---->Den stora filmrecensionstråden<----

Salt

Jag tyckte den var rätt ok.

Mycket bättre än jag förväntat mig. :tummenupp

7/10

SALT.
salt_poster.jpg

Action/Thriller.

http://www.imdb.com/title/tt0944835/

Plot: Angelina spelar en CIA-agent som under ett samtal med en rysk avhoppare får veta att hon är en rysk infiltratör som ska mörda USA's president.

Betyg: 1 / 5.
Trams. Hela filmen är en orgie i trams. Hon spöar högar av Secret Servicelirare samtidigt, skjuter poliser på löpande band och.. Näe. En redig jävla skitfilm och det kommer från en som ser det mesta och dessutom är ett stort fan av actionfilmer.

Get him to the Greek

Film: Get him to the Greek
Genre: Komedi
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg:Hade inga högre förväntningar men den var bättre än jag trodde den skulle vara. Riktigt bra musik med bortsett från "African Child"... Gjord med lite mer värme och glimten i ögat än många andra "tok-roliga" komedier.
(6 av 10)

Film: Inception
Genre:
Sci/Fi

Mitt betyg: Matrix var bättre. PunGt!

(6 av 10)

Förstår att dom som såg den på bion blev lite impade av effekterna, men annars var det en skitfilm.

Film: Get him to the Greek
Genre: Komedi

Mitt betyg:Hade inga högre förväntningar men den var bättre än jag trodde den skulle vara. Riktigt bra musik med bortsett från "African Child"... Gjord med lite mer värme och glimten i ögat än många andra "tok-roliga" komedier.
(6 av 10)

Hehe lite tvärtom åsikt.

Tyckte början med African Child-videon var grym, tänkte här blir det humor, men det var segdraget-försöka-vara-djupare-än-en-komedi-så-vi-förlänger-en-tunn-film-med-30min-bonus-meningslöshet :)

Såg på schweiziska sci-fi rullen Cargo (2009) för några veckor sedan.
Min åsikt finns på bloggen.

http://a-y-s.bloggspace.se/1372849/cargo-2009/

Jag trodde iden var att skriva omdömen i tråden? :va

Last edited:
Somnade efter 40 min när jag kollade Inception. Riktigt dåliga 40 min med andra ord.
Salt var lika dålig men där lyckades jag hålla mig vaken. Var nog kaffet. :)

Hot Tub Time Machine (2010)

En ganska kul komedi som påminner om alla galna 80-tals "collegefilmer" a la Porkys etc, på gott & ont.
Ett gäng gamla skolkompisar som numera är 30+ ska sticka till sin gamla skidort för att försöka ha lite roligt...sen går det som det går.
Jävligt rolig i början!

Betyg: 3,5 bubbelpooler av 5

Trailer:
[YOUTUBE-ID]4DCFPS58KYY&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Här kan man se filmen helt lagligt, streamat!

http://stagevu.com/video/sfrewbmuuupb

Såg Ingloriuos Basterds idag. Sicket skräp. Klar besvikelse med tanke på klassrullarna som Tarantino gjort tidigare. Pitt suger verkligen som skådis.

Film: Due Date
Kategori: Komedi
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt1231583/

Jag gillar Robban av nån anledning.
Men den här filmen var han nog med i för att betala räkningar.
Visst, den ser småkul ut när man ser trailers, men ...
Så jävla roligt blev det aldrig.
Lite för amerikanskt övertydligt och skämten nådde aldrig fram.
Om jag ska se en film som får mig att skratta vill jag helst att jag inte ska ha ställt in mig redan minuter innan på vad som komma skall.

Nepp, Robban, så desperat kan du inte vara.

4/10, tjejen gav 5/10, men jag tycker hon var överdrivet generös.

Red

Film: Red
Genre: Actionkomedi
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Det finns egentligen inget originellt med denna film. Trots detta bra skit! Mycket mer underhållande än Kight and Day om man frågar mig. Tunga skådisar lyfter filmen. En av de bättre filmer Willis gjort på senare år. John Malkovich gör en festligt skruvad snubbe med.
(8 av 10)

Bifogat

• red_movie_poster_01.jpg
    red_movie_poster_01.jpg
    156.9 KB · Visningar: 23
Inglorious Basterds är awesome.
Och Pitt är långt ifrån en kass skådis, skärp dig.

Bevis: The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Snatch och Seven osv.
Jag behöver inte skärpa mig - vi tycker olika bara. Filmen var urusel. Dåligt manus med misslyckade filmreferenser till klassisk film,oerhört ojämna skådespelarinsatser - där Pitt glänser som den sämsta med gravt överspelad karaktär på gränsen till buskis.

Tarantino har gjort betydligt bättre filmer än den där. En överkorsad bajskorv.

Jag behöver inte skärpa mig - vi tycker olika bara. Filmen var urusel. Dåligt manus med misslyckade filmreferenser till klassisk film,oerhört ojämna skådespelarinsatser - där Pitt glänser som den sämsta med gravt överspelad karaktär på gränsen till buskis.

Tarantino har gjort betydligt bättre filmer än den där. En överkorsad bajskorv.

Jag gillade heller inte Ingloriuos Basterds någe vidare. Första kvarten var ok men sen var det mest skräp tyvärr. Tycker i princip alla andra filmer han gjort varit betydligt bättre. Smaken är som :arsele

Hmm, kanske jag uppskattade den för att jag även sett originalet från 70-talet och vet på ett ungefär vad Tarantino försökte eftersträva.
Man ska inte ta Inglorious på sånt stort allvar...

Ojämna skådisar kan jag hålla med om, det var en sak som jag också störde mig lite på.

Film: Machete
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0985694/

En riktig kalkon, men underhållande eftersom den verkligen går ett par, tre decennier tillbaka i stil.
Hjärnslö action och lite splatter.
Dock tyckte jag att det var en helt klart underhålande rulle.
Frågan är väl hur länge Rodriguez kan köra med den här stilen innan alla tröttnar.
All in all så var filmen betydligt mer underhållande än jag trott.
Inget mästerverk, men det tror jag inte heller var avsikten.
Trejo är alltid kul, dessutom har de fått med ganska många erkända skådisar, dessutom en del av de man mest skrattar åt.
Man får se filmen för vad den är.

Mitt betyg: 7/10

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...