Debatt: Angående WCX mm träffar vid Götaplatsen

Status
Ej öppen för fler svar.
Bara så ingen missuppfattar så menade jag inte att jag sett WCX köra på slangen på avenyn.

///M

ething skrev:
Är ju tyvärr inte med längre (hojlös, dessutom snart pappa vilket inte ger ekonomiskt manöverutrymme...) men jag tror knappast att nivån på kärntruppen gått ner, därför har jag svårt att hålla med om kritiken. Vill man däremot ha det i stil med jörgens så är kritiken befogad. Redan 2002 pratade vi om slutna körningar för att undvika detta problem.

Ett taktiskt tips nästa gång är att inte lägga en WCX-fråga som denna på sporthoj, det är att sticka ut hakan lite väl långt...

Inser mitt misstag.

//Anders.

suck

Vad är det här för kackel och gnäll? Jag tycker att folk inte ska ha så jäkla mycket åsikter om allt och alla. Det är ingen syjunta, eller? :gnissla

Asså, det hela är väl ganska lätt. Vi kan ju vara överrens om att ingen här kör lagligt. Då gäller det bara att välja sina ställen där man skall köra kreativt. Är då exvis avenyn ett bra ställe?

Nä, naturligtvis inte. 2 skäl;

1. Dumma fotgängare överallt. Inte kul att smälla med en sån, blir skador på plasten och ett jävla liv.
2. Dumma poliser överallt. Det ÄR fler poliser/m på avenyn än på vägen mellan lilla edet/stenungsund, så är det. Kan man då undvika att reta upp dem på avenyn så slipper vi få dem lika griniga "ute i skogen". I förlängningen slutar det bara med att det kommer följa med en polisbil kl 12 varje lördag. Inge kul.

Sedan kör naturligtvis var och en som han vill...

Mingves skrev:
Bara så ingen missuppfattar så menade jag inte att jag sett WCX köra på slangen på avenyn.

///M

Då kan jag upplysa om att det har WCX gjort, vi har åxå burnat hela avenyn upp ett gäng gånger samt satt ngra fina stoppies. Ví har gjort mycket annat sköj på denna underbara gata även känd som AVENYYYYYYYYYYN :yoparty

Utan att påstå att den ena eller andra gruppen hojåkare har gjort si och så, så kan man ju iallafall konstatera att det finns många som håller med underDOG om hur man borde bete sig, speciellt i stora grupper. Vi som kollektiv är rätt bra på att förstöra för oss själva.

hållundan skrev:
Precis, det är nog det Anders menar... Eller det ÄR det han menar...

Förstår inte va ni snackar om för "förluster", "ovänner" å grejer... :confused:

:hej

Ger man sig in i leken får man leken...................

Jag tycker alla ska få tycka och tänka va de vill om körningarna. Sen att UnderDog missuppfattade förhållandet UnderDog <-> Wcx är klart lite olyckligt (iaf här). Det kommer troligtvis inte ändras något på körningarna för att någon icke-wcxare har synpunkter och åsikter, i alla fall inte i första taget.
Måste säga att jag håller med UnderDog om att polisen och andra människor kan titta snett om man kör galet i centrum, det tror jag de flesta håller med om. Sen att man inte bryr sig är en annan sak. Förstår inte varför det blev så ilsk stämning...

Jisses vilken folkstorm det blev här då...inte nog med att det blåser snålt därute ikväll ska det hagla här på forumet bara för att en person kommer med en synpunkt och undran??? Anders tycker jag kom med en saklig och helt sund frågeställning och ska fan i mig inet hängas ut för det :kocko

WCX eller inte så tillhör de flesta av oss här ett slags kollektiv nämligen hojåkare...va fan vi delar ju kollektivt på försäkringskostnaderna...undantaget skenförsäkrare då :mad: fast ibland undrar man ju när man ser premierna.

Götaplatsen är vad jag vet en offentlig plats och vad vad och en gör är på sitt eget ansvar. För mig är det en plats att sätta sig ned på en solig trappa, ta en glass och snacka med likasinnade till detta är Götaplatsen ett ypperligt central plats.

Det kan vi ju komma ihåg och tacka WCX för den dagen Polisen beslutar köra en razzia och ta in alla hojar för flygande besiktning och rent av stänga av Götaplatsen för trafik...det var ju så ballt att burna och wheela ikapp :tummenupp

Ska det gå så långt att vi sporthojåkare ska delas upp i olika läger och likt "vissa" andra grupper sluta hälsa på oss i trafiken :va

Fy fan vilket tråkig start den här säsongen fått då :(

Stå på dig Anders och vill du ha sällskap så är du välkommen att hänga med vår lilla grupp till sommaren som ger blanka fan i om man kan wheela eller inte.

Ta nu alla och skaka tass och gräv ner stridsyxan :)

Som flera har påpekat så är det fel av dig som inte är medlem i WCX att ge råd till hur vi ska köra. Om det inte känns bekvämt för dig när någon burnar på Götaplatsen kan du faktiskt åka därifrån istället för att åka med oss.

Vi välkomnar alla att åka med oss men då ska dom uppföra sig. Gör dom inte det så får dom inte längre åka med oss. Att dra en burnis på GP är dock inte något farligt oavsett om det är 3 hojar där eller 300. Det är lika kul för det och inget vidare farligt heller. Sen om allmänheten eller snuten inte gillar det så skiter vi fullständigt i det. Visst kan vi uppföra oss när vi kör på Avenyn men då kan vi lika gärna skaffa oss mopeder eller nåt. Vi för väsen när vi känner för det och för att vi tycker det är kul sen om någon inte gillar det så, fuck them! Vi är mc-knuttar och vi är som vi är, stökiga, busiga och gapiga. Mitt mål är inte att ge tant Agda en skjuts ner för Avenyn utan mitt mål är att ha kul. Visst finns det risker med att wheela mellan stoppljusen men du kan minimera dom genom att träna arslet av dig på icke trafikerade vägar så du behärskar en wheelie. Sen kan det gå snett ändå, men det kan det med allt här i livet.

Dock sker det varje år någon typ av olycka när anhängare följer med WCX på turer. Dom är ivriga att visa vad dom kan och ska stila sig och så går det som det går. Vi kan inte bestämma hur folk ska uppföra sig när dom kör med oss annat än att dom inte får köra med oss längre p.g.a. hur dom kör.

Det lät oxå som om du va medlem i WCX när du gav dina råd om hur vi alla ska köra och det ogillas av dom flesta om inte alla.

Du ville påpeka allmänhetens syn på oss och hur den påverkas av när ett 40-tal hojar busar på stan. Till det svarar jag, VEM FAAN BRYR SIG! Inte vi i WCX i alla fall.

Jisses vilken folkstorm det blev här då...inte nog med att det blåser snålt därute ikväll ska det hagla här på forumet bara för att en person kommer med en synpunkt och undran??? Anders tycker jag kom med en saklig och helt sund frågeställning och ska fan i mig inet hängas ut för det :kocko

WCX eller inte så tillhör de flesta av oss här ett slags kollektiv nämligen hojåkare...va fan vi delar ju kollektivt på försäkringskostnaderna...undantaget skenförsäkrare då :mad: fast ibland undrar man ju när man ser premierna.

Götaplatsen är vad jag vet en offentlig plats och vad vad och en gör är på sitt eget ansvar. För mig är det en plats att sätta sig ned på en solig trappa, ta en glass och snacka med likasinnade till detta är Götaplatsen ett ypperligt central plats.

Det kan vi ju komma ihåg och tacka WCX för den dagen Polisen beslutar köra en razzia och ta in alla hojar för flygande besiktning och rent av stänga av Götaplatsen för trafik...det var ju så ballt att burna och wheela ikapp :tummenupp

Ska det gå så långt att vi sporthojåkare ska delas upp i olika läger och likt "vissa" andra grupper sluta hälsa på oss i trafiken :va

Stå på dig Anders och vill du ha sällskap så är du välkommen att hänga med vår lilla grupp till sommaren som ger blanka fan i om man kan wheela eller inte.

Black-Wolf skrev:

Anklaga inte bara WCX...såg många som inte är medlemmar i WCX som stog och börnade också :7peta

Tja, mycket debatt blev det ju inte...

Mest pajkastning av det lättare slaget. :)

Och kom igen nu Underdog, var är dina argument??? Du kan ju inte bara springa och gömma dig bara för att du får lite mothugg. Alltid denna jävla konsensus om att alla skall bli vänner och tycka samma sak. Man skall vara rädd om minoriteter och oliktänkande.

Vi väntar...

Det var kanske det jag gjorde, både en och två gånger. Jag fattar inte vad underdog skrev som var så fel?

Var det kanske "Jag tror att det skulle vara bra för oss om vi kunde låta bli att burna eller köra omotiverat fort i centrala stan, i alla fall när vi är i en grupp som är uppåt 40 personer." ?

Jag har lite svårt att se vad det var som var så farligt i det han skrev för att man ska behöve bemöta honom med

" ingen har bett dig åka med WCX ",
"Va glad att få åka med oss och gnäll inte",
"Moralkärringar kan kanske samlas på gp kl 13 hundar på lördagar ist......."
"såna moralkärringar som du får mig att bli spyfärdig "
"Funderingar håller man för sig själv"

men du får gärna förklara.

Killen la ju faktiskt ingen värdering i nåt beteende överhuvudtaget, han bara beskrev hur visst beteende kan uppfattas och hur man kanske kan mildra negativ publicitet eller vad man ska kalla det...

Blondie skrev:
Vet inte vad du klassar som kreativt men vi är inga bakåtsträvare.

Läs allt från början igen så får du se.

Last edited:
Bor i gbg å har precis köpt hoj, en riktigt fin cbr600 f/s, jag e bara 18 år så det får bli en fin första hoj. Och hade jag, om man får göra det åka med nån gång vid götaplatsen så känns det ju ändå som att man får anpassa sig till gruppen? Om andra gör wheelies osv. så är det la upp till dom..vill man inte så låt bli. Känns som att det inte finns nåt att disktutera.

LÅT ALLA KÖRA HOJ SOM DOM VILL! WCX ÄR BRA FÖR SPORTHOJSINTRESSERADE I GBG!

Black-Wolf skrev:

Eller en plats att burna på.
Black-Wolf skrev:
Det kan vi ju komma ihåg och tacka WCX för den dagen Polisen beslutar köra en razzia och ta in alla hojar för flygande besiktning

Om inte din hoj klarar en flygande besiktning så får du la för fan skylla dig själv :kocko

Black-Wolf skrev:

Tycker det va en go start den 13/3 på GP :D

Black-Wolf skrev:

OnsdagsGassa :D :D

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT