkligheten istället för något drömscenario.
skitsnack!
Att det inte finns en bana tillgänglig är EN av många delar till varför det blir som det blir dvs att folk kör skiten av sig på vanlig landsväg.
Som det låter på denna banan så lär den varesig göra till eller från i den argumentationen då banan uppenbarligen inte är tillgänglig för allmänheten.
Jo, tjena. Jag minns en fin diskussion på SH för några år sedan, då göteborgsmaffian ondgjorde sig över avsaknaden av en bana. Falkenberg ligger endast tio (10) mil bort, men det visade sig att banan skulle ligga på Avenyn, det skulle vara öppet dygnet runt, det skulle vara "staten" som betalade inträde och man skulle få uuuiiila på rakan.skitsnack!
Att det inte finns en bana tillgänglig är EN av många delar till varför det blir som det blir dvs att folk kör skiten av sig på vanlig landsväg.
Som det låter på denna banan så lär den varesig göra till eller från i den argumentationen då banan uppenbarligen inte är tillgänglig för allmänheten.
För mig är alla typer av banor där jag kan köra mer än 0 gånger ett drömscenario.![]()
Jag tror faktiskt inte att det är så.
Om det vore så så skulle buskörning på allmän väg vara betydligt ovanligare i områdena runt våra större banor där det körs med motorcykel. Men så är inte fallet. Sett i relation till hur många motorcyklar det finns så är det i stort sett ingen skillnad.
Visst skulle det säkert minska lite då det säkert är några som kör satan på gatan för att dom inte får testa gränserna på någon bana men tyvärr så tror jag att det handlar om ytterst små skillnader.
Jo, tjena. Jag minns en fin diskussion på SH för några år sedan, då göteborgsmaffian ondgjorde sig över avsaknaden av en bana. Falkenberg ligger endast tio (10) mil bort, men det visade sig att banan skulle ligga på Avenyn, det skulle vara öppet dygnet runt, det skulle vara "staten" som betalade inträde och man skulle få uuuiiila på rakan.
![]()
Tack för din medverkan i tråden.
aahh så man måste vara bankörare för att förstå varför man inte kör bana ?
jo självklart !
Dina argument har inte riktigt samma tyngd om du inte har åkt bana tidigare. Tycker inte du? Lite som att vara oskuld och säga att det inte är värt att ragga för att få :ligga.
aahh så man måste vara bankörare för att förstå varför man inte kör bana ?
jo självklart !
Med din argumentation borde snarare banåkare ha en mindre värd åsikt i ämnet varför folk inte åker bana![]()
Jo, tjena. Jag minns en fin diskussion på SH för några år sedan, då göteborgsmaffian ondgjorde sig över avsaknaden av en bana. Falkenberg ligger endast tio (10) mil bort, men det visade sig att banan skulle ligga på Avenyn, det skulle vara öppet dygnet runt, det skulle vara "staten" som betalade inträde och man skulle få uuuiiila på rakan.
Det där med "avlyst vägbit som snyggats till och gjorts säkrare" är så dumt att vi inte ens behöver diskutera det. Jag tror vi klarade av den diskussionen förra gången.Nu blandar du ihop två helt olika saker, men det gör inget, för den ena byggde på den andra. Den ena var en bana i city, den andra en avlyst vägbit som snyggats till och gjorts säkrare.
Perfekt, uuuiiilarna kanske äntligen har insett vad kul (och säkert) det är med bankörning! Att det är platsbrist är ingen nyhet, jag har vänt hemåt utan plats från Gelleråsen många gånger sedan -98 när jag började åka på bana.Om du hade sett hur populärt med bankörning det har blivit bland gatåkare på västkusten, och att det faktiskt körs till Falkenberg dom tillfällen det ges så hade du inte förlöjligat avståndet. Platserna är tillsatta minst 1timme innan körningen börjar i gatgrupperna! Folk får åka därifrån pga platsbrist!!!
Det blir vanligare och vanligare med stadsbanor inom formel- och bilracing, just för att det är svårt att locka folk ut i skogen. Man kan diskutera om det är det bästa för motorsporten på sikt.Och verkligheten blev en 1650m lång nyasfalterad bana som man ser Avenyn ifrån! Och tyvärr helt i onödan då den endast används 1ggr om året av STCC... Vad gav denna bana?
Hade det inte vart bättre om dom hade byggt den utanför City så vi hade kunnat använda den? Eller finns det redan för många motorbanor i Sverige? Hade det inte vart trevligt att få staten att engagera sig i motorsport...? Kanske öppnat ett motorsportsgymnasium, fått med lite RR i den vanliga sporten på tv, fått liv i RR i Sverige bla. Ytterligare en bana som skulle kunna användas av bla SMC, då det är ett populärt sätt att få mersmak på bankörning. Körkortsutbildningar mm mm
Eller är Göteborgs Citybana bra spenderade pengar?
Valmers, vad tycket du?
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra