Det är väldigt tufft att vara lapplisa.

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja jag vet inte än men vi kanske får se sen.
Ja inlägget kanske är lite ur balans men ibland undrar men vad som börjar hända med det svenska folket.
Häromdagen så låg ja bakom en motorcyklist som körde på en katt o bara åkte vidare, tyvärr så dog inte katten utan blev liggandes i diket med båda bakbenen som var helt söndertrasdade .
Där låg denna försvarslösa individ och pep o skrek av smärta, jag ringde min vän som bor i närheten och som är jägare så han sköt katten och det hela var över på 10 min från det att jag ringde.
Hur länge hade katten fått ligga där om inte jag sett hela incidenten....kanske flera dagar...det dröjer väl inte länge innan dessa sjuka individer börjar filma o lägga ut sådant här på youtube heller.
Lyckades faktiskt spåra upp mc-föraren och frågade vad fan han höll på med...
Hans svar var att han varken HADE TID ELLER ORK

Jag läste alldeles nyglinen om hur ungdomar i sthlm hade spelat fotboll med en igelkott .

Nyss läste jag här på sh att en mc-förare och hans tjej blivit inprejade i ett mitträcke och att det verkar som det är ett ungdomar som systematiskt prejar fordonsföra ute på de allmänna vägarna för att sedan lägga ut det på youtube el liknande.

Det är samma med denna man (lapplisa) låt vara att det inte är av lika allvarlig art , men det handlar om psykisk misshandel och total förnedring , går man i gång på det så är min allmänna åsikt den att man har brister när det gäller sympati, empati...det är alltså en brist i intelligensen hos vederbörande person.

Jag förstår din poäng (kolla in thrillern Untracable, den handlar om just det här) men jag tycker det finns grader i helvetet. Att garva åt en person som får arslet doppat i en pol är inte riktigt samma sak som att garva åt nån som blir prejad på MC av en bil in i ett räcke.
Det är antagligen inte kul att spy tarmarna ur sig pga av mensvärk i direktsändning heller, men rätt vad det är så ringer Tyra Banks producent och vill ha med en i en show som miljontals amerikaner ser, ja då blev det kul helt plötsligt :)
Och som sagt, ingen vet ju varför den här lapplisan fick arslet doppat heller, han kanske var ett nitiskt praktarsel som helt enkelt förtjänade att kyla av sig lite. Visst, han kanske är en jEtTesnell kile som mår fruktansvärt dåligt av det inträffade, men jag ser inte att han har bjudit mig på nån bira på krogen så då förbehåller jag mig rätten åt att fnissa lite åt det inträffade.

Håll dig du till att spöa våldäktsmän och pedofiler istället. Personliga påhopp på det här forumet funkar iaf inte.

Det är just sådana personer som du som jag likställer som lika sjuka som våldtäktsmän och djurplågare, har sådan jävla lust och ta ett basebollträ och slå sönder dina knäskålar .

Haha, vilken bonnläpp du är! :lol
F.ö. (för övrigt) vet man inte säkert vem du riktar dina tomma bond-hot till för du har inte citerat någon. :rofl

Hur länge hade katten fått ligga där om inte jag sett hela incidenten....kanske flera dagar...det dröjer väl inte länge innan dessa sjuka individer börjar filma o lägga ut sådant här på youtube heller.

Hur länge lät du den ligga istället för att slå ihjäl den? :confused:
Fy fan vad urbota fegt att låta ett djur plågas för att ringa sin jägarkompis. Han lär väl håna dig i hundra år för att du är en sådan fjolla nu.

:banana

Last edited:
en liknelse,,,
bosse bor i ett lugnt hus på landet med sin familj och småbarn längsmed en kurvig asfalts väg... plötsligt hittar motorcyklisterna dit och varje sommarnatt kör dom förbi kåkarna i 150 blås med obefintliga ljuddämpare. hastighetsskyltar med 30km/h och akta barnen skyltar sätts upp men ingen verkar bry sig.
då får bosse nog och lägger utt massa grus i en kurva... många cyklar kör av .. .ni skulle vara tokförbannade om nåt sånt hände... men det är precis samma sak...

Ni som gnäller över att man inte får tycka det är roligt är knappast bättre.

Hur känns det att vara förtryckta av era fruar/flickvänner?
Verkar befriande att få leka tuff på SH? Nå? :)

en liknelse,,,
bosse bor i ett lugnt hus på landet med sin familj och småbarn längsmed en kurvig asfalts väg... plötsligt hittar motorcyklisterna dit och varje sommarnatt kör dom förbi kåkarna i 150 blås med obefintliga ljuddämpare. hastighetsskyltar med 30km/h och akta barnen skyltar sätts upp men ingen verkar bry sig.
då får bosse nog och lägger utt massa grus i en kurva... många cyklar kör av .. .ni skulle vara tokförbannade om nåt sånt hände... men det är precis samma sak...

Nej. Skillnaden är att doppa nåns arsel i en fontän likställs inte med mordförsök.

Haha, vilken bonnläpp du är! :lol
F.ö. (för övrigt) vet man inte säkert vem du riktar dina tomma bond-hot till för du har inte citerat någon. :rofl

Hur länge lät du den ligga istället för att slå ihjäl den? :confused:
Fy fan vad urbota fegt att låta ett djur plågas för att ringa sin jägarkompis. Han lär väl håna dig i hundra år för att du är en sådan fjolla nu.

:banana

För det första har jag inte hotat någon.
Sedan ska jag svar på på din andra fråga och visst är det så att du kan ha bristande läsförståelse, men läs då en gång till.
Jag skrev att det hela var över på 10 minuter, alternativet hade ju varit att dränka katten i en närliggande å, eller att dunka kattens huvud mot asfalten , ngn kniv hade jag inte med mig, så jag fann det bästa och minst plågsamma för katten var att låta den ligga stilla de få minuter tills jägaren kom, detta var dessutom i samråd med honom.
Det gäller att överväga varje situation¨ och försöka göra det bästa och inte vara så otålig som du som inte ens orkar läsa igeom texten.....
Ha en bra dag

en liknelse,,,

Har du grus i kugghjulen?

För det första har jag inte hotat någon.

Bra, för det där med knäskålarna var verkligen inte särskilt skräckinjagande.

Jag skrev att det hela var över på 10 minuter, alternativet hade ju varit att dränka katten i en närliggande å, eller att dunka kattens huvud mot asfalten , ngn kniv hade jag inte med mig, så jag fann det bästa och minst plågsamma för katten var att låta den ligga stilla de få minuter tills jägaren kom, detta var dessutom i samråd med honom.
Klart han ville att du skulle vänta, han ville väl få skjuta den själv.
Du kunde strypt den, bränt den, sparkat den, kört över den, kastat sten på den eller vad som helst. Eller så kunde du skjutsat den till sjukhuset om du är så djurkär.

1. Olaga frihetsberövande
2. Våld mot tjänsteman
3. Ringa misshandel.

Inte roligt alls enlgit mig. Förstår mig inte på alla idioter som vill bli av med p-lisor, polisen och alla andra auktoriteter. Hur fan tror ni samhället hade sett ut utan dessa instanser?

idioter,, och idioter ni som tycker det är roligt... tänk ett steg längre.. karln kanske inte vill vara lapplisa men han gör det för att annars kan han inte föda sin familj .. då får han gå på bidrag och då är han väl en jävel som bara ska ha för det skärp er... och trådskaparen borde vakna så korkade argument.,,

Förstår du hur mycket du förbjuder folk från att skratta åt med det resonemanget? Gå ner och skriv en vass lapp i tvättstugan i stället så tar vi hand om det här.

2. Våld mot tjänsteman
3. Ringa misshandel.

Inte roligt alls enlgit mig. Förstår mig inte på alla idioter som vill bli av med p-lisor, polisen och alla andra auktoriteter. Hur fan tror ni samhället hade sett ut utan dessa instanser?

Förmildrande omständigheter för dessa peroner som skrattar och njuter av det här , kan vara att det i många fall beror på att personen har mindervärdeskomplex, känner sig otillräckliga och har/haft problem med att etablera sig på arbetsmarknad/sociala nätverk eller med det motsatta könet

Förstår du hur mycket du förbjuder folk från att skratta åt med det resonemanget? Gå ner och skriv en vass lapp i tvättstugan i stället så tar vi hand om det här.

tyvärr funkar inte det med arga lappar då jag bor i eget hus...
okej jag tog i lite väl,,, men jag tycker fortfarande att det är jävligt fel att förnedra nån på det sättet bara för hans yrke

2. Våld mot tjänsteman
3. Ringa misshandel.

Men det kan faktiskt vara roligt TROTS att det kan nämnas i paragrafform. Vem är du som privatperson att avgöra vad som är ringa misshandel eller våld mot tjänsteman?!

Jag tycker inte just denna film var så kul men du och den där indigo belyser ju helt andra aspekter och där anser Jag att ni är naiva och sjukt motsägelsefulla.

tyvärr funkar inte det med arga lappar då jag bor i eget hus...
okej jag tog i lite väl,,, men jag tycker fortfarande att det är jävligt fel att förnedra nån på det sättet bara för hans yrke

Åter igen. Du vet inget om situationen i filmen. Håller med om att den inte var kul men av en helt annan anledning. Om man har rätt att garva åt den eller inte är en helt annan sak. Vad vore världen utan humor att se den med? Värre saker än det där är fullkomligt ok att garva läppen av sig åt.

Eller så kunde du skjutsat den till sjukhuset om du är så djurkär.

de heter juj-chäj :mad:

Nu får du hålla ställningarna i den här tråden Markus, Jag måste sticka.

Last edited:
Förstår mig inte på alla idioter som vill bli av med p-lisor, polisen och alla andra auktoriteter. Hur fan tror ni samhället hade sett ut utan dessa instanser?
Vad har en blöt p-fjant med eventuellt avskaffande av polismyndigheten att göra?

:va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...