a chump at oxford (1940)
Helan och Halvan är alltid roliga och fantasirika. Pranket i labyrinten är en fin höjdpunkt.
8/10
the boondock saints II: all saints day (2009)
Bra, dålig, bra, dålig, bra, dålig, bra, dålig etc. Ruskigt ojämn tyvärr, slutet gillade jag verkligen, misstänker att jag är ganska ensam i det dock.
6/10
see no evil (2006)
Alla klichéer intakta. Gillar man genren,
se den för den är rätt grym och har man ögonfobi blir det äckligt. Inte för att jag har det, men till o med jag rös till.
6/10
the final destination (2009)
3 första filmerna var riktigt trevlig underhållning, tyvärr håller inte 4:an samma klass. Konceptet börjar kännas trött dessutom. Tråkigast är nog att många dödsfall inte kommer som någon större överraskning...CGI blod är dessutom a no-no!
5/10
house (1986)
Riktigt skoj och fantasirik skräck/komedi som var en favorit som ung. Den innehåller mycket effekter o gummimasker, vilket är det bästa med den. Men varför återanvända Friday the 13th soundtracket, haha.
7/10
dolls (2002)
Riktigt vacker och sorglig film från Kitano. Början med dockorna hade jag gärna sluppit, men filmen hade inte funkat utan dem. Men gah, ruskigt irriterande var det. Det som hindrar den från toppbetyg är att den var en aning förutsägbar och att den manliga vandrarens skuldkänslor inte visades tydligare i början.
7/10
true lies (1994)
Gillade denna inge vidare då den kom och tycker inte den var en höjdare nu heller, för att vara en "gammal" Arnie dvs. Hade hoppats på mer. Onödigt mycket humor och skurken är inte tillräckligt häftig. Men underhållningen ligger ändå på en rätt hög nivå och humorn funkar även många ggr.
7/10
frontière(s) (2007)
Den lånar rätt mycket från amerikanska hillbillyskräcken som jag inte är något större fan av. Den plankar till o med några idéer från The Descent. Inte bra. Men det är ändå fransmän som ligger bakom det hela, så det BLIR OK i det stora hela.
6/10
rain man (1988)
Fantastiskt skådespel från Hoffman och en fin berättelse.
8/10
kick-ass (2010)
Några tankar finns på bloggen.