De åsikter om poliser som endel verkar ha

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date

kjuze

Guest
Hej!

Har följt detta forum ett tag och det verkar inte utan att många av er är upphakade på poliser. Är det inte rapporter från era dagliga turer där ni på ett jättecoolt sätt dragit snutfan så är det klagomål på att polisen inte har något bättre för sig än att stoppa er som bara wheelade eller körde 20-30 km för fort.

Jag undrar lite stillande om det inte kan vara så att endel av er tycker det är spännande att polisen är endel av eran hojåkning. Det verkar som det inte för alla handlar om känslan av att köra hoj utan det ska jämnt diskureras hur elaka poliserna är. Hur dåligt dem sköter sitt jobb och vad det nu kan vara. Har jag helt missförstått eller är det kanske så att vissa av er egentligen tycker det är spännande med poliser. Att det liksom ligger till en extra dimension i ert hojåkande?

Jag tycker det är väldigt intressant hur ni applåderar över folk som kommit loss från en fortkörning på någon slags teknikalitet.
Vidare så är många av er väldigt noga med det här med skenförsäkring, det låter ofta, kan man inte betala för det ska man inte åka det. Vilket är ett resonemang jag helt och hållet håller med om. Men gället inte detta också när det kommer till fortkörning? Kan man inte ta av att bli av med körkortet eller att få dryga böter så kanske man inte ska köra så jäkla fort på allmän väg?
Är man med i leken får man leken tåla är ett ordspråk som kommer väl tillhands.
Vissa av er verka ha missat det att polisen är indelade i olika sektioner, ordning, krim, trafik etc. Och en av de viktigaste uppgifterna för ju trafikarna är att hålla nere hastigheterna. Så må ni tycka det är hur pissigt som helst men det är inte relevant.
Det verkar råda någon slags vi mot dem, hojåkarna mot resten. Bilisterna kan inte köra, politikerna är skit för dem inte ger oss pengar till bana, polisen är mesar som snor lappen bara för man kör lite bakhjul, försäkringsbolagen snor bara pengarna.
Det verkar som ni ibland inte tänker vad ni själva har för ansvar i detta sammanhang. Kan det vara så att jag ibland kommer så jävla snabbt så att bilisterna inte hinner se mig innan dem svänger ut, kan det vara så att politikerna anser att vården är viktigare? Kan det vara så att poliserna bara gör sitt jobb och skulle dem INTE ta lappen när jag körde 40km förfort så skulle dem begå tjänstefel? Tänker ni i dem banorna alls?

Med ni menar jag såklart inte alla hojåkare. Dock verkar det finns åtskilliga här som borde känna själva att dem är "ni" ;)

Är polisen ännu mer en ekvation i eran adrenalinkicksjakt?

:confused:

Jag har ju skrivit en del om polisen, dels när de fotade och förde in mig i ett buskörningsregister och dels när en polis kom hem till mig och var otrevlig utan att ha mätning eller något att backa upp det med.

Däremot, som jag sa till polisen som var otrevlig och som jag står för, de flesta poliser är jäkligt trevliga, profesionella* och har allmänt hög moral. Jag gillar poliser som sköter sitt jobb, även om det innebär att jag får böter eller motsvarande, däremot poliser som försöker vara mer än vad som polisrollen innefattar gillar jag inte, men det är ju ofta bara yngre poliser.

* EDIT

Last edited:
Dubbelmoralen är extrem här. Våran hobby är ju olaglig. Egentligen kunde vi lika gärna vara kriminella som har ett eget forum på internet.

Kanonkul frågeställning dock!

//Fredda

kjuze skrev:
Hej!

Det verkar som ni ibland inte tänker vad ni själva har för ansvar i detta sammanhang. Kan det vara så att jag ibland kommer så jävla snabbt så att bilisterna inte hinner se mig innan dem svänger ut, kan det vara så att politikerna anser att vården är viktigare? Kan det vara så att poliserna bara gör sitt jobb och skulle dem INTE ta lappen när jag körde 40km förfort så skulle dem begå tjänstefel? Tänker ni i dem banorna alls?

Med ni menar jag såklart inte alla hojåkare. Dock verkar det finns åtskilliga här som borde känna själva att dem är "ni" ;)

Är polisen ännu mer en ekvation i eran adrenalinkicksjakt?

:confused:

Bra sagt, håller fullständigt med :tummenupp

På a svarar jag b och på b svarar jag jo men visst.

Jag har oxo en fråga så jag snor din tråd bara en liiiten stund...

Vad är det för skillnad på en ost?

Självklart är faran för körkortsförlusten en del av spänningen :rolleyes:

Dubbelmoral är praktiskt, man får liksom möjlighet att vara på mer än ett sätt. Själv pendlar jag mellan hobbypolis (när jag kör bil) och 20år yngre fjolle när jag kör hoj. Svårt att förklara kanske... :tomten

stoffer skrev:
Jag har ju skrivit en del om polisen, dels när de fotade och förde in mig i ett buskörningsregister och dels när en polis kom hem till mig och var otrevlig utan att ha mätning eller något att backa upp det med.

Däremot, som jag sa till polisen som var otrevlig och som jag står för, de flesta poliser är jäkligt trevliga, proffesionella och har allmänt hög moral. Jag gillar poliser som sköter sitt jobb, även om det innebär att jag får böter eller motsvarande, däremot poliser som försöker vara mer än vad som polisrollen innefattar gillar jag inte, men det är ju ofta bara yngre poliser.

Jag läste ditt inlägg och hade inget direkt och anmärka på. Att den där assistenten var så kaxig är självklart bedrövligt. Men precis som du gjorde så ska man då gå till dennas chef. Gör man bara det så kommer dessa personer få en rejäl attitydsjustering!

Veckans bästa inlägg, applåder. Väldigt många sporthojåkare verkar ha väldigt begränsade förståndsgåvor.

valmers skrev:
Veckans bästa inlägg, applåder. Väldigt många sporthojåkare verkar ha väldigt begränsade förståndsgåvor.
Måste du alltid skriva nått otrevlig i varje inlägg? du skulle inte stå i mitten av en grupp o skrika till allihopa att de är idioter. Nä just det.

Fredda66 skrev:
Dubbelmoralen är extrem här. Våran hobby är ju olaglig. Egentligen kunde vi lika gärna vara kriminella som har ett eget forum på internet.

Kanonkul frågeställning dock!

//Fredda

Tjenna Fredda!

Det är något jag också funderat över. För dem som kör riktig sporthoj så innebär det nog att köra olagligt ofta. Egentligen inte så konstigt. Om man ser till hojjarnas prestanda och sen kombinerar det med nuvarande lagar så blir det en ohållbar ekvation. Tyvärr.

Jag är ju själv intreserad av hojjar och då speciellt sporthoj så jag håller med om att det är en knepig fråga.

UrbanTiger skrev:
Hej Polis :hej
Du verkar inte kunna läsa ut attityder i de inlägg du läst :gnissla
Köp en hoj och var som folk istället.

Tror du och jag har läst olika inlägg isof. För jag är ganska säker på att jag tolkat dem rätt. Om du inte tror på det kan du ju alltid söka på "polis" på detta forum och se vad du får upp...

von reisen skrev:
Dubbelmoral är praktiskt, man får liksom möjlighet att vara på mer än ett sätt. Själv pendlar jag mellan hobbypolis (när jag kör bil) och 20år yngre fjolle när jag kör hoj. Svårt att förklara kanske... :tomten

Hehe, det gör man nog ofta själv. Man är polis när det gäller vad andra gör fel men man tänker inte så ofta på vad man själv kunde gjort för att underlätta situationen te.x. Det är ju det som är så viktigt, att man iaf är medveten om det. Sen är ju ingen perfekt såklart...

Swedie skrev:
Måste du alltid skriva nått otrevlig i varje inlägg? du skulle inte stå i mitten av en grupp o skrika till allihopa att de är idioter. Nä just det.
Men för bövelen, se dig omkring på detta forum.

Din liknelse är irrelevant. Sa jag alla?

Vi får väl hoppas att den större delen av oss här på SH är någolunda mogna & kanske bara kör för fort i bland och inget annat

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti