Den amerikanska propagandamaskinen (film)

Markus skrev:
Han sade exakt så här, bl.a.:

"Men en mer vinklad rapportering än Fox finns knappast i hela den västerländska tv-världen."

Om du hade sett FOX hade du nog förmodligen kunnat dra samma slutsats. Det oavsett om du jobbat på SVT, röstat på moderaterna eller vänsterpartiet..
 
Markus skrev:
Jag gillar inte den kvinnans framtoning, och jag tror hon skrämmer iväg betydligt fler väljare än hon attraherar (faktor 100) men att kalla henne nazi-tant är helt fel.

Hennes förslag och motioner påvisar iofs en hel del stasimetoder, men det är hugget som stucket. Vidrig är hon oavsett.
 
Markus skrev:
De är ett vänsterparti på sin hemmaplan, precis som vänsterpartiet är det i Sverige men knappast skulle uppfattas så i Nordkorea.

Höger/vänster är ganska förlegat egentligen. Eftersom det finns olika grader av både socialism, liberalism, konservatism. Finns liberaler som är betydligt längre till höger än konservativa etc..
 
Markus skrev:
Han sade exakt så här, bl.a.:

"Men en mer vinklad rapportering än Fox finns knappast i hela den västerländska tv-världen."

Precis som det står på http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=9603&a=260034, vilket bara det är intressant - vem har skrivit texten? Inte lär det väl vara Elfsberg i alla fall. Kanske ett internt memo som snurrat runt även på SVT? :hihi

Det är skillnad på att uttrycka en åsikt och upplysa om hur någonting förhåller sig.

Fast visst kunde programbeskrivningen varit mer neutral.
 
oFFkeFF skrev:
Om du hade sett FOX hade du nog förmodligen kunnat dra samma slutsats. Det oavsett om du jobbat på SVT, röstat på moderaterna eller vänsterpartiet..

Ja, för tusende gången nu:
Det är mycket möjligt, rentav sannolikt, att det är så. Men det är I N T E SVT's sak att bedöma andra tv-stationers politiska syften, i synnerhet inte när de själva tjänar överheten troget.
 
Markus skrev:
Ja, för tusende gången nu:
Det är mycket möjligt, rentav sannolikt, att det är så. Men det är I N T E SVT's sak att bedöma andra tv-stationers politiska syften, i synnerhet inte när de själva tjänar överheten troget.

Kanske inte bedöma, men väl rapportera. Sen är det ju alltid upp till tittaren att göra bedömningen.
 
oFFkeFF skrev:
Finns liberaler som är betydligt längre till höger än konservativa etc..

Hur menar du då? Enligt den klassiska höger-vänster linjen så flippar det ju plötsligt ut och blir vänster igen när man kommit tillräckligt långt ut till höger.
 
oFFkeFF skrev:
Kanske inte bedöma, men väl rapportera. Sen är det ju alltid upp till tittaren att göra bedömningen.

Precis, vi är överens. Här fick vi dock ta del av SVT's bedömning av förhållandena, vilket var tramsigt gjort. Nu drar jag mig ur den här debatten.
 
Chris Ash skrev:
Hur menar du då? Enligt den klassiska höger-vänster linjen så flippar det ju plötsligt ut och blir vänster igen när man kommit tillräckligt långt ut till höger.

Ganska stor skillnad på nyliberaler och socialliberaler, sen finns det ju konservativa som är ganska liberala hela vägen bort till de ultrakonservativa..
Den klassiska högervänsterskalan existerar inte längre, till och med sossarna kan numer räknas som småborgerliga, då de flesta rårabiata socialisterna inom S är borta, eller inte har någon makt där längre.
 
Markus skrev:
Precis, vi är överens. Här fick vi dock ta del av SVT's bedömning av förhållandena, vilket var tramsigt gjort. Nu drar jag mig ur den här debatten.

Nu såg jag som sagt vad inte programmet. Men ofta när svt visar dokumentärer, brukar man diskutera programmen efteråt, och ta upp bägge sidors åsikter efteråt.
 
oFFkeFF skrev:
Ganska stor skillnad på nyliberaler och socialliberaler, sen finns det ju konservativa som är ganska liberala hela vägen bort till de ultrakonservativa..
Den klassiska högervänsterskalan existerar inte längre, till och med sossarna kan numer räknas som småborgerliga, då de flesta rårabiata socialisterna inom S är borta, eller inte har någon makt där längre.

Japp i Sverige, tittar man den politik som förs över hela världen, kan man fortfarande ställa vissa partier längst ut på skalorna, eller bredvid varandra på cirkelns baksida. Jfr Nazister och Kommunister.
 
Det vore kul att se Markus och Valmers bilda ett RR-team sponsrat av Moderaterna och Royalistiska Föreningen. Skinnställ och hoj i mörkblått med gulddekor. I hospitalitytältet serveras snittar och mouserande.

:banana
 
Chris Ash skrev:
Titta gärna på filmen "Outfoxed" på SVT i morgon. Den handlar om FOXNews och de allt annat än trevliga herrarna Rupert Murdoch och Bill O´Reilly. Ganska intressant och skrämmande faktiskt. Speciellt för de som försöker begripa hur i hela friden man kan rösta på George W Bush.


sluta fjolla & rösta på Bush som en riktig karl... synd att dette är OT forumet annars hade jag bett dig dra åt helvete
 
Nyteknik skrev:
Det vore kul att se Markus och Valmers bilda ett RR-team sponsrat av Moderaterna och Royalistiska Föreningen. Skinnställ och hoj i mörkblått med gulddekor. I hospitalitytältet serveras snittar och mouserande.

:banana

:rofl :rofl Den satt som en fläskläpp
 
Nyteknik skrev:
Det vore kul att se Markus och Valmers bilda ett RR-team sponsrat av Moderaterna och Royalistiska Föreningen. Skinnställ och hoj i mörkblått med gulddekor. I hospitalitytältet serveras snittar och mouserande.

:banana
Mycket bra idé!
 
toca1 skrev:
sluta fjolla & rösta på Bush som en riktig karl... synd att dette är OT forumet annars hade jag bett dig dra åt helvete

:rofl

Jag har inte haft så roligt sedan kungen sket brunn full!
Only in GBG.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top