Dags för bombmatta?

Hur markera att vi inte vill dödas av er?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Så det som hände för tusen år sedan.... rättfärdigar dessa vansinnesdåd som sker i Allah´s namn NU menar du????????

Det är alltså ENBART en fråga om vem som började, och att det måste bli "lika"??

Otroligt korkat uttryckt av dig.

Nä - det ligger lite i trådskaparens andemening: Vi har nått en GRÄNS för vad vi kan tolerera av dessa grottmänniskodåd som inte ens riktar sig mot något explicit, mer än "bara" västerlänningar...

Eller vill DU dö i en sån attack?
Ligger du då där de sista andetagen och tänker:
"Shysst... där fick vi. Nu LÄRDE vi oss att vi inte borde kastat första stenen. Nu känns allt rätt igen"
Nu vet jag inte hur ditt tidsperspektiv ser ut men 1980-2008 räknar jag till starka 28 år och inte 1000 sådana. Sedan tolkar du hej vilt som en förbannad dromedar. Nej, jag menar inte att det "måste bli lika", var får du det ifrån? Det är direkt underhållande att ni gråter ut över att muslimerna "vill sprida" sin religion och sitt leverne då det är precis det väst har försökt sedan det senaste "storkriget" tog slut.

Det måste vara förödande för er självbild att inte vara ett sandkorn bättre än "Dom". Låt mig säga såhär. Tror ni att problemen kommer att lösas med dessa bombmattor? Tänk gärna efter i en minut extra innan ni svarar.. För hitills verkar det ju ha gått jävligt bra. :tummenupp

Det måste vara förödande för er självbild att inte vara ett sandkorn bättre än "Dom".

Nu vet jag inte riktigt vilka du menar med dom men säg random land i mellanöstern/afrika och mänskliga rättigheter etc. så är det ljusår i skillnad.

Tror ni att problemen kommer att lösas med dessa bombmattor?

På ett eller annat sätt kommer det lösas med bombmattor, det kommer dom troligen se till på alldeles egen hand.

Last edited:
Nu vet jag inte riktigt vilka du menar med dom men talar vi mänskliga rättigheter etc. så är det ljusår i skillnad.
Då tråden handlar om bombmattor så trodde jag att det var uppenbart att jag syftade på just våld över nationsgränser.

Ur led är tiden..

Det fundamentalisterna gör i liten skala idag, är vad vi gjorde i jätteskala för tusen år sedan och gör igen i tex irak.

För tusen år sedan stod vi barfota upp till midjan i gyttja, och hade aldrig varit längre bort än horisonten, för då skulle man ju trilla över kanten!
sen kom det lärde män och slog oss i huvet med biblar tvingade på oss en idiologi som ingen hade hört talas om. vilket fick oss att ta på riddarrustningar med röda kors på, och ge oss iväg till kaanans land och döda alla otrogna, i guds namn.
alla indianstammar i sydamerika fick konvertera till kristendomen eller dö.
vi fick sån jävla hybris att vi åkte ner till afrika för att lära kaffrerna knulla på rätt sätt.

Idag står det get vallande pojkar, med en utbildnings nivå lägre en fr. rosings i bora bora grottorna i afganistan, till dem kommer det män med jävligt långa skägg och slår koranen i huvet på dem, tvingar in dem koranskolor varken de vill eller inte, där förmodligen utvecklat hjärntvätt till en konstform.

Hur förklarar det att relativt välutbildade ung män i västerländsk förort använder amerikanska höghus som landningsbanor?

Ung man i glesbygd utan framtidsutsikter åker volvo lyssnar på ultima thule, har sydstatflagga i pojkrummet samt en en viking tatuerad på axeln.
han skulle nog gladeligen skjuta en arab om han kom undan med det, förutom pizzaturken för han är ju inte som dom andra..

ung österländsk man kommer till västerländsk förort. i pannan har han en osynlig stämpel där det står svartskalle. den stämpeln garanterar att han aldrig kan få jobb eller bli accepterad i samhället. han kommer att sitta på kafé i sin förort och lyssna på män med långa skägg som säger att det är de otrognas fel att just hans liv är skit, men det finns en lösning, koran skola.sharia is da shit, osv
många av dom som utfört bombdåd i väst är födda i väst och åkt till koran skolor i mellanöstern. go figure

så trådskaparen ville lägga bombmatta över hela skiten. visst, men se då till att du tar varenda en, och har etniska utrensningar i varenda förort i alla länder. för dom dör inte, de blir martyrer och dom kommer att bli hämnade.

min personliga åsikt? ju mer vi lägger oss i dessto värre gör vi det
hur många araber måste dö för varje amerikan som dog i 9/11?
10? isåf räcker det nu. och det verkar mulla långskägg tycka oxå..

// bladedge kvasifilosof

Jag vet att jag är en stenkastande, verklighetsfrånvänd, naiv och feg kommunist men jag tror att i grund och botten finns det bara en metod som skulle kunna fungera, om än den tar tid: Utbildning.

På sikt tror jag att det enda som kan fungera är acceptans och respket för andra åsikter och rättigheter. Inte bara som ett litet papper eller slagord, utan att man verkligen kan leva efter det. Något som nog är svårt att få till utan en fungerande skolsystem. Dessutom tror jag att få personer skulle förtrycka eller spränga sig själv eller andra i vetenskapens namn, om än man "gärna" gör det för politiska eller religiösa ideologier.

Jag vet att jag är en stenkastande, verklighetsfrånvänd, naiv och feg kommunist men jag tror att i grund och botten finns det bara en metod som skulle kunna fungera, om än den tar tid: Utbildning.

På sikt tror jag att det enda som kan fungera är acceptans och respket för andra åsikter och rättigheter. Inte bara som ett litet papper eller slagord, utan att man verkligen kan leva efter det. Något som nog är svårt att få till utan en fungerande skolsystem. Dessutom tror jag att få personer skulle förtrycka eller spränga sig själv eller andra i vetenskapens namn, om än man "gärna" gör det för politiska eller religiösa ideologier.
Tycker du det saknas utbildning i väst om mellanöstern / islam?

Eller är det mellanöstern / islam som saknar utbildning om väst?

Därtill, vem har i dagsläget mest respekt för varandra? Väst, eller Islam / Mellanöstern?

Jag kan nog påstå att Väst har bra mycket mer respekt och öppenhet än vad det kommer från andra hållet...

Sorry för min point.
Det jag menar är att all religion fördömmer någon sorts levnadstil.
Vem fan är dom som kan avgöra vad som är rätt eller fel.
Skapar bara vi mot dom mentalitet.

Jag skiter fullständigt i vad folk kommer ifrån, vilken hudfärg dom har osv.
Bra männinskor är bra oavsett.
Idioter är idioter ändå...

oavsett religion, vill de alltid pracka på dig just sin religion och om du inte accepterar det så dödar de dig och det utav kärlek.

Götteborghh...

Bombhot mot universitetet
Ett bombhot riktades mot Sahlgrenska akademin på Medicinaregatan på måndagen.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=461574&ref=rss

Det kommer som sagt inte dröja så länge innan vi har våra anti-västvänner som ska berätta för Sverige att vi är otrogna och ska dö.

"Hotet har polisanmälts, men det finns ingen misstänkt i nuläget."

Var i artikeln stod det om muslimska fundamentalismen?
Måste missat något, eller är det som vanligt att du gärna eldar upp situationen med råttan i pizzan historier?

Är det inte muslimer tråden handlar om?

Därtill, vem har i dagsläget mest respekt för varandra? Väst, eller Islam / Mellanöstern?

Jag kan nog påstå att Väst har bra mycket mer respekt och öppenhet än vad det kommer från andra hållet...

Vad är skillnaden?

-Bomba ihjäl ett par hundra i klänning och långt skägg? (araber)
Med hjälp av några fattiga stackars bönder.

-Bomba ihjäl tusentals från luften i snygga plan? (Väst)
Med billig amerikanskt Fredoooomsnack?

Kan du förklara för mig var respekten ligger?

:hoppa

107087778_4cfa43a72f.jpg

Och där ryker oljan
Trampa cykel eller trampbil för lite körning blir det dårå

Last edited:

jag tror att de flesta i väst vet mer än de flesta i öst, men det är inte samma som att de flesta i väst vet särskilt mycket.
Utan att pika: men vad vet du egentligen om islam som religion och var har du i så fall läst det? Vad jag menar är att det ofta är lätt att förväxla "tro sig veta" med "veta".
Dessutom behöver vi ju inte gå längre än SH för att se att detta med respekt för andras åsikter inte är särsklit utbrett i Sverige heller.
Givetvis är det alltid lättare att håna "min" lösning, som en del på detta forum säkert kan göra, men det visar å andra sidan bara på min poäng. Det är ju så mycket enklare att välja hot och våld, och lägga all skuld och ansvar på de "onda". För det är väl en ganska mänsklig reaktion: Vi har inte fel!

Bara som ett exempel på att det inte alltid är vi som är öppna är det faktum att det alltid har funnits kristna kyrkor i muslimska länder och att de, även historiskt, har varit respekterade. Inte riktigt så enkelt att i vårt upplysta samhälle öppna en moské...

Jag tror, backad av vetenskapen, att det inte finns något pedagogiskt värde i våld och väljer därför inte att propagera för det.

Dessutom tror jag att det är effektivast om vi som anser oss vara "mer utvecklade" visade det genom att vara modeller för hur man beter sig och att det därför är upp till oss att börja. Precis som att jag anser att det är jag som ska visa mina barn hur man beter sig, inte tvärtom. Har jag en konflikt med min son så utgår jag ifrån att det är mitt jobb, inte hans, att lösa problemet.

Så vi är nog eniga om att vi är mer öppna, åtminstone än de mer radikala islamska anghängarna, men vi skiljer oss på att det för mig betyder mer ansvar till oss, inte mer rätt att kräva av andra.

ung österländsk man kommer till västerländsk förort. i pannan har han en osynlig stämpel där det står svartskalle. den stämpeln garanterar att han aldrig kan få jobb eller bli accepterad i samhället. han kommer att sitta på kafé i sin förort och lyssna på män med långa skägg som säger att det är de otrognas fel att just hans liv är skit, men det finns en lösning, koran skola.sharia is da shit, osv
många av dom som utfört bombdåd i väst är födda i väst och åkt till koran skolor i mellanöstern. go figure

Jag tror säkert det kan vara svårare att få jobb för vissa från exempelvis mellanöstern, men att säga att det "garanterar att han aldrig kan få jobb eller bli accepterad i samhället." är ju naturligtvis total skitsnack. Finns ju jättemånga som har lyckats jättebra här i Sverige. Man får ju faktiskt visa lite framåtanda själv också.

I många fall där dom inte anställs tror jag det snarare rör sig om att dom är dåliga på språket. Svårt att klandra en arbetsgivare för det eller hur?

Så ska du veta att många av dom som kallar sig läkare och datalärare mm har en helt annan utbildningsnivå en europeiska dito. Och då menar jag inte att dom ligger före oss.

Du gör även en självklar koppling till att man då måste åka till koranskolor och bli terrorist. Jag antar att du bland annat syftar på Londonbombarna och därmed raseras ditt resonemang då dom var tredje generationens invandrare och jag kan tala om för dig att 3:e generationens invandrare diskrimineras då verkligen inte i London, snarare tvärtom då deras tvåspråkighet kan utnyttjas på diverse finanskontor där.

Men fantasifull är du. Trevlig liten novell det där. :klappar

Jag vet att jag är en stenkastande, verklighetsfrånvänd, naiv och feg kommunist .

Det glädjer mig att du har kommit till insikt med vem du egentligen är. :)

Last edited:
Jag tror säkert det kan vara svårare att få jobb för vissa från exempelvis mellanöstern, men att säga att det "garanterar att han aldrig kan få jobb eller bli accepterad i samhället." är ju naturligtvis total skitsnack. Finns ju jättemånga som har lyckats jättebra här i Sverige. Man får ju faktiskt visa lite framåtanda själv också.

I många fall där dom inte anställs tror jag det snarare rör sig om att dom är dåliga på språket. Svårt att klandra en arbetsgivare för det eller hur?

Så ska du veta att många av dom som kallar sig läkare och datalärare mm har en helt annan utbildningsnivå en europeiska dito. Och då menar jag inte att dom ligger före oss.

Du gör även en självklar koppling till att man då måste åka till koranskolor och bli terrorist. Jag antar att du bland annat syftar på Londonbombarna och därmed raseras ditt resonemang då dom var tredje generationens invandrare och jag kan tala om för dig att 3:e generationens invandrare diskrimineras då verkligen inte i London, snarare tvärtom då deras tvåspråkighet kan utnyttjas på diverse finanskontor där.

Men fantasifull är du. Trevlig liten novell det där. :klappar

Det glädjer mig att du har kommit till insikt med vem du egentligen är. :)

Du förvånar mig. jag räknade lungt med en total motorsågsmassaker från din sida käre barakoko :förlåtjagkundeintelåtabli

men inlägget blev ju för faan evighets långt!
vilket ger mig viss frihet att generalisera en del. att belysa fenomenet jihad ur alla upptänkliga vinklar och undantag som som skulle bevisa tesen skulle krävt en mindre avhandling.

Hur många land utanför Europa/Nordamerika kan du peka ut på en karta? Har du överhuvudtaget någon uppfattning om vilka nationer/folk som är kristna/muslimer? Vet du hur den centralasiatiska <-> europeiska utvecklingen har sett ut? Kan du ett ord arabiska/persiska? Kan du peka ut åtminstone 10 av USAs delstater? Något om kristendom kontra islam?

Din genomsnittliga (utbildade) västmänniska kan betydligt mindre om Mellanöstern än tvärtom.

Respekt och öppenhet? :rofl Att invadera länder som man själv önskar? Våldta och plundra? Respekt och öppenhet.. Jaherrejösses.

Ta inte det här på fel sätt nu. Jag vill bara öppna upp lite.

Last edited:
Respekt och öppenhet? :rofl Att invadera länder som man själv önskar? Våldta och plundra? Respekt och öppenhet.. Jaherrejösses.

Aj, aj, aj! Vi gör ju det för en GOD sak! Ändamålen kan då helga medlen!

Faktum är att dem borde vara tacksamma för allt det vi gör för dem.

Hur många land utanför Europa/Nordamerika kan du peka ut på en karta? Har du överhuvudtaget någon uppfattning om vilka nationer/folk som är kristna/muslimer? Vet du hur den centralasiatiska <-> europeiska utvecklingen har sett ut? Kan du ett ord arabiska/persiska? Kan du peka ut åtminstone 10 av USAs delstater? Något om kristendom kontra islam?

Din genomsnittliga (utbildade) västmänniska kan betydligt mindre om Mellanöstern än tvärtom.

Du skriver så det inte går att bemöta dig. Du bara ramblar på.

"Att (väst) invaderar länder som man själv önskar" Länk till fakta tack :rolleyes: Som om att någon väststat bara känt för att invadera ett land...

"Din genomsnittliga (utbildade) västmänniska kan betydligt mindre om Mellanöstern än tvärtom." Länk till statistik tack :rolleyes:

Med öppenhet och respekt menar jag på att ett land som drivs av islam, lär inte vara så öppna till att en annan religion får grogrund.

Måste du vara så j-vla spexig i ditt sätt att kommentera eller i dina försök att diskutera något?

Vi har har nog alla fattat att du är riktigt häftig och vet bäst om alla ämnen. :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!