Debatt: Angående WCX mm träffar vid Götaplatsen

Status
Ej öppen för fler svar.
UnderDOG skrev:
Blondie: Har jag sett dig wheela? Sist jag såg dig ute på Arken hade du inte ens hojen med dig för att det var för kallt eller något? Var du med i Borås och brände gummi? Jag var där, var du?

Nåväl, panga på :-)
//Anders.

Kan inte wheela men va i Borås elda däck lille vän,säger bara som det är passar inte sällskapet kan du åka med någon annan eller Wcx kanske ska ändra på sig till förmån för dig?

Ja ja vad du inte fattar e att du just gjort dig mer eller mindre ovän med alla i WCX men det kanske va det du ville.

Hur som helst tycker jag att du kan söka annat åksällskap om det inte passar herrn..

toca1 skrev:

Tack, till vad? :-)

Jaja, vem är jag att komma med förslag, jag kan ju inte ens köra en kilometer på bakhjulet eller göra en 180-graders stoppie..

Ha det bäst, alla glada, och alla arga.

//Anders.

Det verkar vara ett glatt gäng, det däringa WCX... fast så mycket kreativt nytänkande fanns det inte plats för verkar det som.

Keep on rockin' in a free world... :yoparty

JN skrev:
Öhh, du e väl inte med i WCX väl?! Va glad att få åka med oss och gnäll inte för då kanske vi kör enbart för medlemmar!!!! :)

Pejo skrev:
Det verkar vara ett glatt gäng, det däringa WCX... fast så mycket kreativt nytänkande fanns det inte plats för verkar det som.

Keep on rockin' in a free world... :yoparty

Vet inte vad du klassar som kreativt men vi är inga bakåtsträvare.

Läs allt från början igen så får du se.

Blondie skrev:
Kan inte wheela men va i Borås elda däck lille vän,säger bara som det är passar inte sällskapet kan du åka med någon annan eller Wcx kanske ska ändra på sig till förmån för dig?

Ja ja vad du inte fattar e att du just gjort dig mer eller mindre ovän med alla i WCX men det kanske va det du ville.

Hur som helst tycker jag att du kan söka annat åksällskap om det inte passar herrn..

Har jag gjort mig till ovän med alla i WCX så är det nog deras förlust mer än min.
Det ni inte verkar förstå är att jag inte är EMOT er utan med er. Det jag skrev, skrev jag för allas bästa, inte för att racka ner på någon eller allmänt klaga.
Jag försökte inte heller framhäva mig själv som någon sorts ängel som aldrig gör fel, det verkar flera av er tro.
Det sätt som WCXarna kör på, passar mig utmärkt, jag tycker det är skitkul om någon burnar på avenyn eller drar en fin kontrollerad wheelie mellan stoppljusen.
Det jag försökte peka på var allmänhetens syn på oss (eller er, jag är ju tydligen inte en av er/oss MC-åkare?) och hur den påverkas av när ett 40-tal hojar gör detta. Olycksriskerna ökar nått enormt när det blir en sån grupp.

Kan ni som är förbannade ta och läsa detta en gång till och sen skriva, jag angriper ju för fan inte WCX som fenomen eller någon enskild i synnerhet.

//Arne Anka.

UnderDOG skrev:
när det blir en sån grupp.

Kan ni som är förbannade ta och läsa detta en gång till och sen skriva, jag angriper ju för fan inte WCX som fenomen eller någon enskild i synnerhet.

//Arne Anka.

Fattar du fortfarande inte??

Nån dag lär ju nån tappa kontrollen när de kör ut med avenyn på bakhjulet varpå nån stackare på trottoaren hamnar i vägen......

///M

Hmm, grejen är väl såhär. Killarna (ni) som kör i WCX (jag vill oxå:)) är ju ena rejäla fenor på att köra. :bow Helt grymt att få åka med, se och kanske lära? Saken som skapar lite problem är väl de som "försöker" men inte riktigt kan. Jag åsyftar absolut ingen speciell händelse utan åberopar mest det totala.

Äsch, jag vet inte vad jag vill få sagt. Men problemet, om det nu finns nått problem är väl "vi som vill men inte kan" (läs jag). Man försöker göra saker som man inte riktigt behärskar, vilket kanske är dumt på avenyn, eller annan stor plats.

Blir till att öva på arken. Förhoppnigsvis med nåra av er i WCX, som kan komma med tips och kanske berömma min fina lila hoj:rolleyes:.

:banana

Last edited:
Jag tror nog inte att någon av oss kommer att känna någon förlust. :kocko
Väljer man att åka med en "grupp" bör man nog hålla lite lägre profil......

Självklart e d idioti att wheela mitt på avenyn och mig vetligen så har jag då aldrig sett nån från WCX som gjort det heller.. Visst kanske nån burnar där men det är ju en viss skillnad. Kan man ej köra på bakhjulet så är avenyn garanterat den sämsta övningsplatsen oxå men det har nog dom flesta insett.. Dock inte alla verkar det som...

Mingves skrev:
Nån dag lär ju nån tappa kontrollen när de kör ut med avenyn på bakhjulet varpå nån stackare på trottoaren hamnar i vägen......

///M

Jag har levande bevis hemma att det kan gå illa när man ska stajla på avenyn :D

UnderDOG skrev:
Har jag gjort mig till ovän med alla i WCX så är det nog deras förlust mer än min.
Det ni inte verkar förstå är att jag inte är EMOT er utan med er. Det jag skrev, skrev jag för allas bästa, inte för att racka ner på någon eller allmänt klaga.
Jag försökte inte heller framhäva mig själv som någon sorts ängel som aldrig gör fel, det verkar flera av er tro.
Det sätt som WCXarna kör på, passar mig utmärkt, jag tycker det är skitkul om någon burnar på avenyn eller drar en fin kontrollerad wheelie mellan stoppljusen.
Det jag försökte peka på var allmänhetens syn på oss (eller er, jag är ju tydligen inte en av er/oss MC-åkare?) och hur den påverkas av när ett 40-tal hojar gör detta. Olycksriskerna ökar nått enormt när det blir en sån grupp.

//Arne Anka.
Sticker man ut näbben så får man vara beredd på box på läppen, jag håller med dig att man kan låta bli och busköra inne i stan, men vad Blondie inte gillar är att någon utom WCX berättar hur dom ska köra.

Hojklubbar har oftast egna regler och ibland så blir det fel när icke medlemmar ger sina synpunkter på körstil & bus.

JN skrev:
Självklart e d idioti att wheela mitt på avenyn och mig vetligen så har jag då aldrig sett nån från WCX som gjort det heller.. Visst kanske nån burnar där men det är ju en viss skillnad. Kan man ej köra på bakhjulet så är avenyn garanterat den sämsta övningsplatsen oxå men det har nog dom flesta insett.. Dock inte alla verkar det som...

Precis, det är nog det Anders menar... Eller det ÄR det han menar...

Förstår inte va ni snackar om för "förluster", "ovänner" å grejer... :confused:

:hej

Wcx

Är ju tyvärr inte med längre (hojlös, dessutom snart pappa vilket inte ger ekonomiskt manöverutrymme...) men jag tror knappast att nivån på kärntruppen gått ner, därför har jag svårt att hålla med om kritiken. Vill man däremot ha det i stil med jörgens så är kritiken befogad. Redan 2002 pratade vi om slutna körningar för att undvika detta problem.

Ett taktiskt tips nästa gång är att inte lägga en WCX-fråga som denna på sporthoj, det är att sticka ut hakan lite väl långt...

En av anledningarna till att det blev knas är väl för att jag såg mig själv mer eller mindre som en av WCXarna. Därför såg jag inte den risken att WCX skulle se det som kritik utifrån.
Att folk reagerar så när de får kritik utifrån har jag full förståelse för.

Jag var beredd på en och annan smäll, men kanske inte att vissa skulle ta det så omoget (vågar jag använda det ordet?).

Anledningen då, för att jag inte ska få en råsopp till, till att jag ansåg mig tillhöra "kretsen" är väl att jag under större delen av slutet av förra årets säsong var en av de som frekventerade Arken mm.

Jag ber om ursäkt för att ni uppfattade det som ett påhopp, det var inte menat så, ok?

//Anders.

Blondie skrev:
Tro mig du märker när vi bråkar :fatta!

Nah, Anders hackade väl inte premärt på WCX, eller så har jag missuppfattat det hela lite. Var inte med i Lördags (kallt, feg, bakfull) så jag vet inte hur stökigt det blev. Små wheelies på Avenyn är väl snyggt men som sagt kanske man kan hålla igen lite när ett jättepack lämnar G-punkten?

EDIT: Läste igen och ja, det kanske är lite taktlöst att vilja dra upp regler för hur WCX ska bete sig på ett allmänt forum när man inte är medlem. Men ideen är fortfarande inte helt dum...

DOCK - och detta bör påpekas, har WCX-medlemmar väldigt sällan burit sig riktigt illa åt i centrala stan. Vad andra som åker med oss gör får dom ta ansvar för och det visade sig förra året att vissa dårar inte är välkomna igen!

// FjollDonkey som kommer få mycket smisk på bara stjärten av buspöjkarna

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden