Det är väldigt tufft att vara lapplisa.

Status
Ej öppen för fler svar.
Han gör ju bara sitt jobb, finns väl ingen anledning till att kasta han i vattnet för det. Tycker inte det var särsklilt bra gjort av de där jävla idiot-bönderna på filmen. Skulle du tycka det var roligt om någon kom in på ditt jobb och kastade dig i vattnet? Jag skulle inte uppskatta det särskilt mycket...

Visst de kan vara idioter men det ger inte rätten att andra göra så tycker jag. Väldigt omoget gjort!

Han gör ju bara sitt jobb, finns väl ingen anledning till att kasta han i vattnet för det. Tycker inte det var särsklilt bra gjort av de där jävla idiot-bönderna på filmen. Skulle du tycka det var roligt om någon kom in på ditt jobb och kastade dig i vattnet? Jag skulle inte uppskatta det särskilt mycket...

vad gnäller du om, det var inte bara lapplisan som blev blöt...och ja, jag skulle tycka det vore kul om någon kom in på mitt jobb och kastade mig i vattnet. det tyder på stor humor.

och vilket argument du kommer med 'han gör bara sitt jobb' suck...och det tydligen under malmö festival när det är fullsmockat med både folk och fordon, det kanske är gatukontoret som egentligen anordnar det hela för att på så sätt dra in lite extra deg?

men visst, det finns alltid någon som försvarar idioti oavsett höjden av imkompetens och absurditet, eftersom de 'bara' gör såsom reglerna föreskriver. lägg sunt förnuft åt sidan bara. great. gonatt.

Många skulle nog känna sig rätt förnedrade efter en sådan behandling. Det ska man inte behöva utsättas för när man utövar sitt yrke. Förnedring ska hållas där den hör hemma, i sovrummet.

Han borde aldrig tagit jobbet, så enkelt e det.

Det där kändes ju mer som nån fyllegrej :va Å varför klaga på honom? Det är inte han som har byggt upp systemet. Å i ärlighetens namn, lite nytta gör dom ju, de skulle inte va muntert om man fick parkera precis som man ville. Men lite mer sunt förnuft hos vissa hade ju inte skadat :gnissla

huh, oavsett vad man tycker om lapplisor som lappar folk som stått några minuter för länge eller några decimeter för nära en korsning så kan det speciellt vid festivaler finnas folk som parkerar helt åt helvete och då behövs dom.

Så, nä jag har inte mycket till övers för bönderna i filmen. Jävla tattare!

vad gnäller du om, det var inte bara lapplisan som blev blöt...och ja, jag skulle tycka det vore kul om någon kom in på mitt jobb och kastade mig i vattnet. det tyder på stor humor.

och vilket argument du kommer med 'han gör bara sitt jobb' suck...och det tydligen under malmö festival när det är fullsmockat med både folk och fordon, det kanske är gatukontoret som egentligen anordnar det hela för att på så sätt dra in lite extra deg?

men visst, det finns alltid någon som försvarar idioti oavsett höjden av imkompetens och absurditet, eftersom de 'bara' gör såsom reglerna föreskriver. lägg sunt förnuft åt sidan bara. great. gonatt.
Lapplisan va ju garanterat inte nöjd, det ser ju halv ut som ett slagsmål. Det är ju aldrig "rätt" att göra något sådant. Fast det finns en del människor som prompt skall utnyttja sin "makt" och jävlas med andra och sådana människor råkar ibland ut för tråkigheter... det är lite av naturens gång. Nu vet vi ju dock inte om så är fallet...

.......

Så det är bara sunt förnuft och tecken på stor humor om man går in och kastar någon i vattnet...........:rolleyes:

Det är tydligen inte så konstigt att vi inte får använda vårt sunda förnuft så ofta med tanke på vad vissa anser vara just sunt förnuft.

Det där kändes ju mer som nån fyllegrej :va Å varför klaga på honom? Det är inte han som har byggt upp systemet. Å i ärlighetens namn, lite nytta gör dom ju, de skulle inte va muntert om man fick parkera precis som man ville. Men lite mer sunt förnuft hos vissa hade ju inte skadat :gnissla

Fri parkering överallt bortsett från garageutfarter, lastzoner, mm där omedelbar bortforsling av bilen råder som straff så slipper man allt tjafs OCH p-fittor.

Vi måste bada Hamrén i stadsbiblioteksdammen!

Det får han fanimej bjuda på! Lär inte vara svårt att få gehör för det här.

Last edited:

Tja, av hur han reagerar på flemn att dömma blev han knappast stormförtjust och det ser faktiskt ut som han försöker frigöra sig vilket då för det första innebär ett lagbrott. Det ÄR förbjudet att hindra en person att gå/röra sig vart han/hon vill, laga frihetsberövande (om jag minns rätt), vilket är straffbart.

Om man nu då inte kan svensk lagstiftning bode man åt minstånde fått lära sig hemmifrån som barnsben att det är fegt att vara flera mot en så med ordets rätta bemärkelse kan man med gott samvete påstå att det är en bnt med ynkryggar som utför en olaglig handling mot en tjänsteman.

Om jag parkerar fel/kör för fort/köper svart arbetskraft så får jag stå för mina handlingar. Jag/du alla andra VET att jag/du/vi gör fel! Att inte klara av att "ta det som en man" är lågt, mycket lågt!

Men som alltid finns det dem som anser sig stå över lag och ordning och som använder sig av alkohol som försvar "de visste inte vad de gjorde"!

Nä, fegisar hela bunten inkl. dem som inte vågade träda in och försöka avbryta det hela!

// Niklas

Så det är bara sunt förnuft och tecken på stor humor om man går in och kastar någon i vattnet.........

stor humor INTE sunt förnuft vad gäller kasta någon i vattnet och själv bli blöt. läs gärna HELA texten. du kanske uppsnappar bitar av helheten då.

sunt förnuft är vad lapplisor borde använda sig utav och inte bara hänvisa till 'såna är reglerna och jag gör bara mitt jobb'.

men visst, kanske en stor majoritet i det här landet egentligen tycker det är skönt med regler och lagar som helst borde få styra alla aspekter av ens liv. det blir ju så mycket enklare om man slipper tänka själv. dessutom är det skönt att skydda sig med regler.

Tja, av hur han reagerar på flemn att dömma blev han knappast stormförtjust och det ser faktiskt ut som han försöker frigöra sig vilket då för det första innebär ett lagbrott. Det ÄR förbjudet att hindra en person att gå/röra sig vart han/hon vill, laga frihetsberövande (om jag minns rätt), vilket är straffbart.

Om man nu då inte kan svensk lagstiftning bode man åt minstånde fått lära sig hemmifrån som barnsben att det är fegt att vara flera mot en så med ordets rätta bemärkelse kan man med gott samvete påstå att det är en bnt med ynkryggar som utför en olaglig handling mot en tjänsteman.

Om jag parkerar fel/kör för fort/köper svart arbetskraft så får jag stå för mina handlingar. Jag/du alla andra VET att jag/du/vi gör fel! Att inte klara av att "ta det som en man" är lågt, mycket lågt!

Men som alltid finns det dem som anser sig stå över lag och ordning och som använder sig av alkohol som försvar "de visste inte vad de gjorde"!

Nä, fegisar hela bunten inkl. dem som inte vågade träda in och försöka avbryta det hela!

// Niklas

vad är det du vill säga egentligen?

// Niklas

:klappar :tummenupp

Mycket bra skrivet!

Fy fan vilka jävla människor det finns.
Detta är med alla sannolikhet en hederlig man som arbetar och tjänar det svenska samhället.
Stackarn ska inte behöva förnedras offentligt inför 300 personer pga sv sitt yrke
Den person som inte känner empati eller sympati med denna man har något fel i huvudet, så är det bara.
Det är just sådana personer som du som jag likställer som lika sjuka som våldtäktsmän och djurplågare, har sådan jävla lust och ta ett basebollträ och slå sönder dina knäskålar .

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka