---->Den stora filmrecensionstråden<----

Vi tar en Norsk film till, dessutom med länk direkt till filmen (se längst ner) för er som ligger på sofflocket idag! :)

Död Snö

Genre: Skräck / Zombie / Splatter

Detta är bara FÖR kul!!
Tänk er blandning mellan skidfilm & Evil Dead....:yoparty
Betyg: 8 avhuggna naziskallar av 10

Bra skådisar, snyggt foto, bra efftekter, bra tempo!
Bring out the popcorn!

Smakprov på det hela:

[YOUTUBE-ID]dGA6XIr2G9w[/YOUTUBE-ID]

Se hela underverket här, lagligt.

http://stagevu.com/video/dacfmaimrupi

Do It!
Ett litet tips, googla på titlarna & stream, dom ligger på en del sidor i flashformat, lagligt dessutom!

Jag har redan hunnit stjäla dom från internet. Har sett den första nu. Tyckte den var riktigt bra. Jävligt spännande. Jag säger nog också 7/10.

Valhalla Rising
Den totalt sämsta skiten jag sett i hela mitt liv. Den gav mig dock ett av mina bästa biominnen någonsin. När filmen var slut så började vi få som orkat sitta kvar skratta hejdlöst åt hur himla fånigt det var. Alla började fråga varandra om någon lyckats förstå poängen/handlingen med filmen. Inte en käft hade gjort det :hihi
Fattar inte hur de kan få visa sådant på bio. Det är första gången jag krävt pengarna tillbaka efter att ha sett en film. Jag fick en twix iaf.

Det är ingen handling, inga coola karaktärer och man kan tro den är inspelad med mobilkamera.
1/10
Valhalla-Rising.jpg

How to train your dragon
Gullig animerad film med okej handling, grymma karaktärer och rätt schyssta effekter. Lagom kort också (ca 1½h)
8/10
how+to+train+your+dragon.jpg

Kul! 2:an är bra också...meddela vad du tyckte! :)

Jo, den var bra den också. Ettan var lite bättre men det var ändå ganska jämt. Får väl ge den typ 6,8/10 då. Såg att det ska komma en trea i år också. Den där snömannen kanske blir den norska Jason.

Fan, jag ville gärna se Valhalla, men det är alltså bortkastad tid.

Jag med, men tror knappast den är bortkastad tid. Läser man på om filmen i förhand så man förstår vilken typ av film det är, så blir det nog bra.

Näe, råkar man tillhöra den där lilla klutten människor som gillar fransk film helt utan handling eller poäng så kanske man uppskattar den.

Donnie Darko och Haute Tension är också konstiga, fast på ett bra sätt.
Ni får gärna se den. Om ni uppskattar den får ni gärna förklara för mig vad som var poängen med filmen.

Om inte så har jag varnat er :)

Film: Awakenings (1990)
Genre: Drama
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0099077/
Trailer: [YOUTUBE-ID]puJCjUsgq7o[/YOUTUBE-ID]
Kommentar: En verklighetsbaserad berättelse om "sömnsjukan" som härjade runt på... var det 50-talet?
Ett ganska ordinärt uppbyggt drama, men med suveräna skådespelarprestationer. Williams är som vanligt lysande, och de Niro har nog aldrig gjort bättre ifrån sig, vilket inte säger lite. Både fascinerande och lite gråtframkallande. Man kan inte annat än engagera sig i dessa människors livsöden, både patienters och läkares.
Det var länge sedan jag såg den, men om man vill ha ett drama som berör en del, utan att det blir överdrivet tungt och jobbigt att se så rekommenderar jag denna varmt.
Lite av en "Gökboet"-feeling.
Slutet är inte så Hollywoodiserat, utan ganska rejält vemodigt.
Betyg: 8/10

Bifogat

• d-awake.jpg
    d-awake.jpg
    125.9 KB · Visningar: 22
Last edited:
Valhalla Rising
Den totalt sämsta skiten jag sett i hela mitt liv. Den gav mig dock ett av mina bästa biominnen någonsin. När filmen var slut så började vi få som orkat sitta kvar skratta hejdlöst åt hur himla fånigt det var.

Haha, jag somnade väl efter 30 min in i filmen och vaknade till eftertexterna :D

vad går de på för nåt de som väljer in filmerna :näsblod

Senaste Robin Hood filmen

Är det någon som sett senaste Robin Hood filmen? Givetvis välgjord, men fick aldrig känslan av att det var en Robin Hood film jag såg. Någon annan som fick samma intryck?

När jag kollade trailern såg det ut som en Braveheart med Mr. Gladiator i huvudrollen. Känns som en onödig film om man inte är helt skogstokig i genren.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph