---->Den stora filmrecensionstråden<----

En kalkonrulle, "Rambu, The Intruder".

"Amazing 1986 Indonesian quasi-Rambo rip-off starring Peter O'Brian as "Rambu"!". Producerat av de berömda bröderna Punjabi.

:D

[YOUTUBE-ID]NBlM6CSZDIc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Film: Repo Men
Genre: Action/Scifi
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Påkostat och bra klippt. Bra fart genom hela filmen. Tunga skådisar. Forest Whitaker är alltid bra, speciellt som bad guy. Inte alls samma typ av film men gillar ni honom här skall ni definitivt se höjdarfilmen "Last King Of Scotland" där han fick en oscar.
(7 av 10)

Den där var riktigt jäkla bra :yoparty
Satt dessutom och såg den med tre andra killar och två tjejer, a.k.a. tre pers som ganska konstant blev rejält äcklade :D

Jag ger den 8 av 10! Härlig twist på slutet (inkl. hans snack om hur ofta han blivit medvetslös)

Film: Inception
Genre: Action | Mystery | Sci-Fi | Thriller
IMDB
Mitt betyg: En riktigt bra actionfilm som har en inte allt för djup men invecklad storyline. Som jag tror dom flesta känner till finns "bara" omkring 30 olika "handlingar" som en film kan handla om, men denna film förnyar verkligen hur en handling kan presenteras, hur en idé kan se ut - Matrix all over again utan att vara hjärndöd eller dålig :)
Kort och gott; återigen bevisar Christopher Nolan att han kan sin shit - gillar du Memento så kommer du älska denna.

Betyget blir 9 drömmar av 10 möjliga.

[YOUTUBE-ID]66TuSJo4dZM[/YOUTUBE-ID]

En kalkonrulle, "Rambu, The Intruder".

"Amazing 1986 Indonesian quasi-Rambo rip-off starring Peter O'Brian as "Rambu"!". Producerat av de berömda bröderna Punjabi.

:D

Den där är så klassisk att den nästan automatiskt måste hamna på var mans innelista.
Scenerna när de Tuk-Tuk-fightas är fantastiska, likaså tennisbollsscenen. :D

Ang. Inception: Visst, bra rulle. Lite Matrix, lite RTCW, lite av varje, faktiskt. Klart sevärd, dock håller jag inte riktigt med om att det, som så många anser, är en av de bästa filmerna någonsin.
Men sevärd, absolut.

Last edited:
Ang. Inception: Visst, bra rulle. Lite Matrix, lite RTCW, lite av varje, faktiskt. Klart sevärd, dock håller jag inte riktigt med om att det, som så många anser, är en av de bästa filmerna någonsin.
Men sevärd, absolut.

Tack. Äntligen någon som backar upp mig när jag inte hyllar Inception. Helt ok actionfilm med snygga effekter men inte mer än moderata skådespelarinsatser.

Film: Bullitt från 1968

Actionfilm kanske mest berömd för biljaktscenen i San Fransisco. Steve McQueen körde bilen själv, ingen stuntman. Jag gillar musiken också av Lalo Schifrin.

Från original soundtrack:

[YOUTUBE-ID]eWQRjH-Ibbc[/YOUTUBE-ID]

Det här är från en nyinspelning från 2000:

[YOUTUBE-ID]kAGL8C9y8bg[/YOUTUBE-ID]

http://www.hbdirect.com/album_detail.php?pid=380303

Vi har helt klart sett filmen med annorlunda ögon :banana

Går man in för att se en analog version av Matrix är man lite fel ute.

Jepp, pistolfajten var ju det som avgjorde att han INTE var blind. Fast han var det. Men de glömde bort det under inspelningen då de var tvungna att ha med en shootout :yoparty
Fan, man blir nästan lite förbannad av att tänka tillbaka på delar av filmen :mad:
Han skjuter bara folk som skjuter mot honom, allt via förstärkt hörselintryck och en touch av gudomlig närvaro. När det bara är en kille kvar är det inte en "show-off" mellan de två utan helt enkelt så att Eli inte vet att han står där. Märk också att han inte plockar skyttarna på taket förrän de skjuter mot honom.

Nejdå, jag hängde med ganska så bra även om jag missade det där med bordet. Men det är fånigt ändå då han inte skulle kunna vara så där "normal" som blind :huvet
Nej, hyffsad film som kunde varit mycket bättre.
Du har inte träffat en person som aldrig har sett, förmodligen skulle du bli förvånad :tummenupp

Ditt grottmongo. Boken är ju skriven i blindskrift. Det är självklart att han inte tittar ner.

Jag tror nog du drar lite väl mycket egna slutsatser om det där.

Instämmer dock. Grym film om man kan bortse från det kristna tramset.
Jag tycker att han drar precis rätt slutsatser, men om man förväntar sig en episk story med Matrix-strömmar är man fel ute. Det är inte storyn som är lockande, det är budskapet. :tummenupp

Filmen har två stolpar som bär upp den:

1) Det är så artistiskt fint att jag blir gråtfärdig
2) Tanken om att Bibeln skall rädda och återuppbygga mänskligheten så som den en gång har gjort är både intressant och skrämmande. För att inte tala om hur skev huvudpersonen bör vara för att ha sådan tilltro till en bok; men om det är sant, vad säger det om människan och vår bild av oss själva? Vad hade upphovsmännen till Bibeln egentligen för avsikt?

SALT.
salt_poster.jpg

Action/Thriller.

http://www.imdb.com/title/tt0944835/

Plot: Angelina spelar en CIA-agent som under ett samtal med en rysk avhoppare får veta att hon är en rysk infiltratör som ska mörda USA's president.

Betyg: 1 / 5.
Trams. Hela filmen är en orgie i trams. Hon spöar högar av Secret Servicelirare samtidigt, skjuter poliser på löpande band och.. Näe. En redig jävla skitfilm och det kommer från en som ser det mesta och dessutom är ett stort fan av actionfilmer.

Angelina är trevlig att titta på, men hennes filmer har väl aldrig varit vettiga, med undantag för Changeling typ.

Såg om Repo Men idag med en polare som inte sett den tidigare. GOD DAMN va härlig den är :) Musiken i filmen lägger på en nice touch också :)

Clash of the Titans

Film: Clash of the Titans
Genre: Drakar och demoner
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Då jag hört att denna rulle skulle suga getpung hade jag inte några jättehöga förväntningar. Tänkte trots detta ge den tio minuter för att få det bekräftat. MEN, den sög veresig getpung eller annat. En helt okey film med bra effekter och högt tempo. Jag ger den en extra pinne för att den inte alls var så dålig som jag trodde den skulle vara.
( 7 av 10 )

Jag har aldrig, och kommer nog aldrig att kunna tycka om Monsterläppen.
I Girl, interrupted var hon OK, men njäeh, nä, nej.
Jag tänker bara på gäddor när jag ser henne och hennes smått desperata försök att bli betraktad som "seriös".
Nu tror jag att jag trampar på många tår, men vissa skådisar har jag riktigt svårt för. Hon är en av dem.
Hennes farsa däremot, är ju lite av en kung.

Herrejösses.. Finns några hyfsat överskattade filmer i den här tråden, inte mer så än en uppsjö pinsamt dåliga actionrullar. Paradexempel: From Paris with love 8 av 10. Really?

:dummer

Herrejösses.. Finns några hyfsat överskattade filmer i den här tråden, inte mer så än en uppsjö pinsamt dåliga actionrullar. Paradexempel: From Paris with love 8 av 10. Really?

:dummer

Fast å andra sidan.. Vem är du att säga vad som är bra eller inte? Det är ju en fråga om smak.

-"Jag gillar köttbullar."
-"Nej, det gör du inte alls. Det är äckligt."

:rolleyes:

Film: Bullitt från 1968

Actionfilm kanske mest berömd för biljaktscenen i San Fransisco. Steve McQueen körde bilen själv, ingen stuntman. Jag gillar musiken också av Lalo Schifrin.

Från original soundtrack:

[YOUTUBE-ID]eWQRjH-Ibbc[/YOUTUBE-ID]

Det här är från en nyinspelning från 2000:

[YOUTUBE-ID]kAGL8C9y8bg[/YOUTUBE-ID]

http://www.hbdirect.com/album_detail.php?pid=380303

Jävlar i vägen, jag hade missat ditt fantastiska inlägg.
Nu snackar vi ren, skön, underbar, fantastisk, BÄST score.
Ja, även om jag inte är SÅ gammal att jag såg det i barndomen så har jag ändå njutit av detta :D

Jävlar i vägen, jag hade missat ditt fantastiska inlägg.
Nu snackar vi ren, skön, underbar, fantastisk, BÄST score.
Ja, även om jag inte är SÅ gammal att jag såg det i barndomen så har jag ändå njutit av detta :D

Jag har faktiskt glömt vad Bullitt handlade om, jag minns musiken, och biljaktscenen. Lalo Shifrin har gjort massvis med bra musik till film och TV (Mission Impossible, Dirty Harry etc etc).

Dirty Harry theme, single version:

[YOUTUBE-ID]fONiS49qB9A[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka