Det är tungt nu

Äh, vilket gnäll.
  • Mer än halva vintern har gått och det har inte ens blivit kallt än, ingen snö heller
  • Halvtid på avställningen är passerat
  • Julsemester i varmt land var fantastiskt
  • Nytt år på jobbet med nya möjligheter
  • Om två månader kan det vara varmt och gott, i alla fall om tre
  • Det är mycket ledighet på våren

Ekorrhjulet bara snurrar på. Men vad ska man göra? Pengar är ett nödvändigt ont.

Möjligen är jobb nödvändigt ont, pengar är grunden till lycka. :fakta

Last edited:
Var faktiskt där idag vid 14-tiden. Ett träd hade vält över vägen vid Ellboda så det var bara att vända. Men men. Bulten finns kvar!

Jag går hem från jobbet varje dag nu. 50 min rask promenad. Det är höjdpunkten för mig en vanlig arbetsdag. Äh, det är nog avsaknaden av ljus som gör att allt känns tungt. Det är samma sak varje år vid den här tiden, och det går alltid över.

Jag vet, det är bara jag som har min vintermens :näsblod
Det sjuka är att på sommaren jobbar jag ca 350 timmar i månaden så då har jag egentligen inte nån tid över att prata om men ändå hinner jag mer saker vid sidan om jobbet då än jag gör nu på vintern när jag är ledig. Det är helt bakvänt att vara ledig på vintern i den här delen av svedala.

Får göra som dig och ta en bombrepa med bilen imorgon :)

Äh, vilket gnäll.
  • Mer än halva vintern har gått och det har inte ens blivit kallt än, ingen snö heller
  • Halvtid på avställningen är passerat
  • Julsemester i varmt land var fantastiskt
  • Nytt år på jobbet med nya möjligheter
  • Om två månader kan det vara varmt och gott, i alla fall om tre
  • Det är mycket ledighet på våren
Möjligen är jobb nödvändigt ont, pengar är grunden till lycka. :fakta

• Men det är MÖRKT
  • Hojen är påställd

Fan, skulle stannat i Filippinerna en månad till....

Hur var Thailand?

Får göra som dig och ta en bombrepa med bilen imorgon :)

Akta det välta trädet! :rolleyes:

Last edited:
Idag var det trevligt, har som bekant blåst väldigt mycket här nere vilket torkade upp vägarna. Blev 8mil smålekande med KTM'en idag. Barnsligt kul att öppna trotteln ut ur rondeller på torra vägar och lägga sig mot tanken. Sådant får en att känna en försmak av våren.

Kan säga att i skåne gick det fint att åka båge idag, lite mycket blåst kanske men hyffsat torra vägar. Blev ett par mil och sen lite meckande i garaget.

Avskyr tanken på att om 17 dagar sitter jag på ett flyg till Havana och är tvingad till att stanna i latinamerika i 3 månader, helt utan att ha något att göra. Förutom dricka cerveza, röka "cubans" och kanske ta ett dopp i havet då och då iofs.

Avskyr tanken på att om 17 dagar sitter jag på ett flyg till Havana och är tvingad till att stanna i latinamerika i 3 månader, helt utan att ha något att göra. Förutom dricka cerveza, röka "cubans" och kanske ta ett dopp i havet då och då iofs.

Det suger. Dyrt. Maten är äcklig, folket otrevliga, massor med stormar, giftiga djur och andra komminuster. Skit i det där och stanna hemma istället. Snart sommar här :tummenupp

Back