Det är tungt nu

Hmm, fan vad många vantrivs så här års då. Själv blir jag frustrerad framåt sommaren när man vill göra så mycket som möjligt men inte hinner med hälften. Just nu trivs jag med att jobba för fullt och sedan åka hem och slappa en stund och glo på nån rulle, det är avkoppling.

Men det där är ju inget liv! Det är samma här. Jobba. Komma hem trött. Äta, se nåt på TV eller pillra lite med datorn. SKita. Sova. Sen repeteras historien. Dagarna bara dår. Waste of time liksom.

hoppas du finner dej att jobb på heltid då! :pannkyss

Det hade vart underbart! Du har möjligen inget ;)

3? Det skulle vara alldeles perfekt för min del. Just nu är det inget jobb alls... Och när april kommer blir det 15-timmarsdagar istället. Fiffan, ingen som har lite tidsfördriv (jobb alltså) ett tag?

Men jag är inte ens garanterad 3 dagar i veckan... Inte kul att gå och oroa sig om man har råd eller inte att betala försäkringen på hojjen eller skatten osv... :huvet

Men det där är ju inget liv! Det är samma här. Jobba. Komma hem trött. Äta, se nåt på TV eller pillra lite med datorn. SKita. Sova. Sen repeteras historien. Dagarna bara dår. Waste of time liksom.

Gör som jag gjorde i morse,sätt dig i bilen och åk Boge ett par vändor,den finns kvar.
Lite närmare våren kändes det,å gott fika i Vaxholm va det åxå..:)

Stockholm suger så här års. Så är det bara.

Jag skulle antagligen klättra upp på ett tak och skjuta ett gäng om jag inte fick komma härifrån med jämna mellanrum under vintern. Ja, annars också iofs. Men framförallt under vintern.

Nån som vet om man blir man piggare o känner sig sundare om man hopper ner i kärringgrillen nångång ibland?

Jo, det ska man visst bli. Det kan likställas med ljusterapi, fast inte riktigt lika intensivt. Ljuset får tallkottekörteln att utsöndra serotonin/melatonin (?), och de där grejjerna i rätta mängder mår man tydligen bra av .

Tungt och jävligt??

Nej då, inte alls. Har man en underbar pojkvän som älskar en över allt annat ter sig vintermörket som blott en bagatell. :kiss

Plus 8 grader, solsken, nästan vindstilla, tanken är full...

:D

Ptja.. idag e de rätt gött, jobbar dag.. jävligt trött men jag jobbar dag, får se solljus o efter 12 timmar får man åka hem o slappa hela kvällen o ba ha de gött.. dra iväg o spela lite poker kanske..

:fakta
Och det här jävla regnandet. Ska det vara vinter så kan det väl vara det på riktigt åtminstone :mad:

Åhh fan vad tungt det känns att jag måste åka till Melbourne o köra lite på philips island:tuttar ETT HELT HALVÅR hur ska jag stå ut? ååååååååååhhhhhhhhhhh

:fakta
Och det här jävla regnandet. Ska det vara vinter så kan det väl vara det på riktigt åtminstone :mad:

Jag gillar inte snö, så för min del kan jag gärna vara utan!

Det hjälper mig att gå ut och gå långpromenader några gånger i veckan. Både ljuset och motionen gör att man blir lite piggare. Så passa på att vara ute på dagarna under helgerna för att få in mer ljus i era liv! :)

Jag har av ekonomiska skäl ej heller någon hoj, jobbar i en på tok för volatil bransch för att våga kasta bort så mycket pengar just nu. Så jag ser inte heller fram emot våren.. och inte heller har det kommit lekväder där jag får nytta av mitt nyfixade chassi på bilen :/

Jag gillar inte snö, så för min del kan jag gärna vara utan!

Det hjälper mig att gå ut och gå långpromenader några gånger i veckan. Både ljuset och motionen gör att man blir lite piggare. Så passa på att vara ute på dagarna under helgerna för att få in mer ljus i era liv! :)

Med snö blir det ljusare så då blir man ännu piggare av att vara ute :mattias
Ska jag ut i det här vädret så får det bli med bilen. Ser ingen mening med att klampa runt i sjöstövlar och sydväst bara för att hålla sig torr.

Edit: Fast självklart har du rätt, lite friskluft gör bara gott såklart.

Ska jag ut i det här vädret så får det bli med bilen. Ser ingen mening med att klampa runt i sjöstövlar och sydväst bara för att hålla sig torr.

Ja det är enda nyttan snön gör, att det blir ljusare alltså..
Men jag skulle inte kunna gå mina promenader om det var fullt med snö. Jag bor på landet och endast kunna gå omkring på landsvägen känns inte så lockande. Jag har lättare att nå mitt viktmål till Lelleträffen utan snö. *s*

(Appropå det, finns det någon vikt-tråd för 2008? )

Ja det är enda nyttan snön gör, att det blir ljusare alltså..
Men jag skulle inte kunna gå mina promenader om det var fullt med snö. Jag bor på landet och endast kunna gå omkring på landsvägen känns inte så lockande. Jag har lättare att nå mitt viktmål till Lelleträffen utan snö. *s*

(Appropå det, finns det någon vikt-tråd för 2008? )

Du får väl trampa upp stigar i snön. Dessutom blir det ju lite träning att skotta bort den ;)
Jag bor också på landet men föredrar nog ändå att pulsa i snön framför att halka runt på leriga grusvägar eller hala rötter i skogen.

Nåja, det jag saknar mest den här årstiden är nåt vettigt att fördriva vardagen med. Fan jag måste byta jobb snart... jobba på vintern och vara ledig på sommaren istället.

Jag har av ekonomiska skäl ej heller någon hoj, jobbar i en på tok för volatil bransch för att våga kasta bort så mycket pengar just nu. Så jag ser inte heller fram emot våren.. och inte heller har det kommit lekväder där jag får nytta av mitt nyfixade chassi på bilen :/

varför sålde du inte bilen:va

Gör som jag gjorde i morse,sätt dig i bilen och åk Boge ett par vändor,den finns kvar.
Lite närmare våren kändes det,å gott fika i Vaxholm va det åxå..:)

Var faktiskt där idag vid 14-tiden. Ett träd hade vält över vägen vid Ellboda så det var bara att vända. Men men. Bulten finns kvar!

Jag går hem från jobbet varje dag nu. 50 min rask promenad. Det är höjdpunkten för mig en vanlig arbetsdag. Äh, det är nog avsaknaden av ljus som gör att allt känns tungt. Det är samma sak varje år vid den här tiden, och det går alltid över.

Last edited:
Back