Riktigt kul detta, även om det "bara" blir BKK stuk på körningen! Ett drömscenario vore ju att det blir regelbundna kvällskörningar med samma upplägg som KNIX:arna, dvs anmälan på plats. Och en förhoppningsvis rimlig prissättning...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Detta är en riktigt bra början! Bättre det än ingenting.
Håller verkligen med!
Det är trist att det ska vara ett sånt j*vla gnäll!
Visst, det är inte en MotoGP-bana med fri åkning närsomhelst..
Men jämför denna med att harva runt på gokartbanor som varit alternativet i Sthlm hittils.. fler än jag måste ju tycka att det är en förbättring?
Ni som inte känner att det passar er, move on. Sluta klaga. Många andra kommer få uppskattning av banan.
inga avåkningszoner av sockervadd.
Inga paraplyflickor.
Jösses vad neggo o typiska vissa är. Det är inte en MC-bana, men MC tillåts. Det är en bana som man kan köra på, men i kontrollerade former.
Ni som inte känner att det passar er, move on. Sluta klaga. Många andra kommer få uppskattning av banan.
För tävling etc, vänta på banan i Enköping ska bli färdig om 5-10 år...
Det är väl iofs inget fel om polisen, även kvinnlig, sätter fast en MC-förare som kör vårdslöst och pga det jagas? Vore bra om Polisen får upp den statistiken en bit. Det är ju därför så många chansar att dra.... de flesta kör ifrån polisen utan större bekymmer.Jag har flera ggr träffat männen bakom denna satsning, skrev om denna "bana" för över ett år sedan. De kommer aldrig tillåta eller ens nedlåta sig till att stå och samla in knöggliga hundralappar från snusdroppande knuttar...
Här kommer förutom de som tidigare nämnts nyblivna bilägare får köra sin bil från det planerade bilcentret.
Här är det tjänstebilsfolket som får uppleva ett däckskrik imellanåt och varenda sekund av bananvändningen kommer hårdfaktureras någon eventfirma/VAG/Posche/större företag osv osv
Att staten sponsrat en stor del hjälper bara Polisen, och i förlängningen gör det svårare för oss av köra ifrån 24 åriga Pernilla från Ängelholm som lyckats bli polis....
Då kan jag avslöja en hemlighet till.
Sturup Airport ska flyttas och ny flygplats ska byggas i anslutning till brofästet. Sturup raceway kommer därmed att byggas ut och omfatta stora delar av flygplatsens område med där tillhörande start och landningsbanor, in alles en bana på ca 12 km. Sug på DEN 08r
Och avundsjuk är jag INTE![]()
Du får i brist på insikt gärna kalla dem för vad du vill, men fakta är att dom sedan begynnelsen för motordrivna fordon funnits där och kommer garanterat att finnas där tills den dagen då all motorburen trafik framförs via ett kontrollcenter!!
![]()
Banan har ju varit planerad sedan flera år tillbaka.. Och kommer som sagt endast användas av polisen samt kostymnissar som vill provköra sin Ferrari/Porsche/Annan miljonbil på banan innan dom handlar den av Ferrari Sthlm/Von Braun SC... Samt att Danielsson motorsport (Där jag förövrigt har jobbat därav att jag vet detta.) Kommer att få använda banan för att testa ut sina carrera cup/Jtcc/Pro SB fordon..
Så någon allmänhetens dag/ En dag på strippen/racerbanan är nog bara att glömma i nuläget..
Nja, nästan sant.
Även SMC kommer att få disponera banan för våra utbildningar, nån gång i höst samt under helger nästa sommar.
Däremot blir det nog inga allmänhetens dagar eller dyligt.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |