Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Film: Repo Men
Genre: Action/Scifi
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Påkostat och bra klippt. Bra fart genom hela filmen. Tunga skådisar. Forest Whitaker är alltid bra, speciellt som bad guy. Inte alls samma typ av film men gillar ni honom här skall ni definitivt se höjdarfilmen "Last King Of Scotland" där han fick en oscar.
(7 av 10)
En kalkonrulle, "Rambu, The Intruder".
"Amazing 1986 Indonesian quasi-Rambo rip-off starring Peter O'Brian as "Rambu"!". Producerat av de berömda bröderna Punjabi.
![]()
Ang. Inception: Visst, bra rulle. Lite Matrix, lite RTCW, lite av varje, faktiskt. Klart sevärd, dock håller jag inte riktigt med om att det, som så många anser, är en av de bästa filmerna någonsin.
Men sevärd, absolut.
Tack. Äntligen någon som backar upp mig när jag inte hyllar Inception. Helt ok actionfilm med snygga effekter men inte mer än moderata skådespelarinsatser.
Han skjuter bara folk som skjuter mot honom, allt via förstärkt hörselintryck och en touch av gudomlig närvaro. När det bara är en kille kvar är det inte en "show-off" mellan de två utan helt enkelt så att Eli inte vet att han står där. Märk också att han inte plockar skyttarna på taket förrän de skjuter mot honom.Jepp, pistolfajten var ju det som avgjorde att han INTE var blind. Fast han var det. Men de glömde bort det under inspelningen då de var tvungna att ha med en shootout
Fan, man blir nästan lite förbannad av att tänka tillbaka på delar av filmen![]()
Du har inte träffat en person som aldrig har sett, förmodligen skulle du bli förvånadNejdå, jag hängde med ganska så bra även om jag missade det där med bordet. Men det är fånigt ändå då han inte skulle kunna vara så där "normal" som blind
Nej, hyffsad film som kunde varit mycket bättre.
Jag tycker att han drar precis rätt slutsatser, men om man förväntar sig en episk story med Matrix-strömmar är man fel ute. Det är inte storyn som är lockande, det är budskapet.
Ditt grottmongo. Boken är ju skriven i blindskrift. Det är självklart att han inte tittar ner.
Jag tror nog du drar lite väl mycket egna slutsatser om det där.
Instämmer dock. Grym film om man kan bortse från det kristna tramset.
Film: Bullitt från 1968
Hennes farsa däremot, är ju lite av en kung.
Herrejösses.. Finns några hyfsat överskattade filmer i den här tråden, inte mer så än en uppsjö pinsamt dåliga actionrullar. Paradexempel: From Paris with love 8 av 10. Really?
![]()
Fast å andra sidan.. Vem är du att säga vad som är bra eller inte? Det är ju en fråga om smak.
-"Jag gillar köttbullar."
-"Nej, det gör du inte alls. Det är äckligt."
![]()
Film: Bullitt från 1968
Actionfilm kanske mest berömd för biljaktscenen i San Fransisco. Steve McQueen körde bilen själv, ingen stuntman. Jag gillar musiken också av Lalo Schifrin.
Från original soundtrack:
[YOUTUBE-ID]eWQRjH-Ibbc[/YOUTUBE-ID]
Det här är från en nyinspelning från 2000:
[YOUTUBE-ID]kAGL8C9y8bg[/YOUTUBE-ID]
http://www.hbdirect.com/album_detail.php?pid=380303
Jävlar i vägen, jag hade missat ditt fantastiska inlägg.
Nu snackar vi ren, skön, underbar, fantastisk, BÄST score.
Ja, även om jag inte är SÅ gammal att jag såg det i barndomen så har jag ändå njutit av detta![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |