---->Den stora filmrecensionstråden<----

Inte en film, men såg precis klart sista avsnittet av Dexter (säsong fyra).

Spoiler: Hur fasen!?... Vem förutom Debra Morgan kände till hur Dexter "föddes" egentligen? Kunde Arthur Mitchell känna till det där? Eller drömde Dexter bara en mardröm?

... Jag är helt paff :näsblod

Spoiler: Hur fasen!?... Vem förutom Debra Morgan kände till hur Dexter "föddes" egentligen? Kunde Arthur Mitchell känna till det där? Eller drömde Dexter bara en mardröm?

deckstär råkkar! :yoparty

Film: Reign Over Me
Genre: Drama
IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt0490204/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=sRiqz_WnYxc

Kommentar: Efter att det tipsats om den några ggr i den här tråden så tog jag tag i saken och såg den. Tyckte den var riktigt bra faktiskt. En sån där härlig och lite rörande film som passar sig perfekt för att se ensam mitt i natten, typ som Lost in Translation (fast inte riktigt lika bra som den). Rekommenderas helt klart till alla som inte sett den än.

Betyg: 8/10.

Spoiler: Tror inte det är tänkt att Trinity ska ha känt till det där med Dexter och hans mamma. Han mördade ju henne i badkaret precis likadant som med alla andra han mördade i badkaret. Är nog bara så att ungen råkade sitta där den satt när Dexter kom hem.

Att det är nån mardröm tror jag inte heller eftersom dom inte brukar göra så i Dexter. Dom som är döda fortsätter att vara döda. Har det förresten för att jag läst i nån intervju också att hon verkligen är död.

Grymt bra säsong iaf. Helt klart ett lyft från förra säsongen som var rätt så dålig. Ska bli spännande att se hur det fortsätter. Dexter är helt klart en av dom bästa serierna någonsin.

Film: The Crazies
Genre: Action/Zombie
IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt0455407/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=lEMZwQulT1Q

Kommentar: Tyckte den verkade kunna bli OK i början även om Timothy Olyphants störande självgodhet som vanligt lyser igenom i allting han gör. Dock barkade det ganska fort när militären kom och sen blev det mest pangpang, box, blam, bam, BIFF!

Ok action men inte så mycket mer.

Betyg: 5,5/10.

Cop Out

fifan(!)

Av alla skitdåliga filmer jag sett klart var detta den skitdåligaste. Tänker inte ens bemöda mig att länka till Imdb och trailern. Hela ensamblen borde skickas på omskolning diRekCt. (Inkl. Bruce Willis)

(1/10)

Cop Out

fifan(!)

Av alla skitdåliga filmer jag sett klart var detta den skitdåligaste. Tänker inte ens bemöda mig att länka till Imdb och trailern. Hela ensamblen borde skickas på omskolning diRekCt. (Inkl. Bruce Willis)

(1/10)

Det är jävligt inne att såga Cop out. Själv förstår jag inte varför. Tycker den är okej. Ganska rolig och den funkar bra som en buddy cop movie tribute.

Det är jävligt inne att såga Cop out. Själv förstår jag inte varför. Tycker den är okej. Ganska rolig och den funkar bra som en buddy cop movie tribute.

Ok, där ser man. Kan förstå varför efter att ha sett den. Ovsett vad andra sagt och tycker så är detta en kalkonrulle i mina ögon. Bruce Willis är betydligt roligare i de flesta andra filmer han gjort, även de som inte faller i genren komedi. Hans motspelare i denna film känns mest löjlig.

Andra får gärna tycka som mig eller tvärtom. :tummenupp

Predators

Jävla skitfilm.
Enligt mig ska denna typ av film vara fylld av Stora män testosteron muskler o stora vapen. Inte moderna metrosexuella män som får mens en gång i månaden i jämlikhetens täcken.

Alla minns vi dutch billy mac blain o co från första filmen de gjorde intryck, packet som lyckas få rollerna i denna uppsättning var ointressanta och tråkiga, man minns inte namnen på dem 2 minuter efter filmens slut.
Scener som rippades direkt från första filmen var patetiska och Brody var ett skämt, killen borde hålla sig till att spela piano.

De försökte tom klämma in en lite kärlekshistora i det hela som inte gav ett skit till filmen.

Ska ni tvunget se den så ladda hem den, och se till att det är gratis. För då slipper ni iaf betala för att någon ska ta 2h av ert liv som ni aldrig får tillbaka.

Så illa alltså?

Originalet är ju fortfarande grymmast! :yoparty

Predators

Jävla skitfilm.
Enligt mig ska denna typ av film vara fylld av Stora män testosteron muskler o stora vapen. Inte moderna metrosexuella män som får mens en gång i månaden i jämlikhetens täcken.

Alla minns vi dutch billy mac blain o co från första filmen de gjorde intryck, packet som lyckas få rollerna i denna uppsättning var ointressanta och tråkiga, man minns inte namnen på dem 2 minuter efter filmens slut.
Scener som rippades direkt från första filmen var patetiska och Brody var ett skämt, killen borde hålla sig till att spela piano.

De försökte tom klämma in en lite kärlekshistora i det hela som inte gav ett skit till filmen.

Ska ni tvunget se den så ladda hem den, och se till att det är gratis. För då slipper ni iaf betala för att någon ska ta 2h av ert liv som ni aldrig får tillbaka.

Film: Snabba Cash
Genre: Drama/Thriller
IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt1291652/

Kommentar: Relativt vanlig gangster/knarkfilm, men för att var svensk så är den nog bland de bästa svenska filmerna jag har sett, klart sevärd.

Betyg: 7/10.

Film: Edge of Darkness
Genre: Crime/Drama/Thriller
IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt1226273/

Kommentar: Varken bra eller dålig film, den hade kunnat vara väldigt mycket bättre om de gick in mer djupgående i storyn, så en riktig medelmåtta och en av Mel Gibbsons sämre filmer.
Betyg: 5/10.

Film: Shutter Island
Genre: CMystery/Drama/Thriller
IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt1130884/

Kommentar: Riktigt bra story, skådespelare samt regin av filmen. Har inte läst boken men tror att även personer som gjort det kommer tycka att denna film är klart sevärd. En av de bättre DVD filmerna ute nu.
Betyg: 9/10.

The A-Team

Film: The A-Team
Genre: Actionkomedi
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Det var längesen jag blev så positivt överaskad av en film. Trodde det skulle vara en riktig kalkonrulle men det var tvärtom en riktigt kul film. Jag fick lägga undan storsågen och tänka om. Bra fart och roliga karaktärer. Jag har inte sett serien utan började på blankt papper. Serien var säkert mycket bättre om man frågar en A-team nörd. ( om det nu finns sådana :va )
( 8 mohawk-frillor av 10 )

Snabba Cash

Film: Snabba Cash
Genre: Triller
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Ganska bra men det kändes som om man missat en hel del från boken som hade gjort filmen betydligt bättre. Budgeten räckte förmodligen inte till att göra filmen längre eller så kommer det en tv-serievariant med lite mer kött på benen.
(6 av 10)

Film: Remember Me
Genre: Drama
IMDB
Mitt betyg: En riktigt bra dramafilm som har en djup och lite invecklad storyline, men är väldigt lätt att se och förstå ändå. Ett flertal kända skådespelare och jag tycker alla presterar bra ifrån sig.
Och utan att spoilera det hela så kan man berätta att filmen handlar om en ung kille och en ung tjej, deras kärlek, ovisshet och deras familjer/vänner. Hur alla tar sig igenom livet med både uppgångar och nergångar - med en REJÄL twist på slutet, ordentligt oväntad och inget man räknar med eller kan räkna ut :)

Betyget blir 8/10.

[YOUTUBE-ID]uWQV6-QgGjI[/YOUTUBE-ID]

Tittade förövrigt på "Miami Vice" (filmen) igår, fan va bra den är, en riktigt feel-good film för min del :hihi bara massa dyra och roliga leksaker - sportbilar, sportbåtar, vapen, lite brewdar, grymma städer, härliga stereotyper osv. :yoparty

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph