---->Den stora filmrecensionstråden<----

Say whåttt?
Länk?

Gå in på t ex CDON: Helgonet: The Complete Collection 1962 – 1969 (32 disc)

Alla Miami Vice avsnitt håller inte samma höga klass. Vissa säsonger är sämre än andra. De första säsongerna är bäst helt klart.

Miami Vice rockar!! mkt bra musik också...för oss oldtimers....:tummenupp

En stor del av behållningen är hur man lyckats integrera musiken och handlingen i serien. Tror ingen annan serie före eller efter har lyckats med det konststycket.

Last edited:
Någon tog tidigare upp Reign over me där Adam Sandler spelar en allvarlig roll.
Jag såg den idag och måste säga det att det inte är ofta man ser en riktigt bra film som berör en djupt. Den här gjorde det. Hatten av.
9 av 10.

Film: Shutter Island
Genre: Crime | Drama | Mystery | Thriller
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: En film jag inte hade en enda aning om vad den skulle handla om, enda jag sett om den vart affischen.
Grym film med en skum och skön atmosfär där man en bit in i filmen börjar fatta att någonting inte stämmer men ändå inte riktigt vet vem eller vad man ska tro på.
Och ett härligt slut där man lämnas med en drös med frågor.

Baserat på en riktigt bra och känd bok (Patient 67) och filmen är regisserad av självaste Martin Scorsese.

7/10 :tummenupp

shutter-island-poster.jpg

Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: En film jag inte hade en enda aning om vad den skulle handla om, enda jag sett om den vart affischen.
Grym film med en skum och skön atmosfär där man en bit in i filmen börjar fatta att någonting inte stämmer men ändå inte riktigt vet vem eller vad man ska tro på.

Baserat på en riktigt bra och känd bok (Patient 67) och filmen är regisserad av självaste Martin Scorsese.

shutter-island-poster.jpg

********SPOILERS************:
Jag gillade den helt klart. Jag tycker att slutet var rätt så uppenbart, jag var hyfs säker på att Leo var spritt språngandes galen. Fast jag tycker det var så förbannat bra gjort att jag inte bryr mig.

Tycker känslan man fick av filmen är samma som när man får deja vu känsla (vilket jag kan få ibland) när man vet att det bara är hjärnan som kopplat någonting lite galet men samtidigt så kan man inte komma undan att man känner sig lite smått galen när det händer. Det är bästa sättet jag kan förklara det på i alla fall.

Last edited:
********SPOILERS************:
Jag gillade den helt klart. Jag tycker att slutet var rätt så uppenbart, jag var hyfs säker på att Leo var spritt språngandes galen. Fast jag tycker det var så förbannat bra gjort att jag inte bryr mig.

Tycker känslan man fick av filmen är samma som när man får deja vu känsla (vilket jag kan få ibland) när man vet att det bara är hjärnan som kopplat någonting lite galet men samtidigt så kan man inte komma undan att man känner sig lite smått galen när det händer. Det är bästa sättet jag kan förklara det på i a
lla fall.

**************SPOILERS*********
Jo fasen, det tar inte allt för lång tid att inse att något är fel på honom, men samtidigt trodde jag bara först att han var en agent som hade egna problem, tog ett tag att "förstå mer än vad filmen säger" - och slutet är riktigt bra, ända fram till Leo's sista kommentar som ännu en gång vänder på det hela :)

Gran Torino med Clint Eastwood! Se den, den är helt otroligt bra!

Love The Beast

Med Eric Bana, Jeremy Clarkson mfl..

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt1284028/
Trailer: [YOUTUBE-ID]srI1rSORJ2E[/YOUTUBE-ID]

Helt underbar dokumentär om en kille & hans kärlek till sin bil, ett måste för oss med bensin i blodet, mycket hjärta! skön musik & härliga människor.
Se den! :tummenupp

Psst! vill du se den lagligt & gratis i DVD kvalité?
Varsågod: http://stagevu.com/video/bkeszbjeqfix :)

9/10

Bifogat

• love-the-beast-poster.jpg
    love-the-beast-poster.jpg
    52.2 KB · Visningar: 33
Last edited:
Tack, den ska jag kolla in. Hade ingen aning om Eric Bananas bilintresse.

Love The Beast

Med Eric Bana, Jeremy Clarkson mfl..

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt1284028/
Trailer: [YOUTUBE-ID]srI1rSORJ2E[/YOUTUBE-ID]

Helt underbar dokumentär om en kille & hans kärlek till sin bil, ett måste för oss med bensin i blodet, mycket hjärta! skön musik & härliga människor.
Se den! :tummenupp

Psst! vill du se den lagligt & gratis i DVD kvalité?
Varsågod: http://stagevu.com/video/bkeszbjeqfix :)

9/10

Någon tog tidigare upp Reign over me där Adam Sandler spelar en allvarlig roll.
Jag såg den idag och måste säga det att det inte är ofta man ser en riktigt bra film som berör en djupt. Den här gjorde det. Hatten av.
9 av 10.

Den är lite bortglömd/underskattad. Tyckte den var riktigt dunderbra jag också.

Film: Home

yann-arthus-bertrand-home-movie-poster.jpg

Genre: Documentary
Director: Yann Arthus-Bertrand
Producer: Luc Besson
http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Det här är en film som handlar om vad som håller på att hända med vår planet. Otroligt vackert filmad, alla gånger i klass med det bästa BBC's naturkanal gjort, och faktiskt rätt gripande. Jag tror man måste vara väldigt korkad eller naiv för att inte tänka efter ett par gånger när man ser den. Vacker och ångestframkallande. Det är dock inte bara ångestladdade fakta utan man får faktiskt reda på att det görs en hel del för att försöka rädda Jorden.

Jag tycker man ska se den. Om inte för fakta så för att det är en vacker film med mycket naturbilder, fantastisk musik och en bra speaker (Glen Close).

8/10

Last edited:
Armored

Film: Armored
Genre: Action
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Det här var en riktigt trött rulle. Nån slags försök att planka storfilmen Heats känsla men helt utan finess. Matt Dillon var kass som vanligt. Jean Reno (Leon) var helt anonym. Laurence Fishburne spelade mest över. Man blir förbannad! :mad:
(2 av 10)

Bifogat

• pissfilm.jpg
    pissfilm.jpg
    225.4 KB · Visningar: 24
Last edited:
Trailerlänk
IMDB

Grymt bra film. 9/10.

Såg Blade runner igen förra veckan.

Blade Runner är en grym film även efter så här många år. Otroligt att specialeffekterna håller så hög klass efter nästan 20 år. Vilken version tittade du på? Själv har jag bara sett original versionen och directors cut från 90- talet. Det var ett par år sedan jag såg filmen senast. Tyckte nog det var rätt onödiga förändringar. Gillade det öppna slutet från första versionen bättre som lämnade publiken undrande om Deckard var en replikant eller inte.

Final Cut versionen har jag inte sett än. Tänkte se den vid något tillfälle.

Såg Max Manus i helgen om norska frihetskämpar under andra världskriget. Norges svar på Flamman och Citronen.

Kan varmt rekommendera båda filmerna.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph