Tja, av hur han reagerar på flemn att dömma blev han knappast stormförtjust och det ser faktiskt ut som han försöker frigöra sig vilket då för det första innebär ett lagbrott. Det ÄR förbjudet att hindra en person att gå/röra sig vart han/hon vill, laga frihetsberövande (om jag minns rätt), vilket är straffbart.
Om man nu då inte kan svensk lagstiftning bode man åt minstånde fått lära sig hemmifrån som barnsben att det är fegt att vara flera mot en så med ordets rätta bemärkelse kan man med gott samvete påstå att det är en bnt med ynkryggar som utför en olaglig handling mot en tjänsteman.
Om jag parkerar fel/kör för fort/köper svart arbetskraft så får jag stå för mina handlingar. Jag/du alla andra VET att jag/du/vi gör fel! Att inte klara av att "ta det som en man" är lågt, mycket lågt!
Men som alltid finns det dem som anser sig stå över lag och ordning och som använder sig av alkohol som försvar "de visste inte vad de gjorde"!
Nä, fegisar hela bunten inkl. dem som inte vågade träda in och försöka avbryta det hela!
// Niklas